Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 22:17
Hallo beste tweakers,

Ik heb laatst 2e hands een harde schijf gekocht voor in mijn computer en ik heb last van een erg raar probleem, die ik zelf via internet en met behulp van vrienden niet goed op kan lossen. Ik heb namelijk van een vriend een Toshiba DT01ACA100, 1TB gekocht. Toen ik hem aansloot werd hij wel herkend door apparaatbeheer maar niet door schijfbeheer. Hierdoor kan ik er niet bij en kan ik er niks op zetten. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd maar krijg het maar niet werkend.
Ik weet echt nauwelijks iets van harde schijven, computerhardware etc. af dus ik weet echt niet wat ik moet doen.

Mijn pc:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 246,30€ 246,30
1MSI Z97S SLI PLUS€ 145,-€ 145,-
1MSI R9 380 Gaming 4GB€ 234,95€ 234,95
1Toshiba DT01ACA100, 1TB€ 45,50€ 45,50
1Fractal Design Define S€ 81,95€ 81,95
1Antec VPF Series 450W€ 49,95€ 49,95
1Crucial BX100 250GB€ 79,95€ 79,95
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8€ 45,50€ 45,50

Ik gebruik Windows 10 Pro.

Apparaatbeheer herkent hem gewoon, wanneer ik er op klik geeft hij ook niet aan dat er problemen zijn.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3VgN63o.jpg?1
Ik zag hem ook in mijn bios staan.

Schijfbeheer herkent hem echter niet.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aaPTwZJ.jpg?1

Via de command prompt en Diskpart herkent hij hem ook niet.

Hierna heb ik gekeken EaseUs Partition Master Trail Edition nog enige problemen zag. Deze herkent hem ook gewoon en zegt dat er niks aan de hand is en dat hij helemaal leeg is. Ik heb de disk leeg gemaakt en heb de partities verandert om te kijken of dat zou werken, en het werkte gewoon. Ik heb ook een "surface test" gedaan en ook daarop gaf hij geen problemen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/veZgJDz.jpg?1

Wat ik geprobeerd heb:
-SATA kabel vervangen.
-SATA kabel in een nieuw slot in het moederbord.
-Computer resetten.
-diskpart in command prompt zoals in dit forum besproken werd. Maar diskpart herkent hem niet.
-de computer opstarten met alleen de HDD, voor als er een besturingssysteem op zou staan (nope)
-in apparaatbeheer stuurprogrammas verwijderen en bijwerken.

Als ik iets compleet verkeerd gedaan heb of iets vergeten ben zeg het alsjeblieft, ik weet er dus niet zo veel van af maar zit al een tijdje met dit probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door markdm op 07-10-2015 17:26 ]

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Ik heb over de afgelopen weken rondgevraagd en wat rondgezocht maar kan echt niks vinden. :(
Het zou echt heel fijn zijn als iemand met iets meer verstand van computers mij advies zou kunnen geven.

Het kan er misschien iets te maken mee hebben dat de harde schijf eerst voor servers gebruikt werd die op linux draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Die grote partitie op die nieuwe schijf Al die 4 partities onder disk 2, waar dus *: (Other) bij staat, die moet je verwijderen en een nieuwe NTFS-partitie aanmaken. De optie voor NTFS krijg je vanzelf bij het aanmaken van de nieuwe partitie.

[ Voor 9% gewijzigd door AzzKickah op 24-11-2015 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Dat is zeer vreemd. Even een schopje voor je, ben zelf ook wel benieuwd. Kan je niet wat dingen proberen met partition master, helemaal leeg maken (unallocated krijgen, geen partities ed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Ik heb expres nog niks geprobeerd te doen in EaseUS Partition Master Trail omdat ik bang was iets verkeerds te doen. Maar ik heb dus bij alle 4 de partities delete partition gedaan en dan een nieuwe NTFS-partitie ervan. Druk ik op "apply", kan dat blijkbaar niet in de trail versie.......

Dus nu heb ik maar MiniTool Partition Wizard Free gedownload. Maar daar kan ik de HDD dan weer niet in vinden. :?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9fayqI6.jpg?1

-edit-
Ik ga morgen middag verder kijken, misschien weer een nieuwe partition manager proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door markdm op 24-11-2015 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Wat je ook doet, niks met Disk 1 doen.

Ik zou GParted aanraden. Kun je op CD/DVD branden en dan daar vanaf opstarten en partities maken.
Pagina: 1