Router achter modem

Pagina: 1
Acties:

• Oomen94
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-01 13:45
Hallo forumleden,

Ik ben op zoek naar een router achter het modem in mijn huis. Ik woon in een een relatief groot studentenhuis met drie verdiepingen, 6 huisgenoten dus ook niet kolossaal :). Het idee is dat we overal in huis goede wifi-dekking gaan krijgen.

We hebben een ubee EVW321B modem met het snelste abonnement, wat inhoudt dat we een theoretische snelheid van 200mbit/s hebben. Tot nu toe zit hier een accespoint aan vast, alleen dat ding komt uit de oertijd, dus is nogal instabiel. Na wat browsen ben ik erachter gekomen dat de beste oplossing is om er een router aan vast te knopen en de wifi van het modem zelf uit te schakelen, bridgen als ik me niet vergis.

Ons budget is tussen de 100 en 150 euro ongeveer, pin ons hier niet teveel op vast. Mijn zoektocht naar de meest geschikte router heeft inmiddels 2 resultaten gegeven, namelijk de Netgear R6250 en de Asus RT-N66U. Mijn vraag daarom is deze: Welke van de twee moet ik kiezen en waarom? En of ik er per ongeluk een over het hoofd heb gezien?

Om een beetje een beeld te geven wat er allemaal op ons wifi zit:
6 laptops
6 telefoons
2 tablets
1 xbox one
1 ps3
1 xbox 360
ongeveer 80 mensen die met enige regelmaat langskomen en daarbij ook op de wifi willen kunnen

Ik hoop genoeg informatie gegeven te hebben, anders hoor ik het wel. Ik zie uit naar jullie reacties.