Toon posts:

Mogelijkheden live video streaming door Europa

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Voor een bizar project willen we 10 dagen lang een live stream hebben van een camera die Europa doorreist. Wat voor equipment heb je nodig hiervoor, als je een betrouwbaar signaal wil hebben van denemarken tot zuid frankrijk? Ik kan me voorstellen dat er sommige gebieden zijn waar de dekking heel slecht is. Zou je dit kunnen oplossen of moet je genoegen nemen met een schokkende verbinding?

Alvast bedankt voor alle input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat gaat een dure grap worden...

Als je daadwerkelijk overal real-time live wilt streamen, ga je het met mobile tech (3G/4G) niet redden. Je zult naar satellietverbinding toe moeten. Dat betekent betalen voor forse hoeveelheden upload, en investeren in apparatuur die vanaf een bewegende auto (of ander vervoersmiddel) in staat is om lock te houden met de satelliet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Wat is het bizarre project precies, want zoals dion_b al aangeeft word dat een eeeeeerg duur geintje wat zonder het juiste materiaal sowieso al niet mogelijk word met consumentenmeuk.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-10 22:11
Ach dat ligt toch aan de bitrate. Indien deze op lage kwaliteit is dan zou ik het als volgt oplossen:

- Koop simkaarten van alle landen minimaal 2x (prepaid) met een ruime datahoeveelheid ( zie http://www.prepaidgsm.net/ )
- Pak een PC (nuc ofzo) en plaats daar alle dongles met simkaarten. Zorg er voor dat de dongles van dat land connectie hebben en de data richting een dedicated server sturen (loadbalanced constructie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Leuk die SIMkaarten, maar zodra je buiten het dichtbevolkte noordwesten van Europa bent ga je grote gaten in dekking krijgen. Daarnaast kun je met een enkele stream niet loadbalancen, hooguit dezelfde stream meerdere keren versturen, eenmaal over elk van de interfaces.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-10 22:11
Misschien zou je het semi live kunnen doen om de dekkingsgaten te overbruggen. Ofwel video opsparen van meerdere minuten en dan overpompen met een kleine delay over een 4g/3g verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ik denk niet dat je gaten kleiner zijn dan enkele minuten.
In Slovenie heb je bijvoorbeeld meestal Edge, 3G is er wel, maar 7Mbit/s max. Dus als je daarover wil overpompen word het, duur, en de gaten in dergelijke landen zijn groot.
Dus 3G/4G zou ik afraden.

Ik ben het met dion_b eens, dwz dat je echt een sattalietverbinding nodig gaat hebben..

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Pagina: 1