Google account verwijderd door onbekende. (Gehackt?)

Pagina: 1
Acties:

• Yoshimitsu89
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-10-2021
Hallo mensen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Gisteravond is mijn Google account verwijderd door een onbekende. Ik zag het vanochtend op mijn Android telefoon.
Ik heb een mail gekregen gisteravond van Google, en kon mijn account gelukkig herstellen met een nieuw wachtwoord.

Nu is mijn vraag, kunnen jullie mij helpen om uit te zoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren? Ik denk niet dat ik gehackt ben. Ik heb wel, nog niet zo lang geleden, problemen met mijn telefoon gehad en achtergelaten bij een reparateur. Ik heb zelf het idee dat ze daar misschien 'iets' met mijn telefoon hebben gedaan.

Ik kan in de security settings van mijn Google account zien dat gisteravond 6-10-2015 om 22:12 mijn account is verwijderd. Ik lag toen zelf al in bed. Er staat ook aangegeven dat dit in Apeldoorn is gebeurd, mijn woonplaats. Tevens staat er een IP-adres bij.
Ik heb al geprobeerd om via dat IP-adres meer info te krijgen, maar ik ben hier niet zo goed in en misschien dat jullie mij kunnen helpen.
Het IP-adres geeft in ieder geval een ander ISP aan dan ik gebruik.
Mag ik hier het IP-adres neerzetten?

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-10 23:17
Het is volgens mij niet toegestaan op het IP adres hier te linken. Goed dat je dat er niet direct neer hebt gezet.

Gehacked zal het wel niet zijn, (behoorlijk groot woord) maar iemand van dit bedrijf zou best wel eens wat met je telefoon gedaan kunnen hebben. Kan je hier nog extra informatie vinden?

https://security.google.com/settings/security/activity

Je wachtwoord heb je al gewijzigd lijkt me? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Zenety op 07-10-2015 16:17 ]

• Yoshimitsu89
Wachtwoord is al gewijzigd ja :)

Ja, wat ik ook raar vond: Mijn telefoon had wat problemen met bereik, en toen ik hem terugkreeg ging hij niet eens meer aan!

Wat ik bij de activiteiten kan vinden en wat ook zeer vreemd is: Die telefoon van mij die niet meer aan gaat (batterij heb ik er laatst zelfs uitgehaald), heeft nog activiteit gehad via Chrome, precies 1 minuut nadat mijn account is verwijderd. Ook staat er dat ie als laatst vanochtend om 07:46 nog heeft gesynchroniseerd?!

Ook vreemd: Bij mijn nieuwe telefoon die ik sinds 29 september in gebruik heb, staat bij locaties op 30 september: Ierland, terwijl ik daar toch echt niet ben geweest :p

Wat ik zit te denken, zou mijn Google account automatisch verwijderd kunnen zijn?

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-11 22:39

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Gebruik je niet toevallig een Ierse proxy/vpn? Dat kan ook een foutieve locatie veroorzaken

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11 17:09
Op google instellen 2 factor verificatie!

En telefoon wipen, factory reset, en goed updaten.

• Yoshimitsu89
Johan9711 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 18:25:
Gebruik je niet toevallig een Ierse proxy/vpn? Dat kan ook een foutieve locatie veroorzaken
Ah, mijn broer had laatst iets ingesteld om een livestream van rugby te kunnen kijken. Dat zou dat geval kunnen verklaren :P
Pagina: 1