Toon posts:

PII 233 multiplier lockt???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader zit nou met een PII 233. Ik vind dit best zielig voor hem :'( Aangezien hij nog lang geen pc-prive project krijgt (ze vinden hem nog snel genoeg), dacht ik aan overclocken.
FF in de bios gekeken en dat viel vies tegen. Enige dat ik kan wijzigen was een luttele 68 mhz ipv 66. Scheelde in dit geval dus 7mhzjes.
Als ik de multiplier verander (met jumpers), start de pc niet meer op. Betekent dit dat de cpu gelockt is?

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ja
En die kun je er niet afhalen

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Het hoeft overigens niet hoor..
Ik heb nog wel is een pII 333 gehad die keurig op 4x100 liep.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 juni 2001 16:37 schreef stokkie het volgende:
Ja
En die kun je er niet afhalen
Ik dacht dat vroege versies van de PII dat niet hadden. En de PII233 is toch wel de vroegste versie...
Kennelijk zijn ze wel gelockt dus. Als ik het kon verwijderen deed ik het toch niet. Ik hou niet zo van solderen. Vooral niet als het mijn pa z'n pc is >:)

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Als het goed is, is je p2 233 nie gelockt

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 juni 2001 16:42 schreef HitmanWVU het volgende:
Als het goed is, is je p2 233 nie gelockt
Kun je misschien ook uitleggen waarom niet???

Verwijderd

Waarschijnlijk moet je een optie als "auto-detect" of "auto-configuration" disabelen.
Dan kun je de bussnelheid op b.v. 75 Mhz zetten.

Om wat voor moederbord gaat het?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 juni 2001 16:47 schreef Videopac2 het volgende:
Waarschijnlijk moet je een optie als "auto-detect" of "auto-configuration" disabelen.
Dan kun je de bussnelheid op b.v. 75 Mhz zetten.

Om wat voor moederbord gaat het?
Die optie zit er dus niet op. Het is al een "oud" moederbord. Het gaat om een FIC VL-601 (LX-chipset). Retestabiel dat ding, alleen overclocken wil niet lukken. Toen was het ook nog niet zo dat elk mobo overclock-functies had. Eerlijk gezegd was ik een beetje verbaasd dat ik al een optie vond om de bussnelheid aan te passen.

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 16:44 schreef CPUgevraagd het volgende:
Kun je misschien ook uitleggen waarom niet???
Waarom het is weet ik niet, maar p2 233's waren inderdaad niet gelockt. Misschien omdat overclocken toen nog niet zo populair was, en dat intel het dus niet nodig om daar tegen te beveiligen :?

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

kheb hier een pII 233 je gehad die zonder blikke of blozen op 4*83 loopt ipv 3,5*66 >:) Zonder andere geintjes, slechts multiplier instellen en fsb :)

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, daar heb ik wat aan. Maar waarom doet dat ding van m'n pa het dan niet gewoon!!! Zeer frustrerend. Waarom koopt die dan ook een Vobis pc...

Verwijderd

Topicstarter
Is er misschien een programmatje waarmee ik kan controleren of ie gelockt is of niet?

• scorpionv
  • Laatst online: 09:46

scorpionv

This space for rent

Mijne oude PII-233, 3,5x60 doet zonder moeite 4x75. Maar hoger dan multiplier 4 kan ik niet gaan, dat werkt niet :? 4,5x60 zou ook moeten werken als je alleen naar de MHz-en kijkt, maar dat doet het niet. Ik denk dat je een soortgelijk probleem hebt.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 18:42 schreef IRBaboon het volgende:

[..]

Waarom het is weet ik niet, maar p2 233's waren inderdaad niet gelockt. Misschien omdat overclocken toen nog niet zo populair was, en dat intel het dus niet nodig om daar tegen te beveiligen :?
Ik heb hier een nog een p2-233 liggen die echt gelocked is. Misschien de hele oude modellen.

• Super Cow
  • Laatst online: 17-08 03:35
Ik heb ook een PII 233 gehad die dus gelock was. Ik had hem op 3.5*112 te lopen.

1800WP Zuid + 2220WP West | MHI SRK35ZS-W Airco

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 juni 2001 01:48 schreef Wrah het volgende:

[..]

Ik heb hier een nog een p2-233 liggen die echt gelocked is. Misschien de hele oude modellen.
Kan idd, mijn vader was wel een van de eerste die zo'n ding kocht denk ik. Toen was dat het snelste wat beschikbaar was. :P
Pagina: 1