Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Schijven aan elkaar koppelen (synchroniseren)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In mijn desktop heb ik een Seagate Barracuda van 2 tb zitten i.c.m een Samsung ssd. Onlangs heb ik nog een Seagate 2 tb erbij geplaatst. Nu was mijn idee om deze schijf vooral te gebruiken om bestanden en bepaalde mappen te backuppen. Bestaat er software die dit kan doen.

Wat ik zoek:
- Backup software
- Bepaalde mappen selecteren die direct gebackuped worden als er een wijziging wordt aangebracht (automatisch zonder handeling van mij)
- Voorbeeld als ik in Premiere Pro een project save dat deze direct op twee schijven wordt opgeslagen.

Alvast dank

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kijk eens naar CrashPlan, de gratis versie doet exact wat jij wilt.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:47:
Hallo,

In mijn desktop heb ik een Seagate Barracuda van 2 tb zitten i.c.m een Samsung ssd. Onlangs heb ik nog een Seagate 2 tb erbij geplaatst. Nu was mijn idee om deze schijf vooral te gebruiken om bestanden en bepaalde mappen te backuppen. Bestaat er software die dit kan doen.

Wat ik zoek:
- Backup software
- Bepaalde mappen selecteren die direct gebackuped worden als er een wijziging wordt aangebracht (automatisch zonder handeling van mij)
- Voorbeeld als ik in Premiere Pro een project save dat deze direct op twee schijven wordt opgeslagen.

Alvast dank
Microsoft SyncToy is gratis en ondersteund ook parameters die je kunt aanroepen via scheduled tasks dat die om de 30 minuten synchroniseert

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Als je bij saven direct naar 2 schijven wilt gaat niet werken, dan wordt je pc langzaam.
Dit is ook niet nodig bij normaal werken.

Beter is om een backup te maken naar een extene hd, dus nadat je klaar bent met je files.
En je externe hd dus ook weer loskoppelen.

Een hd die je backup in dezelfde pc is dus geen backup, voor als je dit nog niet weet.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

jan99999 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:44:
Als je bij saven direct naar 2 schijven wilt gaat niet werken, dan wordt je pc langzaam.
Dit is ook niet nodig bij normaal werken.

Beter is om een backup te maken naar een extene hd, dus nadat je klaar bent met je files.
En je externe hd dus ook weer loskoppelen.

Een hd die je backup in dezelfde pc is dus geen backup, voor als je dit nog niet weet.
Je systeem wordt niet per definitie langzamer van automatisch kopieren. En het overbodig vinden lijkt mij onverstandig. Juist een directe backup na het saven kan dataverlies het beste voorkomen.

Een hardeschijf in dezelfde pc is geen volledige backup oplossing maar past prima in een backup strategie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N