Photoshop/Gaming pc (beperkt budget)

Pagina: 1
Acties:

• P.C_N00B
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-11 10:26
Hallo,

Een vriend van mij heeft mij gevraagd om te kijken of ik een systeem voor hem kan samenstellen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het meest zal de pc gebruikt gaan worden voor photoshop.
Daarnaast is het toch wel erg wenselijk dat ie ook voor Games bruikbaar is

Wat mag het systeem gaan kosten?
De richtprijs was aanvankelijk €700,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het wordt een compleet nieuw systeem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-Aanvankelijk dacht ik aan een pc voor alleen photoshop.
*Het idee was, een krachtige processor, en een minimale videokaart.
(het totaal bedrag is dan redelijk in de hand te houden.)
*Later bleek dat ie ook voor gamen geschikt moest zijn.
(dan neig ik toch weer naar een i5 en een betere videokaart)
-SSD heeft volgens mij bij photoshop (enkel als scratch disk) en in game weinig meerwaarde, en is dus
weg gelaten vanwege het budget.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-Liefst niet een te grote kast,
-En liefst niet al te veel lawaai.
Maar zijn geen harde eisen.

Ga je overklokken?
Nee, heb ik geen verstand van, en dan heb ik straks een gefrituurde kast! :P

Wat verwacht je van ons?[i]
-Elk advies is welkom!
-Hoe kan ik eventueel nog wat kosten besparen, zonder echt heel erg veel in te boeten op functionaliteit.
-Is de samenstelling genoeg in evenwicht? (veel Ram en flinke processor vs mindere GPU, etc)

Mijn opzet

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed€ 258,-€ 258,-
1ASRock B85M Pro4€ 61,95€ 61,95
1Asus STRIX-GTX960-DC2OC-2GD5€ 213,-€ 213,-
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 45,95€ 45,95
1Fractal Design CORE 2300€ 50,54€ 50,54
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,95€ 25,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 77,-€ 77,-
1Antec VPF Series 450W€ 49,95€ 49,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 782,34

Graag reacties!
Ik ben nog in orienterende fase, en weet nog niet of ik dit door de begrotingscommissie krijg. :)

Alvast super bedankt!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

de begrotingscommissie is de vriendin neem ik aan? :P even inhoudelijk, de 960 kan best wel wat games aan hoor, en die Xeon is ook geen prutser, voor wat er mee gedaan wordt lijkt mij dit een prima systeem. Je de volgende stap zou een SSD zijn, waarbij je gewoon direct voor een 240/250GB moet gaan (120GB is niet echt handig meer deze tijd).
als alternatief qua kast zou ik de Silencio 352 willen aandragen, klein, stil (zeker op 5/7V)

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• P.C_N00B
@NLBuurman

Bedankt voor je reactie.

Vermoedelijk is de begrotingscommissie inderdaad de vrouw, van mijn vriend ;)

Aanvankelijk had ik er inderdaad een SSD in zitten, maar dan moest ik vanwege het budget eigenlijk voor de i5 gaan.
Heb in mijn eigen pc wel een SSD zitten en dat is inderdaad heerlijk, maar omdat je er ingame (volgens mij) geen voordeel aan hebt, én omdat adobe aangaf dat het feitelijk alleen als 'scratch disk' enig effect zou hebben heb ik besloten dat de Xeon dan waarschijnlijk een grotere meerwaarde zou zijn.

Die Silencio 352 is inderdaad een super mooie kast, heb hem in het verleden al eens een keer gebruikt, maar dacht eigenlijk dat ie duurder was.
Denk inderdaad dat ik dat even ga aanpassen, bedankt!

• P.C_N00B
Ik heb nog een aanvullende vraag:
-In bovenstaande lijstje heb ik gekozen voor de Xeon en een GTX 960.
-Nu kom ik er op de site van adobe geen wijs uit in welke mate de GPU en CPU de prestaties van photoshop beinvloeden. (wel hoe, maar niet hoe deze twee zich verhouden)
-Is het nu voor photoshop handiger om het inderdaad bij de Xeon en GTX 960 te houden,
of zou een i5 (4460) en GTX 970 een betere prestatie geven?

(voor enkel gaming zou ik geneigd zijn te gaan voor de tweede optie, maar voor photoshop neig ik naar de eerste (zoals in mijn oorspronkelijke lijstje)

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-12 16:51
Misschien kun je nog even zoeken naar een amd kaartje, die zijn op hogere resoluties beter en photoshop werkt toch wat prettiger op hogere resoluties

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• P.C_N00B
@shadvet
Zou ik met een Gigabyte 'GV-R938WF2OC-2GD' dan beter af zijn voor photoshop?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Die xeon is echt geen must hoor voor Photoshop, ik zou gewoon lekker een i5 nemen. En een recente igpu in een intel cpu is ook al zat voor het meeste photoshopwerk, dus het hangt vooral van het gamen af wat voor gpu hij er bij wilt. Met een gtx 950 game je ook al ok bijv.

Zoals hier boven gezegd wordt, SSD is absolute must en gaat voor een snellere cpu of gpu. Heeft overal meerwaarde.

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 10-10-2015 18:03 ]

specs

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
P.C_N00B schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:52:
@shadvet
Zou ik met een Gigabyte 'GV-R938WF2OC-2GD' dan beter af zijn voor photoshop?
Het ligt eraan welke bewerkingen je gaat uitvoeren, maar bepaalde bewerkingen zijn daarop toegepast en hebben dus baat bij een gpu.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Pagina: 1