iPad Pro, Air 2 of wachten op de iPad Air 3?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:18
Hallo,
Ik zit te twijfelen welke iPad ik ga kopen.
De iPad pro: +groot scherm en dun -zwaar?
De iPad air 2: +ligt en dun. -ouder model

iPad air 3 is helaas nog niet uit. Enig idee wanneer deze komt?

Het enigerlei wat me bij de iPad pro tegen houd is het gewicht.
Zou ik voor de pro gaan of air 2 of wachten op de air 3?

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Misschien heb je wat aan deze thread:

iPad Air 2 nu nog kopen?

Persoonlijk zie ik de meerwaarde van de iPad Pro niet in. Ik zou in ieder geval de cellular versie willen (heb dat op mn vorige en nu huidige iPad ook en kan/wil niet meer zonder). Die kost gelijk €1100 en dan heb je 128GB. Maar echt 'Pro' vind ik em niet, gezien er nog steeds een mobiel OS op draait. Leuk dat het scherm groter is en weer wat krachtiger is, maar dat maakt het geen Pro apparaat imo. Het is te groot om overal mee te nemen en makkelijk te gebruiken zoals de Air en te beperkt om als Macbook vervanger te gebruiken.

Als je een grafisch designer bent, snap ik de meerwaarde (mooie tekentafel en een uitstekend platform met apps daarvoor). Maar word documenten, presentaties maken en videos bewerken, gaat toch écht makkelijker, uitgebreider en sneller op een echte laptop.

En de Air 3, wat verwacht je daar van? Het gaat echt geen A9X, dat is wat de Pro nog de 'Pro' maakt. Als het überhaupt komt dit jaar, verwacht ik eerder een rebranded Air 2. A9 is op papier ongeveer even krachtig als de A8X. Dus dan krijg je de Air 2 met wellicht TouchID 2, A9 (wat even krachtig is als A8X) en een 3 ipv een 2 achter het model naam. Als je daar voor wil wachten ;)

Ik heb nu zo'n 3 weken de Air 2 en ben er erg blij mee. Zie ook niet wat ze nog willen verbeteren eraan dit jaar. Dat verklaart ook dat er geen Air 3 is aangekondigd dit jaar. Ik geloof dus ook niet dat die dit jaar gaat komen, want... waarom wel?

[ Voor 94% gewijzigd door ASNNetworks op 07-10-2015 16:10 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
ASNNetworks schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:00:
Misschien heb je wat aan deze thread:

iPad Air 2 nu nog kopen?

En de Air 3, wat verwacht je daar van? Het gaat echt geen A9X, dat is wat de Pro nog de 'Pro' maakt. Als het überhaupt komt dit jaar, verwacht ik eerder een rebranded Air 2. A9 is op papier ongeveer even krachtig als de A8X. Dus dan krijg je de Air 2 met wellicht TouchID 2, A9 (wat even krachtig is als A8X) en een 3 ipv een 2 achter het model naam. Als je daar voor wil wachten ;)
Als ik zou wachten zou het idd meer voor de naam zijn ;) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 11:37
Het is zo natuurlijk wel lastig om je te helpen. Waar ga je hem voor gebruiken? Hoe lang wil je wachten (wanneer heb je hem nodig)? Etc.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:54
Ik wacht zelf op de iPad Air 3. Er is een kans dat die begin volgend jaar uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
Hoedje schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:26:
Het is zo natuurlijk wel lastig om je te helpen. Waar ga je hem voor gebruiken? Hoe lang wil je wachten (wanneer heb je hem nodig)? Etc.
Ik gebruik hem voor internet en games ik wil maximaal to januari wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zkotz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
luckremers schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:10:
[...]

Ik gebruik hem voor internet en games ik wil maximaal to januari wachten.
Dan even wachten tot een leuke aanbieding voor de Air 2 langskomt. Black Friday komt er nog aan en in het feestdagen-seizoen zullen er ook genoeg aanbiedingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Ik zou hem gewoon nu kopen. Dan heb je iig al weer 2 maanden plezier van je aankoop. Als je wacht en de air 3 komt niet voor/in januari heb je voor niks gewacht, komt die kort daarna alsnog dan loop je weer te balen. Als je er dan al maanden plezier van hebt zal dat minder zijn (denk ik). De pro versie zou ik nooit nemen, veel te duur voor wat je krijgt. Dan Is een surface pro 3/4 toch heel wat indrukwekkender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:11
Ik verwacht dat de Air 3 volgend jaar oktober zal worden aangekondigd. De Air 2 is rete snel en gaat echt nog wel een tijd mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
turkeyhakan schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 22:13:
Ik verwacht dat de Air 3 volgend jaar oktober zal worden aangekondigd. De Air 2 is rete snel en gaat echt nog wel een tijd mee.
ja, dat is ook mijn verwachtingen...

iPad markt is verzadigd... mensen kopen geen iPad iedere jaar; niet eens iedere 2 jaar! Ik kreeg indruk dat Apple naar nieuwe strategie overgestapt is: ene jaar wordt iPad mini beetje geupgrade en de volgend jaar iPad Air. Vorig jaar werd iPad mini nagenoeg overgeslagen wat upgrade betreft.. ja, wel een beetje, maar uiteindelijk is die nu niet eens te koop. Echte mooie upgrade kreeg je dit jaar (al werd tijdens keynotes minder dan minuut over gesproken).

Volgend jaar komen ze met iPad Air 3. Tja, eigenlijk iPad Air 2 is perfect. Wat zou je kunnen verbeteren?? Nou ja, ontwikkelingen in technologie gaan verder, dus die krijgt betere processor, wellicht meer geheugen en wat extra snufjes, maar verwacht geen baanbrekende dingen. Het zal wel aantrekkelijk genoeg zijn voor mensen die al 3-4 jaar met hun iPad doen om nieuwe te kopen, denk ik. En geen nieuwe iPad mini volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
Olga2000 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 08:16:
[...]

Volgend jaar komen ze met iPad Air 3. Tja, eigenlijk iPad Air 2 is perfect. Wat zou je kunnen verbeteren?? Nou ja, ontwikkelingen in technologie gaan verder, dus die krijgt betere processor, wellicht meer geheugen en wat extra snufjes, maar verwacht geen baanbrekende dingen.
Misschien dat het ook de pen van de Pro gaat ondersteunen. Dat lijkt mij op zich nog wel een leuke toevoeging. Zelf een bezitter van de Air 2 op het moment, welke heerlijk snel is.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baalde enorm toen de Air 3 niet werd aangekondigd, maar gezien de iPad verkopen is het logischer als er om de twee jaar een update komt. Ik wil niet nu de hoofdprijs betalen voor oude hardware. Bovendien heeft de Air 2 nog een aantal probleempjes (zoals het trillen van de speakers, wat niet aanwezig is bij de mini 4).
De iPad Pro is simpelweg te groot en te zwaar als je een Air gewend bent. Een 9,7 inch versie erbij was beter geweest, zodat je nog een keuze hebt. Maar dan houdt de prijs van de Pro je nog tegen.
Kortom: nog maar een jaartje wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:55
Was zelf voornemens om een Pro aan te schaffen, maar hikte toch teveel tegen de prijs op van (waarschijnlijk) 900 euro.

Dus nu ook voor de air 2 gegaan, voor de helft vd prijs van een pro :)

Zou wel zuur zijn als er vroeg in 2016 al een Air 3 komt, maar verwacht hem eigenlijk pas rond oktober 2016 zoals vele van jullie.

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:19
Als je de iPad 1 beet houdt heb je ongeveer het gewicht van de iPad pro, maar dan over een groter oppervlak.

Ik zit zelf ook in dubio. Ik gebruik mijn iPad 1 voor wat surfen en Wordfeud. Ik loop wel steeds vaker tegen crashes aan in Safari en steeds meer nieuwe apps kunnen niet geinstalleerd worden. Mij lijkt het fijn om op een iPad, liefst een grote, foto's te editen en dat je dan links een rij met foto's hebt (om er snel doorheen te scrollen) en rechts de foto kunt editten. Bestaat dat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Voor mij was de toegevoegde waarde van de iPad Pro ook volstrekt onduidelijk, tot ik recentelijk weer eens een 'iPad dagje' had. Ik laat mijn MBP dan thuis en werk op mijn iPad, al dan niet met extern (mechanisch) keyboard. Gedurende die dag merkte ik dat iOS9 aanzienlijk beter omgaat met externe keyboards, en ook qua shortcuts flink beter is dan wat ik gewend was.

Als je de iPad Pro ziet als een device dat je grotendeels inzet als iOS-based laptop vervanger (met een extern keyboard) wordt het al een stuk logischer. Groter scherm dan de reguliere iPad, meer ruimte om apps naast elkaar te draaien, en het hogere gewicht is niet echt een issue aangezien je de iPad Pro meer als laptopvervanger/tekentablet dan als reguliere tablet in zult zetten.

De keuze tussen een iPad Pro en een Air 2 is lastig. Het hangt namelijk in mijn optiek af van hoe je je tablet gaat gebruiken. Is het je laptop vervanger en gebruik je hem vaak aan een bureau of eettafel? Neem de Pro. Is het een device dat je onderweg of op de bank gebruikt, en meer naast je laptop dan in plaats van, neem de Air 2.

Ik heb zelf de Air 2, en ik gebruik hem niet overdreven vaak. Ik heb er een aantal specifieke toepassingen voor, en het vervangt soms mijn laptop op dagen dat ik simpelweg geen laptop mee wil nemen. Over snelheid absoluut geen klachten, ik moet de eerste keer nog meemaken dat mijn Air 2 traag aanvoelt.

Launching containers into space

Pagina: 1