Ik vroeg mij af of het mogelijk is om via sqlcmd een export te maken van bepaalde data naar CSV, maar dan niet op de normale CSV export methode.
Normale manier (voor zover ik weet)

En nu heb ik een aantal klanten die de CSV op deze manier geformatteerd willen hebben:

Ik heb even Excel gebruikt om te laten zien wat ik bedoel, is nogal lastig uit te leggen denk ik.
Ik ben nu dus bezig een programma te schrijven in c# waarin je allerlei van dit soort opties kan kiezen om je CSV te exporteren. De bedoeling is:
C# tool -> Schrijft SQL file weg
C# tool -> Schrijft batch file weg met sqlcmd die SQL file uitvoert
C# tool -> Voegt een recurring task toe aan de Task scheduler van Windows die de batch file aanroept
Eventueel komt hier ook nog het mailen van de CSV bij.
Normale manier (voor zover ik weet)

En nu heb ik een aantal klanten die de CSV op deze manier geformatteerd willen hebben:

Ik heb even Excel gebruikt om te laten zien wat ik bedoel, is nogal lastig uit te leggen denk ik.
Ik ben nu dus bezig een programma te schrijven in c# waarin je allerlei van dit soort opties kan kiezen om je CSV te exporteren. De bedoeling is:
C# tool -> Schrijft SQL file weg
C# tool -> Schrijft batch file weg met sqlcmd die SQL file uitvoert
C# tool -> Voegt een recurring task toe aan de Task scheduler van Windows die de batch file aanroept
Eventueel komt hier ook nog het mailen van de CSV bij.
[ Voor 86% gewijzigd door Tripwire999 op 07-10-2015 16:39 ]