vodafoon en amino settopbox

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieene
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-01-2024
Wil een glasvezelabonnement afsluiten bij Vodafone. Bij mij weten gebruikt Vodafone Amino apparatuur. Nu wil ik een 2e hands Amino settopbox kopen (a140 of m540) Mijn vraag is nu: Kan ik deze apparaten gebruiken en heb dan de volledige functionaliteit of gebruiktt Vodafone software in zijn Amino's die er voor zorgt dat je alleen de Amino's kunt gebruiken die door Vodafone worden geleverd. Ook zou ik graag willen weten of ik een externe Hd op deze apparaten kan aansluiten om op te nemen.

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:32

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Wat heb je zelf gevonden en wat zeiden ze bij Vodafone toen je ze hierom vroeg?
Een beetje eigen inbreng lijkt me toch minimaal op zijn plaats.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06:02

Dazzler2120

FP ProMod
Eigen koopboxen werken niet bij Vodafone. Vodafone werkt bij 'nieuwe' klanten met Entone boxen.
Externe HD kan daar niet op aangesloten worden

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slechte ervaring hiermee.
Ik had Vodafone thuis via de glasvezel; tv,tel, internet. Prima kwaliteit, snelheid en functies (terugkijken, videoland, HBO, tv-gids) werd geleverd met Amino stb.
Ik had zelf een Amino stb gekocht met harde schijf, want ik wil geen E5 per maand betalen om life tv te kunnen pauzeren. Deze geïnstalleerd (2012): kreeg automatisch update en draaide zonder problemen.

Tot september 2015. Ik werd gedwongen om een nieuw abo te nemen, want het oude werd niet meer voortgezet. Nieuw glasvezelkastje gekregen, en nu werkt mijn eigen animo stb met harde schijf niet meer. Alleen nog het kleine kastje. Dus kan geen live tv meer pauzeren of opnemen.
Ze willen je natuurlijk dwingen om Vodafone stb met harde schijf te huren.

En terugkijken alleen nl 123, Net5, SBS6, Veronica; Niet eens RTL4, 5 en 7!

Slechte user-Interface.
Ben ook het analoge signaal kwijt wat we hier ook nog gebruikten (oude dvd met harde schijf)

Echt waardeloos abo!

Ik ben nog op zoek om het IP-adres van mijn animo stb te wijzigen, zodat Vodafone die zou herkennen als z'n eigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:21
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:24:
Slechte ervaring hiermee.
Ik had Vodafone thuis via de glasvezel; tv,tel, internet. Prima kwaliteit, snelheid en functies (terugkijken, videoland, HBO, tv-gids) werd geleverd met Amino stb.
Ik had zelf een Amino stb gekocht met harde schijf, want ik wil geen E5 per maand betalen om life tv te kunnen pauzeren. Deze geïnstalleerd (2012): kreeg automatisch update en draaide zonder problemen.

Tot september 2015. Ik werd gedwongen om een nieuw abo te nemen, want het oude werd niet meer voortgezet. Nieuw glasvezelkastje gekregen, en nu werkt mijn eigen animo stb met harde schijf niet meer. Alleen nog het kleine kastje. Dus kan geen live tv meer pauzeren of opnemen.
Ze willen je natuurlijk dwingen om Vodafone stb met harde schijf te huren.

En terugkijken alleen nl 123, Net5, SBS6, Veronica; Niet eens RTL4, 5 en 7!

Slechte user-Interface.
Ben ook het analoge signaal kwijt wat we hier ook nog gebruikten (oude dvd met harde schijf)

Echt waardeloos abo!

Ik ben nog op zoek om het IP-adres van mijn animo stb te wijzigen, zodat Vodafone die zou herkennen als z'n eigen.
Die nadelen had je natuurlijk allemaal al vooraf kunnen weten als je hier af en toe op Tweakers kwam of even had gegoogled op het nieuwe Vodafone abonnement.

Wat die amino STB betreft: Er zijn meerdere mensen die het hebben geprobeerd en in alle gevallen liep de Amino (die van het oude Glashart netwerk komt) bij het updaten van de firmware naar die van het nieuwe Vodafone compleet vast en is niet meer te herstellen, ook niet naar de oude firmware. Die kan je daarna dus weggooien.

Ik ben sowieso bang dat je er niet zoveel meer aan hebt aangezien er nog maar een paar providers zijn die dit platform gebruiken. En steeds minder ook nog.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.