Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:16
Ik zou graag vanuit Pinnacle 18 een .iso file maken, dit omdat Pinnacle mijn lege DVD's niet herkend (softwareprobleem?). De laptop zelf functioneert verder prima met allerlei brandsoftware dus als workaround zou ik graag een .iso maken.

Zo heb ik dan een DVD te pakken inclusief menu enzovoorts.

Deze optie heb ik echter niet gevonden. Een MPEG2 die ik gemaakt heb en omgezet heb naar DVD geeft geen menu en vooral slecht beeld, dus ik zou echt graag een .iso maken van een DVD-project.

Iemand een tip hoe dit te doen want de optie lijkt niet te bestaan (niet in de software, maar ook niet via Google).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:53
Wat mij even ontgaat is het volgende: waarop ga je die iso afspelen? Als het op je computer is, kun je volgens mij beter gewoon het filmpje renderen naar een normaal bestandsformaat met veel betere kwaliteit dan een 576p mpg2 bestand. Overigens: als je de dvd hebt gemaakt, kun je net zo goed daar een iso van maken. Niet dat je dat beter beeld en dergelijke gaat opleveren, maar je hebt wel een iso ervan.
Wat is het voordeel van rechtstreeks een iso kunnen maken via Pinnacle Studio?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
Ik wil die ISO branden, maar dat kan dan met andere brandsoftware en dan zal het wel gaan...

Uiteindelijk wil ik een filmproject met zo goed mogelijk beeld (en als het kan een menu) op DVD krijgen terwijl Pinnacle om wat voor reden dan ook mijn DVD(-brander) niet herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Tsja, als Pinnacle geen ISO kan maken dan kan je geen ISO maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
De vraag is aleen of dit inderdaad niet kan (al dan niet via een plugin).

En eventueel; zo niet hoe krijg ik dan een goed resultaat?

[ Voor 29% gewijzigd door MiKeZZa op 08-10-2015 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 21:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

Exporteer je video in goede kwaliteit, brand die video op DVD met een ander programma, en klaar?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
Maar de vraag is dan even; is er een bestandsformaat wat eventueel het menu zou ondersteunen en ook nog goede beeldkwaliteit geeft?

Zo niet ga ik alleen voor goede beeldkwaliteit, maar dat kan ik met een beetje Googlen vast wel vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
MiKeZZa schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:07:
Ik zou graag vanuit Pinnacle 18 een .iso file maken, dit omdat Pinnacle mijn lege DVD's niet herkend (softwareprobleem?).
Wat bedoel je precies met niet leesbaar in Pinnacle?
Worden schrijfbare dvd's wel geaccepteerd in imgburn?
Werk merk schrijfbare dvd's gebruik je als deze niet leesbaar zijn in Pinnacle?
Zijn die dvd's 100% nieuw of zijn het herschrijfbare DVD's?

Als het menu slecht kwaliteit geeft dan lijkt mij op een compressie of resolutie probleem.
Als je de software hebt gekocht dan kun je het beste contact kunt opnemen met Pinnacle support of het Pinnacle forum.

Kun je een screenshots uploaden hoe je normaal gesproken een DVD brand via Pinnacle 18 ?

[ Voor 17% gewijzigd door donderdraak op 11-10-2015 14:48 ]

Pagina: 1