Namaak Arduino ontvangen, wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.050 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
Ik heb een arduino set overgenomen via de v&a van tweakers. Hier is een neppe chinese arduino nano geleverd. In de advertentie stond niks vermeld over herkomst. Wat zijn mijn rechten hierin?
V&A aangeboden: Grote Arduino Starterkit #2

De verkoper beroept zich op dit topic. En zegt dat het toegestaan is chinese namaak te verkopen als orgineel.

[ Voor 38% gewijzigd door harmz op 07-10-2015 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dan moet het wel duidelijk zijn aangegeven, niet de intentie wekken dat het een origineel product is en een replica te verkopen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
De advertentie staat in mijn vorige post. De kopie kost 3 dollar ongeveer. En de echte staat in de pricewatch voor meer dan 20 euro.

[ Voor 52% gewijzigd door harmz op 07-10-2015 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

harmz schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:19:
Ik heb een arduino set overgenomen via de v&a van tweakers. Hier is een neppe chinese arduino nano geleverd. In de advertentie stond niks vermeld over herkomst. Wat zijn mijn rechten hierin?
V&A aangeboden: Grote Arduino Starterkit #2

De verkoper beroept zich op dit topic. En zegt dat het toegestaan is chinese namaak te verkopen als orgineel.
Dit topic zegt niets over verkoop van namaak producten. Sterker nog, verkoop van namaak wordt in V&A niet toegestaan. Advertenties met kloon of namaak producten worden verwijderd. Aangezien er niet vermeld staat dat het hier om namaak gaat belazerd hij de boel en zou je je geld terug kunnen vragen.
En dat het toegestaan is om chinese namaak te verkopen? Onzin.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-10 11:20

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Exact:
De gebruikers van V&A zijn zelf verantwoordelijk voor hun gegevens. Onder gegevens verstaat Tweakers.net B.V. alle informatie die een gebruiker aan Tweakers.net B.V. of aan andere gebruikers verschaft bij de inschrijving, bij het bieden of aanbieden, in enige publieke ruimte op de site (inclusief het forum) of door het kenbaar maken van uw e-mailadres. Deze gegevens mogen in geen geval:

...
frauduleus zijn of de verkoop inhouden van nagemaakte of gestolen objecten;
...
Verkoop van nep-merkartikelen is sowieso gewoon bij wet verboden. Nu is niet elke chinese clone natuurlijk een nep-merkartikel, maar wat anders leveren dan je hebt aangeboden is duidelijk een kwestie van niet nakomen van zijn verplichtingen, wat de verkoper kostenloos moet oplossen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
Helaas heeft verkoper al aangegeven niks te willen doen. Hij heeft 600+ positieve beoordelingen. Ik denk dat dit vaker voorkomt.

Quote:
Oei. Zullen we eens kijken wat Tweakers hier officieel over zegt:
redbullet in "[Proef] Ruimere openstelling V&A"

Wat ook erg vervelend is, is dat ik na uw laatste berichtje geen normale manier meer zie om het nog netjes op te lossen.

Dit is dan ook mijn laatste contact met u.
En:
Hoi Harm,

Ten eerste; ik heb nieuwe werkende apparatuur geleverd. Het is niet kapot verzonden en het is niet kapot aangekomen. Dan is wat mij betreft mijn taak goed voltooid.

Je mag het altijd terug sturen, maar geld retour doe ik niet aan. Vooral niet met kwetsbare apparatuur zoals Arduino elektronica.

Met vriendelijke groet,
Indy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:12

MsG

Forumzwerver

De verkoper lijkt heel erg in de verdediging te schieten alsof hij dit al had voorzien. Ik zou aangifte doen van oplichting, er wordt heel wat anders geleverd dat gestaaft in de advertentie. Dan kan hij nog zoveel feedback hebben, dit is gewoon bewust misleiden.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
De advertentie staat ook gewoon nog te koop. Hij heeft dus meerdere samengestelde sets te koop. Met dezelfde neppe arduino. Als dit tegen de regels is, kan hier dan tegen opgetreden worden? Ik verder ook geen adres gegevens van deze gebruiker. Dus aangifte doen kan niet. Ik geef hem graag nog de kans om dit te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Geen idee waarom hij naar de quote van Red Bullet refereert, want Red Bullet is geen Tweakers medewerker en zijn uitspraken zijn dus nergens op gestaafd.
Hij levert niet wat er beloofd is (dat het niet kapot is verzonden en niet kapot is aangekomen is natuurlijk een grote giller). Hij moet dit dus maar gaan oplossen. En die 600+ beoordelingen houden mij niet tegen hoor })

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-10 20:54

InFamous

excommunicado

Microkid schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:32:
Geen idee waarom hij naar de quote van Red Bullet refereert, want Red Bullet is geen Tweakers medewerker en zijn uitspraken zijn dus nergens op gestaafd.
Hij levert niet wat er beloofd is (dat het niet kapot is verzonden en niet kapot is aangekomen is natuurlijk een grote giller). Hij moet dit dus maar gaan oplossen. En die 600+ beoordelingen houden mij niet tegen hoor })
Hij verweest naar een reactie van mij, waarbij ik aangeef dat wij geen problemen hebben met handel uit China.
Het verkopen van kloon artikelen als zijnde origineel is totaal ongerelateerd aan bovenstaand verhaal.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
De advertentie is inmiddels offline. Ik zal kijken of ik ergens een mirror heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

harmz schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:41:
De advertentie is inmiddels offline. Ik zal kijken of ik ergens een mirror heb.
Geen probleem, de mods met de juiste rechten kunnen de advertentie nog wel zien.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 20:45
Rechtvaardigd niets, maar heb je dit zelf ook niet geprobeerd? http://tweakers.net/aanbod/rating/260403/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
Ik ben geen professionele verkoper. Het was te zien op de foto. En er is ook nooit een verkoop geweest. Om die reden heb ik de ps3 zelf nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

mrfu

Quis custodiet ipsos custodes?

Hai, zo zeg.
Wat een consternatie.

Ik zat op school en lees dit nu ineens.
Als je misschien niet meteen gaat dreigen, houd je de deur nog open voor een nette oplossing.
(Maar dat heb je er natuurlijk niet neer gezet. Zou ik ook niet doen.)

Wil je de Arduino Nano terugsturen? Dan krijg je in een privé berichtje mijn adres.

En het is geen namaak / nep, maar goed, dat begrijpt men nog steeds niet.
Dat je het niet werkend krijgt op je Mac OS is nu dus weer mijn probleem blijkbaar.

[ Voor 34% gewijzigd door mrfu op 07-10-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
Oke, Bij deze het linkje wat ik je eerder gestuurd heb. http://kiguino.moos.io/20...-on-mac-osx-yosemite.html

De arduino die jij gestuurd hebt is exaxct hetzelfde. Ik zal de fotos posten.

Verder geef je ook aan dat als ik terug stuur, je niks terug geeft.
Hoi Harm,

Het kan altijd terug gestuurd worden, maar terugnemen doe ik echt niet aan.
Zoals gezegd is de elektronica daar te kwetsbaar voor.
Bovendien was dat mijn laatste Nano, dus een andere sturen gaat mij niet lukken.

Met vriendelijke groet,
Indy

[ Voor 108% gewijzigd door harmz op 07-10-2015 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Niet online

mrfu

Ik ga 'm zeker testen ;)
Maar als het werkend terug komt krijg je gewoon je geld terug.

Het is alleen vervelend als we tot een oplossing proberen te komen en je meteen gaat dreigen.
Dan voel ik mij niet meer geroepen om nog te helpen. Dat gedrag heb ik niet nodig.
Ik stuur je mijn adres voor de retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
Oei. Zullen we eens kijken wat Tweakers hier officieel over zegt:
redbullet in "[Proef] Ruimere openstelling V&A"

Wat ook erg vervelend is, is dat ik na uw laatste berichtje geen normale manier meer zie om het nog netjes op te lossen.

Dit is dan ook mijn laatste contact met u.
Jij beëindigd het contact. Nu niet de slachtoffer rol in duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Niet online

mrfu

Is opgelost. Arduino komt retour en bedrag wordt terug geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
Er is niks opgelost. Meneer wilt de arduino terug. En wilt dan de waarde van de namaak terug storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
En hoe zit het met de retourkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blij dat ik geen zaken doe met deze meneer.
De arduino verkopen als origineel, zelfs hier nog zeggen dat hij origineel is.
Vervolgens ook zeggen dat namaak gewoon verkocht mag worden als origineel, en daarmee dus zeggen dat hij namaak is.
Nu ook toegeven dat hij namaak is, en het bedrag van een namaak willen terugstorten?? Wow. Dat gaat wel heel ver.
En dan nog slachtoffer gaan spelen ook.. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2015 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Niet online

mrfu

De postzegels voor de retour van de Arduino vergoed ik natuurlijk ook ;)
Ik heb niet voor niks 600+ positieve feedback :w

Ik kon er niks aan doen dat de Arduino niet werkt bij hem, dus dat probeer ik nu op te lossen.
Nu ook toegeven dat hij namaak is, en het bedrag van een namaak willen terugstorten?? Wow. Dat gaat wel heel ver.
Kunnen we het ook nog vriendelijk houden? Dit is totaal niet van sprake hier.
Zo'n losse Arduino Nano is 3 euro waar. Maar goed.

De Arduino mag retour gezonden worden, of de hele kit mag retour, mij om het even.
Zolang het maar opgelost wordt :)

Jongens, kom op ;) Krijg ik ook nog de kans om het goed te maken hier? 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door mrfu op 07-10-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik pak de popcorn alvast erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
3 euro voor betaald. Denk het niet. Ik heb voor het hele pakket met alles erbij 50 euro betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Arduino is een open source product dat door veel bedrijven een-op-een wordt gefabriceerd volgens de originele specs. Een "namaak"-Arduino die op die manier gemaakt is, is gewoon een Arduino die uit een andere fabriek komt. Het enige verschil is dat de opdruk anders is en de prijs typisch gezien lager.

Je hebt ook arduino-compatible spul, dat is een ander verhaal.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 07-10-2015 17:49 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Niet online

mrfu

Arduino is een open source product dat door veel bedrijven een-op-een wordt gefabriceerd volgens de originele specs. Een "namaak"-Arduino die op die manier gemaakt is, is gewoon een Arduino die uit een andere fabriek komt.
Eindelijk iemand die zijn huiswerk heeft gedaan. ;)

En ja, pak de popcorn er maar bij :p

En ja, voor het totaal is 43 euro betaald en voor verzending 7.
Ik ben bereid om de gehele kit terug te nemen en het bedrag retour te zenden of de prijs voor de enkele Arduino. Nog keuze ook! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 15:08
"Aangifte doen van oplichting", "Ik denk dat dit vaker voorkomt." en "geld retour doe ik niet aan."

Ik heb zelf ook ooit eens iets overgenomen van mrfu en was gewoon netjes afgehandeld. mrfu zit hier al een tijdje en ik denk eerlijk gezegd (ook een aanname van mijn kant) dat hij alles gewoon netjes afhandeld. Ik vind het vreemd dat er sommige mensen gelijk gaan schreeuwen met "aangifte" en aannames doen dat dit soort dingen vaker voor komen. Mrfu heeft zelfs een punt omtrent 'namaak' Arduino's welke puur in theorie niet bestaan. Misschien moet er niet gelijk geschreeuwd gaan worden en gewoon even gewacht worden op de tegenpartij om netjes te reageren? Niet dat ik hier gelijk mrfu's kant kies want de "geld retour doe ik niet aan." is als het gezegd is, ook niet netjes. Geduld.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
CyBeR schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 17:48:
Arduino is een open source product dat door veel bedrijven een-op-een wordt gefabriceerd volgens de originele specs. Een "namaak"-Arduino die op die manier gemaakt is, is gewoon een Arduino die uit een andere fabriek komt. Het enige verschil is dat de opdruk anders is en de prijs typisch gezien lager.

Een namaak arduino die exact hetzelfde is zou ik inderdaad accepteren. De geleverde arduino heeft een andere usb interface. Een die niet lekker werkt onder osX. Dit is de orginele: Afbeeldingslocatie: https://www.arduino.cc/en/uploads/Main/ArduinoNanoBack_3_lg.jpg
En dit is er geleverd Afbeeldingslocatie: http://oi59.tinypic.com/148q1jt.jpg
mrfu schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 17:50:
[...]

Eindelijk iemand die zijn huiswerk heeft gedaan. ;)

En ja, pak de popcorn er maar bij :p

En ja, voor het totaal is 43 euro betaald en voor verzending 7.
Ik ben bereid om de gehele kit terug te nemen en het bedrag retour te zenden of de prijs voor de enkele Arduino. Nog keuze ook! :p
Je geeft nu inderdaad pas de keuze. Voor mij blijft de overeenkomst staan. En zie ik graag een 1 op 1 cloon. Of de prijs terug van de Nano.

[ Voor 25% gewijzigd door harmz op 07-10-2015 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Precies dit. De microcontroller zal origineel zijn, maar de pcb en vaak ook de ftdi chip zal anders zijn. Als er een ch340g chip op zit, is de arduino een stuk goedkoper in aanschaf. (in tegenstelling tot de atmel 16u2 chip). Er is dan voor bv Windows 7 een aparte driver nodig.
Dat is wel netjes om te vermelden in een advertentie. Maar om direct van oplichting te spreken, gaat mijns inziens wat ver.
Maar ik begrijp dat het nu opgelost is.

[ Voor 3% gewijzigd door BounceMeister op 07-10-2015 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 18:37

Kek

3flix

Overigens, de ch340g is prima op mac os x werkend te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Niet online

mrfu

Ja dat zei ik ook al. Maar er wordt meteen geschreeuwd met "ik ga aangifte doen!"

En ja, ik heb wel gezegd dat ik het niet zou vergoeden. Maar dat was al na een hoop dreigementen, wat ook niet echt wil helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
mrfu schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 18:34:
Ja dat zei ik ook al. Maar er wordt meteen geschreeuwd met "ik ga aangifte doen!"

En ja, ik heb wel gezegd dat ik het niet zou vergoeden. Maar dat was al na een hoop dreigementen, wat ook niet echt wil helpen.
Jammer dat de PB gesprekken niet openbaar gemaakt mogen worden. Maar de mods kunnen het zien.

Ik heb nooit ergens mee gedreigd. Jammer dat je niet eerlijk bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Er zijn legio "Arduino's" met inferieure chipsets voor o.a. usb / seriele communicatie in omloop die veel goedkoper zijn dan de normale versie bljkbaar.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

Als ik het goed begrijp

mrfu heeft een arduino set verkocht aan Harmz
Harmz komt erachter dat de bijgeleverde nano anders is dan het orgineel, waardoor het niet lekker werkt op zijn mac.

mrfu
Of de hele set terug en stort dan alles terug(incl. verzendkosten)
Of de neppe nano terug en 3 euro terugstorten(de waarde van een neppe arduino nano)

Harmz
Of echte nano
Of geld terug voor echte nano(hoeveel?)

@Harmz, wat is de reden waarom je niet alles wil terugsturen?

Waar bestond de gehele set trouwens uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
rty schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:02:
Als ik het goed begrijp

mrfu heeft een arduino set verkocht aan Harmz
Harmz komt erachter dat de bijgeleverde nano anders is dan het orgineel, waardoor het niet lekker werkt op zijn mac.

mrfu
Of de hele set terug en stort dan alles terug(incl. verzendkosten)
Of de neppe nano terug en 3 euro terugstorten(de waarde van een neppe arduino nano)

Harmz
Of echte nano
Of geld terug voor echte nano(hoeveel?)
Echte nano kost 25 euro in de PW.
@Harmz, wat is de reden waarom je niet alles wil terugsturen?
Ik kan de rest goed gebruiken op dit moment. Zit midden in een project met mijn studie.

Meneer wilt geld verdienen op tweakers. Dan zorg je maar voor duidelijke informatie. Dat is nu niet mijn probleem.
Waar bestond de gehele set trouwens uit?
De set bestaat uit
• Arduino Nano
• Arduino Pro Micro
• 1602 LCD
• LCD Backpack
• 250v switch (ON/OFF)
• 5x transistor
• 5x kleine drukknop (normaal open)
• 2x grote drukknop (normaal open)
• 1x Male DC schroef terminal plug
• 1x Female DC schroef terminal plug
• 2x RGB led (Common Cathode, is makkelijker)
• 5x Rode LED
• 5x Groene LED
• 5x Blauwe LED
• 5v - 3.3v level shifter (laat een 3,3v apparaat communiceren met een 5v apparaat)
• LDR sensor (licht intensiteit(
• 1-4v -> 5v usb up converter
• 5x diode
• IC sockets (8, 16, 20, 28 pins)
• 2x 100 uF condensator
• 2x 0.01 uF condensator
• 2x 0.1 uF keramische condensator
• USB Serial adapter
• 9g servo
• Male header pins
• Female header pins
• 2x NRF24L01+ 2,4 GHz wireless transceivers
• ESP8266 IOT Wifi Module
• Micro SD module
• Ultrasonic Distance sensor
• 9v battery clip
• 5x 10k resistor
• 5x 1k resistor
• 5x 220 ohm resistor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Dat is een flinke set en lijkt me nog een prima koop voor een euro of 30. Waarom doen jullie niet half half, €14 en de nano terug naar mrfu. Nemen jullie beide je verlies. Mrfu voor de fout in productomschrijving (waarbij ik mij afvraag of mrfu het heeft gewetengeweten maar dat is aan hem om eerlijk te zeggen)en jij voor het direct escaleren en zwart maken van mrfu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
@Raznov, ik zou niet weten waarom ik verlies zou moeten nemen. Ik heb niks direct geëscaleerd, heb hem ruim de kans gegeven om dit optelossen. Hij heeft geen enkele oplossing aangedragen per PB. En heb mrfu ook niet zwart gemaakt.

[ Voor 27% gewijzigd door harmz op 07-10-2015 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Stel dat de nano daadwerkelijk 3€ kostte, dan is het niet reëel om ineens 25 € te zeggen op het moment dat je je geld terug krijgt. Je neemt het verlies in gedachte, maar in principe maak je winst op de echte prijs. Mrfu noet zwart gemaakt? Aanname omtrent zijn verleden dat hij al vaker mensen op zou hebben gelicht. Hoe lang heb je mrfu de tijd gegeven om te reageren? Noem me advocaat vande duivel maar als ik dit alles als buitenstaander lees klinkt het niet overal even eerlijk. Ik begrijp dat je de nano niet wilt en de rest wilt houden, wat is dan een reële prijs voor de overige onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Raznov schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:33:
Dat is een flinke set en lijkt me nog een prima koop voor een euro of 30. Waarom doen jullie niet half half, €14 en de nano terug naar mrfu. Nemen jullie beide je verlies.
Harmz neemt dan geen verlies. Hij retourneert dan een product wat €3 kost en krijgt er het viervoudige voor terug. Maakt 'ie dus winst op.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Dus TS heeft een Nano kloon gekocht welke verder prima werkt maar met een klein verschil dat er een andere driver oid nodig is, en verwacht dan dat verkoper even 25 euro weg geeft? 8)7 8)7 8)7
Zeker in zo'n groot pakket waar wel duidelijk is dat de Nano niet een prijs van 25 euro heeft is het dan ook meer dan onredelijk om te zeggen dat mrfu even dat moet betalen...
Zou zeggen stuur de Nano terug, 3 euro terug, mrfu heeft zelfs al aangeboden retourkosten te betalen, en haal ergens een orginele Nano...

Verder zou ik als ik TS was ietsje vriendelijker tegen verkoper doen, maakt het makkelijker om te helpen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door RGAT op 07-10-2015 20:54 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
CyBeR schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:39:
[...]

Harmz neemt dan geen verlies. Hij retourneert dan een product wat €3 kost en krijgt er het viervoudige voor terug. Maakt 'ie dus winst op.
Harmz neemt verlies met het idee dat hij een originele Nano zou ontvangen en dat niet heeft ontvangen. Dat hij daarna voor de koop (incl overigens een pro micro waar ik overheen had gelezen) een prima koop heeft, ondanks dat de nano een china modelletje is, is voor hem mooi meegenomen. Misschien is 14 iets te veel en zou een 5 a 6 euro een goede optie zijn maar dit is aan mrfu en Harmz om overeen te komen. Ben het overigens grondig met RGAT eens dat harmz echt wel iets vriendelijker mag zijn, ook al ben je naar je idee 'opgelicht' (voor een paar euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-10 20:54

InFamous

excommunicado

Ik denk dat harmz en mrfu dit samen even via DM moeten oplossen ipv op het forum.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Niet online

mrfu

Is al opgelost. Harm heeft mijn adres en ik ben momenteel in afwachting van de retourzending. Bedankt voor degene die constructief mee hebben kunnen denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
mrfu schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:36:
Is al opgelost. Harm heeft mijn adres en ik ben momenteel in afwachting van de retourzending. Bedankt voor degene die constructief mee hebben kunnen denken.
Voor de 2e keer. Er is niks opgelost. Een oplossing is iets waar beide mee akkoord gaan. Je kan niet lukraak roepen dat er een oplossing is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Goed. Om te voorkomen dat iedereen zich er mee gaat bemoeien en we met allerlei adviezen en wetboeken om de oren geslagen worden: beide heren gaan het verder via DM uitpraten en niet meer publiekelijk via dit forum. Mocht er reden zijn om iets te posten dan hoor ik het wel van harm en mrfu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.