MacBook (white) doet helemaal niks meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Beste Tweakers ik heb al wat gezocht en geprobeerd maar dat heeft helaas nog geen resultaat. Ik heb een macbook, maar die doet uit het niets echt helemaal niks meer. Geen reactie op het aansluiten van de magsafe adapter (die het wel doet op een andere macbook). SMC reset haalt niks uit, power button aan/uit inhouden geeft ook geen resultaat.

De pram reset werkt ook niet overigens.

Ik ben wel een beetje door mijn opties heen. Welke held weet nog opties die te proberen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

als de voeding het wel doet op een ander ga ik er van uit dat er op het logicboard een zekering kapot is of er zit ergens kortsluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:04
is het een unibody of een met "losse" topcase?

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
sebastius schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:16:
als de voeding het wel doet op een ander ga ik er van uit dat er op het logicboard een zekering kapot is of er zit ergens kortsluiting.
Ik heb twee verschillende voedingen gebruikt die op mijn alu unibody uit 2008 gewoon prima werken. Maar zodra ik ze op de de kapotte macbook aansluit krijg ik geen reactie, geen lampje of iets. Hoe zou ik het makkelijkst jou probleem kunnen testen, is dat visueel te doen?
luckremers schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:56:
is het een unibody of een met "losse" topcase?
Het is dit model: Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.nl/uploads/tx_nbc2/overview_hero1_20100518.jpg, de onderkant zit vast met 8 schroeven, die heb ik inmiddels los. Ik denk dat de hdd het nog prima doet, die ga ik vanavond even in een dock zetten om te kijken of daar nog wat van af te halen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 16:33
Zo te lezen ben je wel redelijk handig.
Misschien een idee om het logic board te bakken.

http://russell.heistuman....-macbook-pro-logic-board/

Ik heb dit destijds gedaan met mijn macbook pro 17" (daar is inmiddels een repair program voor). Het heeft er in ieder geval voor gezorgt dat ik nog een goede backup kon maken.

Belangrijk is dat je no-clean flux ergens op de kop tik incl. diabetes naald. De naald moet dun genoeg zijn om onder de chip te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
debom schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:02:

Ik heb dit destijds gedaan met mijn macbook pro 17" (daar is inmiddels een repair program voor). Het heeft er in ieder geval voor gezorgt dat ik nog een goede backup kon maken.

Belangrijk is dat je no-clean flux ergens op de kop tik incl. diabetes naald. De naald moet dun genoeg zijn om onder de chip te komen.
Hmm ik ben opzich wel redelijk handig (denk ik :9). Heb bij een iMac 27" ook het stof uit het LCD panel weten te halen en hem daarna weer succesvol in elkaar gezet. Maar ik weet zo niet of ik deze truc ga uithalen. Het hangt er ook even vanaf wat er met de laptop gaat gebeuren. De laptop is namelijk van een bekende van mij, en als die hem weg wil gooien is het wellicht nog een idee om dit te doen.

Dan zou ik deze moeten volgen:

https://nl.ifixit.com/Gui...ic+Board+Replacement/1675

[ Voor 5% gewijzigd door BertP op 08-10-2015 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

debom schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:02:

Waarom zou je dit bord in godsnaam gaan bakken? Dat is helemaal niet van toepassing! Powerprobleem is EERST de PP3v42 bus nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
sebastius schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:23:
[...]

Waarom zou je dit bord in godsnaam gaan bakken? Dat is helemaal niet van toepassing! Powerprobleem is EERST de PP3v42 bus nakijken.
Dit zegt mij niet zoveel :) De macbook is overigens uitgevallen tijdens gewoon gebruik en vertoonde daarna de beschreven symptonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:52
BertP schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 21:45:
[...]

Dit zegt mij niet zoveel :) De macbook is overigens uitgevallen tijdens gewoon gebruik en vertoonde daarna de beschreven symptonen.
Jouw Macbook heeft geen probleem met de videokaart. Het "bakken" van het logicboard zal dan ook geen enkel positief effect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
mobby1971 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:45:
[...]

Jouw Macbook heeft geen probleem met de videokaart. Het "bakken" van het logicboard zal dan ook geen enkel positief effect hebben.
Oke, opzich is dat een fijne constatering :) Maar wat kan ik doen om hem nog nieuw leven in te blazen? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

BertP schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:00:
[...]

Oke, opzich is dat een fijne constatering :) Maar wat kan ik doen om hem nog nieuw leven in te blazen? ;)
Naar een deskundige brengen die kan meten wat er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-09 19:42
Naar sebastius dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
De hardeschijf werkt in ieder geval nog prima, heb deze uitgelezen met een dock. Het moet dus ergens anders zitten, is het raadzaam om de laptop naar een apple store te brengen? De garantie zit er namelijk sowieso niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-10 16:14

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

90% zekerheid SATA kabel.

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

99% zeker dat dat het niet is. Helemaal geen power is echt geen SATAkabel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
sebastius schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:36:
[...]

99% zeker dat dat het niet is. Helemaal geen power is echt geen SATAkabel probleem.
Lijkt mij inderdaad ook niet ;) Ik zie overigens dat je veel ervaring hebt met (technische) reparaties, wat zou jij in dit geval doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

BertP schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:40:
[...]

Lijkt mij inderdaad ook niet ;) Ik zie overigens dat je veel ervaring hebt met (technische) reparaties, wat zou jij in dit geval doen?
Inleveren bij een deskundige die de boel doormeet of als dood verkopen. Bij een witte macbook zou ik voor de verkoop gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
sebastius schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:08:
[...]

Inleveren bij een deskundige die de boel doormeet of als dood verkopen. Bij een witte macbook zou ik voor de verkoop gaan.
Duidelijk verhaal, thanx voor je hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

BertP schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:21:
[...]

Duidelijk verhaal, thanx voor je hulp! :)
Wat moet het kreng opbrengen?

(even voor de duidelijkheid: ik zit niet te aasgieren en je een poot uit te draaien. Dit soort reparaties gaan vaak richting de 100 a 200 euro en dat zijn ze niet meer waard. Witte macbooks brengen werkend nog zo'n 200 euro op, maximaal, in mijn optiek. Defect rond de 50. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik wat nuchterdere Appleprijzen hanteer dan sommige anderen... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
sebastius schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:50:
[...]

Wat moet het kreng opbrengen?

(even voor de duidelijkheid: ik zit niet te aasgieren en je een poot uit te draaien. Dit soort reparaties gaan vaak richting de 100 a 200 euro en dat zijn ze niet meer waard. Witte macbooks brengen werkend nog zo'n 200 euro op, maximaal, in mijn optiek. Defect rond de 50. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik wat nuchterdere Appleprijzen hanteer dan sommige anderen... )
Geen idee, hij is van mijn schoonzus (die morgen langs komt om te eten) dus ik zal eens een balletje opgooien. Ik weet niet wat ze er mee wil doen, ik zat zelf te denken om een 2'5" case te kopen zodat ze de hdd als externe hdd kan gebruiken en bij een nieuwe laptop dus een externe hdd heeft en ze een deel van haar data weer terug kan zetten op de nieuwe laptop.

Ik laat hier wel even weten wat de bedoeling is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 21:28
Hier een kanaal van Rossman, met allerlei reparaties aan logic boards:

YouTube: Louis Rossmann

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Mr.Joker schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 00:53:
Hier een kanaal van Rossman, met allerlei reparaties aan logic boards:

YouTube: Louis Rossmann
Het is inderdaad een tof kanaal maar je snapt dat dat niet voor de meeste knutselaars is weggelegd he?
Pagina: 1