Hallo allemaal! Dit is mijn eerste post. Ik heb jullie hulp nodig bij het samenstellen van mijn nieuwe edit beest!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Video editing (voornamelijk 1080, in de toekomst meer 4K edits). Special effects (after effects). 3D ontwerp en renders. Misschien heeeel af en toe een spelletje, maar voornamelijk videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt een 'absoluut' maximum. Was eerst van plan een iMac van 3500 euro te kopen, maar voor die prijs ben ik niet tevreden met de specs. PC mag rond de 1500 kosten, excl randapparatuur. Maar een beetje meer of minder maakt niet uit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee. Randapparatuur (en het OS ook trouwens) komt er nog bij, dit reken ik niet mee in de 1500 euro.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede videokaart en processor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Sta open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb al geaccepteerd dat een PC niet echt klein kan. De grote kast neem ik voor lief, die verstop ik wel onder het bureau. Voor de rest zou het fijn zijn als hij een beetje stil is.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag feedback op mijn lijst! Vooral het moederbord heb ik geen verstand van. Ik kies voor de 6700 (zonder K) omdat ik toch niet ga overclocken. Tenminste, ik begreep dat die 'K' daar voor was?
Verbeteringen/kritiek/suggesties zijn meer dan welkom!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Video editing (voornamelijk 1080, in de toekomst meer 4K edits). Special effects (after effects). 3D ontwerp en renders. Misschien heeeel af en toe een spelletje, maar voornamelijk videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt een 'absoluut' maximum. Was eerst van plan een iMac van 3500 euro te kopen, maar voor die prijs ben ik niet tevreden met de specs. PC mag rond de 1500 kosten, excl randapparatuur. Maar een beetje meer of minder maakt niet uit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee. Randapparatuur (en het OS ook trouwens) komt er nog bij, dit reken ik niet mee in de 1500 euro.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede videokaart en processor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Sta open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb al geaccepteerd dat een PC niet echt klein kan. De grote kast neem ik voor lief, die verstop ik wel onder het bureau. Voor de rest zou het fijn zijn als hij een beetje stil is.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag feedback op mijn lijst! Vooral het moederbord heb ik geen verstand van. Ik kies voor de 6700 (zonder K) omdat ik toch niet ga overclocken. Tenminste, ik begreep dat die 'K' daar voor was?
Verbeteringen/kritiek/suggesties zijn meer dan welkom!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700 Boxed | € 319,- | € 319,- |
| 1 | Asus Z170M-PLUS | € 119,95 | € 119,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 357,95 | € 357,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 48,95 | € 48,95 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 104,95 | € 104,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 39,95 | € 39,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS4C4G4D240FSA | € 109,48 | € 109,48 |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 61,95 | € 61,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 120GB | € 68,95 | € 68,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.231,13 | |