Nieuwe (gaming) headset

Pagina: 1
Acties:

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-02 10:22
Beste Tweakers,

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een nieuwe headphone/headset voor pc gaming, muziek luisteren en films.
65% gaming, 30% muziek en 5% films.

Games ; CoD / CS:GO / BF4 / nieuwe upcoming FPS.
Muziek ; R&B / Hiphop / Dance

In het verleden gebruik gemaakt van de A50 wireless, daarna naar de A40 gegaan. Maar toen speelde ik nog op PC + PS4/PS3. Nu ik enkel van PC gebruik maak, is daarin een hoop meer mogelijk als het gaat om geluid.

Wat is je budget?
€300 met een max tot €400,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb nu voornamelijk Astro, omdat dit geschikt is voor multi platform. Nu is dit niet meer van toepassing. En ben ik opzoek naar een headset specifiek voor de PC.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-5930K Boxed€ 597,95€ 597,95
1Asus Republic Of Gamers X99 RAMPAGE V EXTREME€ 453,-€ 453,-
2MSI GeForce GTX 980 GAMING 4G€ 542,-€ 1.084,-
1Corsair Obsidian 900D€ 361,95€ 361,95
2Corsair Dominator Platinum Dominator® Platinum Light Bar Upgrade Kit€ 23,49€ 46,98
1Asus Republic Of Gamers Front Base€ 59,41€ 59,41
1Corsair Dominator Platinum CMD32GX4M4A2666C15€ 325,95€ 325,95
1Corsair RM1000i€ 176,95€ 176,95
1Samsung 850 EVO 1TB€ 350,50€ 350,50
1Asus ROG Enthusiast SLI Bridge (2-Way)€ 42,-€ 42,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.498,69

#ProductPrijsSubtotaal
1Logitech HD Pro Webcam C920€ 76,-€ 76,-
2Asus Republic Of Gamers Swift PG278Q Zwart€ 677,-€ 1.354,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 90,-€ 90,-
1Logitech Z506€ 75,-€ 75,-
1Corsair Gaming K95 RGB Cherry MX Red€ 198,15€ 198,15
1Logitech G110€ 0,-€ 0,-
1Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse€ 62,95€ 62,95
1Corsair Gaming MM200 Extended Edition€ 31,99€ 31,99
1Razer Vespula€ 32,99€ 32,99
1DXRacer King Gaming Chair Zwart€ 399,-€ 399,-
1Astro A40 Audio system 2015 Light€ 199,99€ 199,99
1Astro A50 Wireless€ 0,-€ 0,-
1Arctic Z2 Pro€ 75,06€ 75,06
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.595,13

Er zijn 3 optie's :
Optie 1 : De nieuwe Astro A40 TR : http://www.astrogaming.com/tr-landing/tr-landing.html

Optie 2 : Een geluidskaart + sennheiser game one/zero.
Geluidskaart : pricewatch: Asus Republic Of Gamers Xonar Phoebus
Sennheiser : pricewatch: Sennheiser G4ME One Zwart of pricewatch: Sennheiser G4ME Zero Black

Optie 3 : Een headphone als de pricewatch: Beyerdynamic DT 990 PRO (Zwart) of pricewatch: Beyerdynamic DT 990 (250 Ohm) (Zilver) met een losse microfoon daarnaast.

Overigens heb ik geen idee of dit CAA / CEA of AH subdeel is.

Wat zou de beste keuze zijn? Luisteren is meestal de beste optie, heb alleen niet een winkel in de buurt waar dat kan :P

Met vriendelijke groet,
Roland

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:24
Dit is een CAA. Met dit budget zou ik geen "gaming" headsets nemen. Maar gewoon een losse koptelefoon en een losse mic.

Maar wel een monsterlijke pc als ik het zeggen mag😃 heb je ook pics?

• rolandos582
loki504 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:23:
Dit is een CAA. Met dit budget zou ik geen "gaming" headsets nemen. Maar gewoon een losse koptelefoon en een losse mic.

Maar wel een monsterlijke pc als ik het zeggen mag😃 heb je ook pics?
Ja het is wel iets waar ik over twijfel, maar ik vraag me dan af of het ook echt beter is.

Mehh ik heb wel pics, maar het ziet nu niet uit. Ben nog druk bezig en kabels hangen allemaal los, omdat ik net begin met moederbord vervangen etc. Als ik straks mijn custom loop erin heb, dan komen er uiteraard pics =D

• Gravitar
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Die sennheiser gaming headsets zijn op zich wel aardig, qua geluid aardig vergelijkbaar met een een senn 558/559. Die kosten rond de 130 en 170 euro, voor de headsets betaal je dan wat meer voor een redelijk goede mic, laten we zeggen prijsklasse 30-40 euro als je naar losse mics kijkt. Wat dat betreft betaal je iets meer maar heb je geen gedoe met een mic voor je neus en een kabel onder je arm door. Dat is opzich de meerprijs wel waard imo. Ikzelf gebruik een sennheiser HD600 en een losse mic, en daarvoor een HD555 met dezelfde losse mic. Ik hecht veel waarde aan goed geluid, maar toen ik voor de 555 en later de 600 ging, waren de sennheiser gaming headsets nog niet op de markt. Eigenlijk erger ik me best wel aan de losse mic, je moet er goed recht in praten of je bent onhoorbaar, als je achterover leunt in je stoel idem, je volume is constant anders omdat je (uiteraard) wat verzit en beweegt tijdens het gamen etc. Als je sporadisch gebruik maakt van teamspeak achtige zaken, en vooral veel muziek luistert dan is een goede headphone zoals een HD558/9 of 600 of een andere hoofdtelefoon in dat segment met een geluidssignatuur die je aanspreekt het overwegen waard in combinatie met een losse mic. Als je zoals jij omschrijft in je TS vooral veel gamed, zou ik toch eerder naar een van de genoemde senn gaming headsets neigen. De "open" constructie heeft wat nadelen, ook wat voordelen, maar wees je er wel van bewust dat Sennheiser een vrij specifieke signatuur heeft. Ik ben zelf niet bekend met Astro en kan er daarom weinig over zeggen, maar Senn heeft bijvoorbeeld niet heel veel bass. Dat wil niet zeggen dat de Senn bass slecht weer geeft (eerder gebalanceerd in mijn opinie, maar ik luister dan ook niet naar de spreekwoordelijke oempf oempf muziek) maar vergeleken met sommige closed hoofdtelefoons is de bassdruk gewoon minder. Als jij daar wel veel waarde aan hecht, dan is Senn gewoon niet voor jou :( (wat betreft de "open" hoofdtelefoons). Er zijn ook "losse" mics die je aan je hoofdtelefoon kunt bevestigen (kan niet op de naam komen momenteel want laat enzo) die uit mijn hoofd rond de 50 euro kosten. Op zich is dat een ideale oplossing als je echt heel erg van muziek en muziek luisteren houdt, en daarom een hoofdtelefoon wil die meer biedt dan enige gamingheadset kan bieden. Aangezien je TS niets vermeldt over het nu al gebruiken van een versterker en geluidskaart, gok ik dat je niet op die manier met muziek bezig bent. De Senn gaming headsets zijn dan gewoon kwalitatief goede oplossing die meer dan voldoen voor jou gebruik. Als de signatuur van senn je niet aanspreekt, kijk dan naar een "closed" hoofdtelefoon, deze hebben vaak net wat meer bassdruk. R&B / Hiphop / Dance zijn toch wel muziek soorten die vrij bass heavy zijn, en waarvan de luisteraars het waarderen als deze lekker dreunt. De "open" constructies van de genoemde senn headsets lenen zich daar gewoon minder voor.

Overigens, voor beide senn hoofdtelefoons heb je geen geluidskaart nodig, die gebruiken allebei gewoon een 3,5 mm plug. Als je enorm veel waarde aan geluid hecht kan een geluidskaart verbetering bieden, maar de onboard chip op je moederbord is helemaal niet slecht. Mocht je voor een van die twee gaan zou ik eerst eens kijken hoe het bevalt, geld uitgeven aan een geluidskaart kan altijd nog :).

[ Voor 9% gewijzigd door Gravitar op 08-10-2015 03:40 . Reden: aanvulling ]

• rolandos582
Thanks voor je bericht, de astro's die ik gehad heb zijn allemaal ''closed''. Dit vind ik zelf er prettig omdat ik dan geen omgevingsgeluid hoor.

Ik ben niet een echte muziek goeroe, maar ik waardeer goed geluid wel. En helemaal als het om deze bedragen gaat, mag je dat ook gewoon verwachten. Bass lijkt me een van de belangrijke dingen, explosies, voetstappen, maar ook de bass in muziek waardeer ik.

Oftewel dat vind ik wel belangrijk. Ik maak veel gebruik van TS3 en soortgelijke programma's dus een microfoon is dan ook erg belangrijk. Heb dus ook gekeken naar microfoons als Blue Yeti / AT2020 en Razer Seiren oid? Maar het nadeel is dat als ik er niet recht in praat je dus minder goed verstaanbaar bent.

Dan neig ik inderdaad naar : pricewatch: Sennheiser G4ME Zero Black
Maar in hoezeer ga ik vooruit in perfomance en wat zijn de verschillen met mijn huidige A40.

HD600 ziet er inderdaad als het goed ding uit, moet wel zeggen dat ik het design afschuwelijk vind. Maar je komt dan altijd op een losse microfoon uit.

Overigens is het zo dat ik nu een Astro Mixamp heb, daarmee kan ik het geluid en aansluitingen regelen etc. Zoiets zit niet bij de Sennheiser's, hoe regel je het geluid. Gewoon via je harder en zachter knop op je toestenbord / instellingen?

• rolandos582
Is de pricewatch: Asus Republic Of Gamers Xonar Phoebus eigenlijk een goede geluidskaart? 12 juni 2012 voor het eerst aangemaakt, inmiddels dus 3 jaar oud.

Is dit nog altijd relevant of zijn er inmiddels betere alternatieven?
Overigens neig ik naar de : pricewatch: Sennheiser G4ME Zero Black
€184 bij amazon.de vind ik een prima prijs. :)

• Gravitar
  • Niet online
Beide Sennheiser headsets hebben een volume wieltje op een van de oorschelpen, voor headphones die dat niet hebben zul je inderdaad het volume met de bediening op je toetsenbord, of bijvoorbeeld met je receiver moeten regelen. Mooie prijs in duitsland inderdaad :o

Mocht je toch een andere hoofdtelefoon willen zonder geïntegreerde mic, dan is http://www.modmic.com/ een hele mooie oplossing, die op vrijwel alle hoofdtelefoons bevestigd kan worden.

• rolandos582
Gravitar schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:10:
Beide Sennheiser headsets hebben een volume wieltje op een van de oorschelpen, voor headphones die dat niet hebben zul je inderdaad het volume met de bediening op je toetsenbord, of bijvoorbeeld met je receiver moeten regelen. Mooie prijs in duitsland inderdaad :O

Mocht je toch een andere hoofdtelefoon willen zonder geïntegreerde mic, dan is http://www.modmic.com/ een hele mooie oplossing, die op vrijwel alle hoofdtelefoons bevestigd kan worden.
Hmm right, maar zul je als niet audiofiel verschil gaan merken tussen de
pricewatch: Sennheiser HD 600 (Grijs, Zwart) / pricewatch: Sennheiser HD 650 (Titanium) en door de mij genoemde pricewatch: Sennheiser G4ME Zero Black ?

Beide HD600/HD650 zijn wel open headsets, oftewel je hoort dan ook de omgeving etc. Dat heeft dan weer niet mijn voorkeur. Anders kom je namelijk al snel bij de : pricewatch: Audio-Technica ATH-M70X (Zwart) uit.

Heb inmiddels ook even contact gezocht met een Nederlandse leverancier van de Zero black en ze willen wel meegaan in de prijs. Oftewel krijg ik hem voor €190 incl verzendkosten hier :P Opzich wel nice.

[ Voor 6% gewijzigd door rolandos582 op 08-10-2015 22:19 ]

• Gravitar
  • Niet online
rolandos582 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:18:
[...]

Hmm right, maar zul je als niet audiofiel verschil gaan merken tussen de
pricewatch: Sennheiser HD 600 (Grijs, Zwart) / pricewatch: Sennheiser HD 650 (Titanium) en door de mij genoemde pricewatch: Sennheiser G4ME Zero Black ?

Beide HD600/HD650 zijn wel open headsets, oftewel je hoort dan ook de omgeving etc. Dat heeft dan weer niet mijn voorkeur. Anders kom je namelijk al snel bij de : pricewatch: Audio-Technica ATH-M70X (Zwart) uit.

Heb inmiddels ook even contact gezocht met een Nederlandse leverancier van de Zero black en ze willen wel meegaan in de prijs. Oftewel krijg ik hem voor €190 incl verzendkosten hier :P Opzich wel nice.
Verschil zul je absoluut merken, met name omdat die 600 en 650 open zijn, of je als niet audiofiel verschil zult merken tussen de 600 en de 650, nee waarschijnlijk niet. En of je dat verschil zult waarderen is ook nog eens iets heel anders. Die hoofdtelefoons hebben een heel neutraal geluidsprofiel, en ik vraag me af of je dat als luisteraar van R&B, dance en hip hop wel waardeert.

Voor muziek is de 600 een fantastische (voor mijn voorkeuren) hele neutrale headphone, super comfortabel ook als je ze uren op hebt mede dankzij het open design. Maar ik luister veel meer muziek, dan dat ik speel, of ik heb het spel geluid uit en luister muziek tijdens het spelen.

Voor mijn usecase zijn ze dus hartstikke goed, ik denk echter dat de Zero veel beter aansluit bij wat jij zoekt dan een HD600. Mocht je inplaats van de Zero, toch voor een HD 600/ ATH-M70X of andere hoofdtelefoon in dat segment willen gaan, ga dan absoluut luisteren en neem je eigen muziek mee op een cd'tje/usb drive. Eigenlijk zou ik dat ook aan willen raden voor de Zero, maar je hebt al aangegeven dat dat niet echt een optie is op dit moment.

• rolandos582
Gravitar schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 23:43:
[...]

Verschil zul je absoluut merken, met name omdat die 600 en 650 open zijn, of je als niet audiofiel verschil zult merken tussen de 600 en de 650, nee waarschijnlijk niet. En of je dat verschil zult waarderen is ook nog eens iets heel anders. Die hoofdtelefoons hebben een heel neutraal geluidsprofiel, en ik vraag me af of je dat als luisteraar van R&B, dance en hip hop wel waardeert.

Voor muziek is de 600 een fantastische (voor mijn voorkeuren) hele neutrale headphone, super comfortabel ook als je ze uren op hebt mede dankzij het open design. Maar ik luister veel meer muziek, dan dat ik speel, of ik heb het spel geluid uit en luister muziek tijdens het spelen.

Voor mijn usecase zijn ze dus hartstikke goed, ik denk echter dat de Zero veel beter aansluit bij wat jij zoekt dan een HD600. Mocht je inplaats van de Zero, toch voor een HD 600/ ATH-M70X of andere hoofdtelefoon in dat segment willen gaan, ga dan absoluut luisteren en neem je eigen muziek mee op een cd'tje/usb drive. Eigenlijk zou ik dat ook aan willen raden voor de Zero, maar je hebt al aangegeven dat dat niet echt een optie is op dit moment.
Naja inderdaad waardeer ik het als er een lekkere bass in zit, voornamelijk met dit genre is dit gewoon belangrijk. Als je naar klassieke muziek luistert, zullen hoge en lage tonen belangrijk zijn maar dat is dus niet van toepassing.

Er is geen enkele winkel in de buurt van Groningen die de Zero aanbied, dus luisteren word dan lastig. Het nadeel wat ik zelf ondervind, wat zijn nu de verschillen tussen de pricewatch: Sennheiser G4ME Zero Black en de pricewatch: Astro A40 Audio system 2015 Light .Want uiteraard wil ik er met elke investering op voorruit gaan.

Overigens is dit een lastig segment, aangezien dit het duurdere segment is en daardoor minder makkelijk te verkrijgen is en enkel bij de duurdere shops. En Coolblue kan ik hem wel laten leveren, maar dan kan ik hem niet testen. Oftewel testen kan alleen door het product te kopen, aan te sluiten en mocht hij niet bevallen binnen 14 retour met koop op afstand. Maarja dat is ook zo'n gedoe met zoveel headsets :P

• Gravitar
  • Niet online
Je zou eens kunnen kijken of de mediamarkt ze heeft, hoewel dat qua lekker proefluisteren niet ideaal is :P
En wat nu de verschillen zijn, geen idee, ik heb ze geen van beide ;) Even terugkomend op de AT die jij gelinkt had, dan lijkt pricewatch: Audio-Technica ATH-AG1 High-Fidelity Gaming Headset me handiger ;)
YouTube reviews met mic testen maken in ieder geval duidelijk dat de mic op de Senn een stuk beter is.
De combinatie van een knappe geluidskaart met een zero zal kwalitatief vast beter zijn, maar het is toch allemaal heel erg subjectief. Ik heb een setje Shure SE215's voor in de trein, maar ik heb vrienden die mij met droge ogen aan durven te kijken en doodleuk zeggen dat ze hun apple earbuds beter vinden klinken...Technisch goed geluid, en wat iemand lekker vind klinken sluiten gewoon niet perfect op elkaar aan. Dus als jij die Astro's lekker vind klinken, dan is dat toch prima? :)

[ Voor 41% gewijzigd door Gravitar op 09-10-2015 00:24 ]

• rolandos582
Gravitar schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 00:02:
Je zou eens kunnen kijken of de mediamarkt ze heeft, hoewel dat qua lekker proefluisteren niet ideaal is :P
En wat nu de verschillen zijn, geen idee, ik heb ze geen van beide ;) Even terugkomend op de AT die jij gelinkt had, dan lijkt pricewatch: Audio-Technica ATH-AG1 High-Fidelity Gaming Headset me handiger ;)
YouTube reviews met mic testen maken in ieder geval duidelijk dat de mic op de Senn een stuk beter is.
De combinatie van een knappe geluidskaart met een zero zal kwalitatief vast beter zijn, maar het is toch allemaal heel erg subjectief. Ik heb een setje Shure SE215's voor in de trein, maar ik heb vrienden die mij met droge ogen aan durven te kijken en doodleuk zeggen dat ze hun apple earbuds beter vinden klinken...Technisch goed geluid, en wat iemand lekker vind klinken sluiten gewoon niet perfect op elkaar aan. Dus als jij die Astro's lekker vind klinken, dan is dat toch prima? :)
Mehh ben nooit zo fan van testen in de winkel ook, is altijd anders met je eigen apparatuur + omgeving. Tenzij het in een proffesionele zaak is. Anders test ik dat altijd thuis, bevalt het niet heb je hem zo terug gestuurd ^^.

Naja wat ik denk is, ik vind Astro prima klinken omdat ik niet anders gewend ben. Heb immers dit altijd gebruikt en dan denk dat het niet beter kan. Wat me wel opviel is dat het geluid van deze beter is als van de oudere astro die ik eerder had.

Denk dat ik maar gewoon de pricewatch: Sennheiser G4ME Zero Black met de pricewatch: Asus Republic Of Gamers Xonar Phoebus (tenzij er nog betere geluidskaarten zijn)

En maar eens ga testen hoe dit werkt, en anders maar weer terug stuur 8)7
Pagina: 1