I7-5820K tweak verknalt Win 7 op m.2 ssd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strossa
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-08-2022
Oc'ers,

Ik heb een vraagje, Tijdens het overclocken en tweaken lijkt mijn win7 installatie wel onzichtbaar geworden. Zwart Scherm met: Geen Installatie gevonden stop een schijf erin... etc

Specs:
I7-5820K
X99 G1 5P
32 GB RAM Corsair Vengeance LPX
256GB M.2 SM951 samsung
GTX950 Gigabyte

Gestart met EZtune OC software van gigabyte die ging tot 4,2 Ghz en dat ging prima. Echter om mijn Realtime Audio Latency wat omlaag te brengen heb ik geprobeerd Speedstep uit te zetten in de bios. Zodat de processor op toeren blijft. Ik dacht gelijk maar even de settings in de bios op 4,2 Ghz vast zetten door de multiplier op 42 te zetten. Echter tijdens het opnieuw opstarten werd mijn win 7 niet meer gevonden.
Zelfs proberen te herstellen met een UEFI usb stick met win 7 maar niets hielp :'(

Bios defaults geladen, CMOS gereset op moederbord, Batterij eruit, Bios Geflasd naar nieuwst versie 2f, alle SATA apparaten los. Maar allen geen succes.

Uiteindelijk zelfs met bootkill de ssd moeten wissen omdat die vast liep bij het laden van win 7 van de USB. Nu is mijn vraag hoe kan dit? Hoe kan mijn SSD ineens corrupt raken? Ik heb niet aan de BCLK gezetten alleen aan de multiplier en wat power settings van de CPU zodat die niet terug schakelt.

Iemand dit eerder gehad?

Na het opnieuw installeren van win 7 heb ik weer geprobeerd om Speedstep en wat cpu power settings uit te zetten en heb ik niet ge-overclockt. En helaas was mijn win 7 weer verdwenen of iig niet zichtbaar. |:(

What to do next?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
Kerel wat vervelend met je prachtige nieuwe setup :-(

Ik heb zelf nog niks gedaan met X99 of een ander DDR4 platform maar...!

Ik heb ergens een zelfde probleem gelezen misschien heb jij er wat aan?

http://www.google.nl/url?...kw&bvm=bv.104615367,d.d24

In deze link van Ram city praten ze ook over AHCI

https://www.google.nl/url...5A&bvm=bv.104615367,d.d24

Hopen dat je het snel vind.

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strossa
Thanx voor je links ik ga ze checken! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-09 18:23
Dafuq je hebt een OC uitgevoerd en toen plotseling had je geen Windows 7 meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
strossa schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:06:
Thanx voor je links ik ga ze checken! ;-)
En what is the status?

[ Voor 1% gewijzigd door undeepdiver op 09-10-2015 17:49 . Reden: typo of drie,,:-) ]

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Gebeurt dit overigens ook als je overclocked via de bios en niet via EZtune OC software ?
Het is iig wel een vreemd fenomeen en hoort niet op deze manier.

Deze link geeft iig wel de juiste informatie :
http://www.tomshardware.c...problem-ssd-asus-x99.html

En het lijkt hier ook opgelost te zijn. Blijkbaar is het iets met een M2 / X99. Laat ons weten of de links iets oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strossa
rolandos582 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 17:41:
Dafuq je hebt een OC uitgevoerd en toen plotseling had je geen Windows 7 meer?
Jep! Althans niet meer werkend. Net alsof je de pc voor het eerst opstart zonder besturingssysteem. Tot 2 x toe. Echter de 2e keer niks overgeclockt. Alleen powersettings (zie onder) in de BIOS veranderd voor de CPU dus waarschijnlijk heeft het daarmee te maken.

Als ik het me goed kan herinneren heb ik deze settings in de BIOS gewijzigd:
-CPU Enhanced Halt (C1E): [Auto] -> [Disabled]
-C3 State Support: [Auto] -> [Disabled]
-C6/C7 State Support: [Auto] -> [Disabled]
-CPU EIST Function: [Auto] -> [Disabled]
-Memory Boot Mode: [Auto] -> [Enable Fast boot] (deze setting al eerder gewijzigd en werkt)
-Fast Boot: [Disabled] -> [Ultra fast boot] (deze setting al eerder gewijzigd en werkt)

Waarom? Omdat ik wat audio Latency problemen ondervindt tijdens het produceren van muziek. Met LatencyMon heb ik wat tests gedraaid en die raad aan Intel Speedstep en Turbo Boost uit te zetten.

Ik heb nu dus alle software weer geïnstalleerd en alleen de Fastboot instelling gewijzigd. Ik ben een beetje huiverig om nu nog wat te wijzigen in de BIOS. Kost toch aardig weer wat tijd elke keer alles weer opnieuw installeren. :/

Wat betreft de links die gepost werden (dank daarvoor) door oa undeepdriver en rolandos582. Ik heb ze gecheckt. Link 1 heb ik zelf eerder ook al geraadpleegd toen ik voor het eerst ging opstarten en windows niet goed erop kreeg. Dat lag aan DVD t.o.v. UEFI etc. Een USB stick met win7 voor UEFI boot loste dat op. Precies wat in die Thread staat van tomshardware. Verder staat er ook iets over CMS maar dat is in mijn moederbord alleen van toepassing als je win 8 Features Enabled en ik draai win 7.

Het moederbord heeft verder geen problemen met het herkennen van de SSD. Ook niet na de Tweaks. De m.2 is een AHCI en zo staat die in de BIOS ook geconfigureerd. Sidenote: Kwam tot de ontdekking dat mijn m.2 moerderbord slot maar een generatie 2 is. Dus geen ±2100MB/s maar eerder ±700MB/s :F

Wat denken jullie van de wijziging die ik heb gedaan in de BIOS? Dat moet toch ongestraft kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strossa
undeepdiver schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:37:
Kerel wat vervelend met je prachtige nieuwe setup :-(
Inderdaad vervelend :| ! Allemaal tijd die ik had kunnen stoppen in me hobby produceren :9~ Nu zit ik uren te googlen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Staat secure boot aan? Volgens mij is het zo dat hij anders niet boot onder UEFI.

AMD Ryzen 9 9900X | Minisforum MS-A1 | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
ECP0WERS schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:29:
Staat secure boot aan? Volgens mij is het zo dat hij anders niet boot onder UEFI.
Secure boot en ultra fast boot. Gaat dat werken?

http://www.pcmweb.nl/nieu...n-ander-os-blokkeren.html

Kan dus wel het probleem zijn, zoals bovenstaande link. 8)7
Pagina: 1