[C#] Webservice error

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-10 08:52
Dit is mijn eerste keer dat ik met webservices werk, maar ik heb een vaker voorkomende error.

Ik heb van mijn stagebedrijf toegang gekregen tot een webservice. Het invoegen lukt me gewoon. Alleen wanneer ik een object wil aanmaken van de client zodat ik de functies kan gebruiken krijg ik een error tijdens runtime.

C#:
15
16
17
18
public RemoteController() {
            qc = new QualityControl();
            qcbw = new QCBWServiceClient("BasicHttpBinding_IQCBWService1");
        }

Ik krijg deze error:

Could not find endpoint element with name 'BasicHttpBinding_IQCBWService1' and contract 'QCBWReference.IQCBWService' in the ServiceModel client configuration section. This might be because no configuration file was found for your application, or because no endpoint element matching this name could be found in the client element.

Dit is de inhoud van me app.config:

XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
  <system.serviceModel>
    <bindings>
      <basicHttpBinding>
        <binding name="BasicHttpBinding_IQCBWService" />
        <binding name="BasicHttpBinding_IQCBWService1">
          <security mode="Transport" />
        </binding>
      </basicHttpBinding>
    </bindings>
    <client>
      <endpoint address="http://some.uri/QCBWService.svc"
        binding="basicHttpBinding" bindingConfiguration="BasicHttpBinding_IQCBWService"
        contract="QCBWReference.IQCBWService" name="BasicHttpBinding_IQCBWService" />
      <endpoint address="https://some.uri/QCBWService.svc"
        binding="basicHttpBinding" bindingConfiguration="BasicHttpBinding_IQCBWService1"
        contract="QCBWReference.IQCBWService" name="BasicHttpBinding_IQCBWService1" />
    </client>
  </system.serviceModel>

Weet iemand de oplossing? Heb al geprobeerd time out, buffersizes, reading quotas en dergelijke toe te voegen. Krijg het niet voor elkaar.

Heb het zowel in VS2010 als in VS2013 geprobeerd.

[ Voor 1% gewijzigd door Woy op 07-10-2015 15:29 . Reden: url verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Weet je zeker dat dit in de config file staat in de directory van de executable met de filename <Executable>.config? ( <Executable> is natuurlijk je exe filename )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
Woy schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:16:
Weet je zeker dat dit in de config file staat in de directory van de executable met de filename <Executable>.config? ( <Executable> is natuurlijk je exe filename )
Net nog eens gekeken in VS2010\Projects\PROJECTNAME\ClassLibrary1\bin\Debug\ClassLibrary1.dll

Daar staat het zelfde als in me project app.config in VS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je class library (DLL) zal echter niet zelf een config file uitlezen, dat gebeurt aan de hand van de startende executable.

Probeer eens gewoon een nieuw (console) project te maken in VS, en dan je service reference aan dat project toe te voegen, en dan in de Main je service aan te roepen. Dan zul je zien dat het goed gaat.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HurpDerp
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-11-2024
ThaAresX, staat de webservice als apart project in je solution, terwijl er bijvoorbeeld ook nog een website in een ander project binnen dezelfde solution staat?

Als dat het geval is, staat waarschijnlijk je website als 'main' ingesteld, en zoekt de code van de webservice na het deployen in de WEB.config van de site, ipv de app.config. Indien dit dus de situatie is, zal je de config elementen over moeten zetten naar web.config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik heb overigens even de url van je webservice uit je TS weg gehaald, want die was gewoon publiek toegankelijk ( Ik weet niet in hoeverre er mensen narigheid mee uit kunnen halen, maar beter voorkomen dan genezen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
florisprijt schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:28:
ThaAresX, staat de webservice als apart project in je solution, terwijl er bijvoorbeeld ook nog een website in een ander project binnen dezelfde solution staat?

Als dat het geval is, staat waarschijnlijk je website als 'main' ingesteld, en zoekt de code van de webservice na het deployen in de WEB.config van de site, ipv de app.config. Indien dit dus de situatie is, zal je de config elementen over moeten zetten naar web.config.
Het is inderdaad een solution met meerdere projecten erin. Het betreft een Windows Form Application en een Class Library. De service staat nu in de class library maar de WFA is het startup project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
Woy schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:30:
Ik heb overigens even de url van je webservice uit je TS weg gehaald, want die was gewoon publiek toegankelijk ( Ik weet niet in hoeverre er mensen narigheid mee uit kunnen halen, maar beter voorkomen dan genezen ;) )
Thanks, zat ik inderdaad al mee in me achterhoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HurpDerp
ThaAresX schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:32:
[...]

Het is inderdaad een solution met meerdere projecten erin. Het betreft een Windows Form Application en een Class Library. De service staat nu in de class library maar de WFA is het startup project.
En waarschijnlijk heeft je Class Library een aparte app.config? Probeer de waarden eens in de app.config te zetten van de WFA, en kijk wat er gebeurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
florisprijt schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:34:
[...]

En waarschijnlijk heeft je Class Library een aparte app.config? Probeer de waarden eens in de app.config te zetten van de WFA, en kijk wat er gebeurt ;)
Aha dat was 'm inderdaad! Thanks voor de hulp! Kan ik weer verder gaan nooben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HurpDerp
ThaAresX schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:37:
[...]

Aha dat was 'm inderdaad! Thanks voor de hulp! Kan ik weer verder gaan nooben
You're welcome, en vooral lekker doorgaan met "nooben", leer je het meest van d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
Het is een meeloopstage voor school. En mijn enige C# ervaring was in ASP.NET dus dat is wel anders haha.
Pagina: 1