Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Remote Gaming/computer over internet

Pagina: 1
Acties:

• Topquark
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-05-2023
Dag mensen,

De titel zegt het eigenlijk al. Ik wil toegang hebben tot de pc bij me thuis. Het lieftst over internet. Zodat ik met mijn tablet of laptop kan gamen, of andere cpu/gpu intensieve programma's draaien.

Ambitieus, jazeker... Ik heb het een en ander al opgezocht en eigenlijk niemand gevonden die een goede oplossing heeft. Het probleem is voor zover ik begrijp het real-time encoden van de videostream. Dit moet snel gaan ivm latency, maar ook efficient ivm bandwidth, en dat allen zonder te veel kwaliteit te verliezen. Nu vraag ik me af hoe moeilijk dat kan zijn?

Ik weet dat er bij bedrijven virtuele desktops in een server draaien waar men op kan inloggen. Daar is ook geen probleem met werkbaarheid. Hoe zit het met consumentenoplossingen?

Ik kan me ook indenken dat er een soort van dedicated pcie kaart bestaat om dit te doen.

Al met al, heeft hier iemand ervaaring met dit?

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 23:29
Heb je deze dan niet gevonden?

Revised and much faster, run your own high-end cloud gaming service on EC2!

Als je games op Steam hebt is het in ieder geval relatief makkelijk. En je een low-latency link met genoeg bandbreedte kunt realiseren. WiFi kun je wel vergeten.

• Topquark
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-05-2023
Had die wel gevonden, en snel weer afgeschreven als niet zinnig. Voor zover ik het zie wordt daar beschreven hoe je een externe cloud pc kan krijgen. Ik ben echter op zoek naar een waarbij ik mijn eigen pc kan gebruiken op afstand.
Verder is niet alles wat ik dan remote zou willen doen, verkrijgbaar op steam. Dus tenzij ik iets over het hoofd zie, is dit niet wat ik zoek. Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een soort van rdp/teamviewer, maar dan geschikt voor o.a. gaming

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-11 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Geron schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:33:

Ik weet dat er bij bedrijven virtuele desktops in een server draaien waar men op kan inloggen. Daar is ook geen probleem met werkbaarheid. Hoe zit het met consumentenoplossingen?
Deze ben ik nog niet tegen gekomen die geschikt zijn voor gaming. Performance is altijd lager door bijvoorbeeld latency.

Wat betreft je vraag, ik denk dat de techniek nog niet ver genoeg is om dit te organiseren. Je bent afhanklijk van je eigen internetverbinding en de internetverbinding waarmee je verbind als je gaat gamen.

Xbox: Gulpener88