Toon posts:

[ASP.Net] Infragistics control: tabblad breedte klopt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds twee weken werk ik op mijn werk met visual studio 2013.
Met dit programma ben ik een webapplicatie aan het bouwen.

Nou zitten er in een aantal vensters tabbladen verwerkt.

Voor die tabbladen gebruik ik onderstaande codering (ik heb een klein deel van de codering geselecteerd):
* Deze staat op dit moment ingesteld op MultiRowAuto en ik heb de breedte ingesteld op 100%. De oorspronkelijke codering bestaat uit 18 tabbladen welke op 2 rijen weergegeven moeten worden.
De bedoeling is dat deze mee schaalt afhankelijk van je schermgrootte.

Maar wanneer ik de webTab instel op MultiRowAuto zet hij alle tabbladen op 1 rij naast elkaar en zet hij onderin mijn browser een scrolbalk neer, zodat ik de overige tabbladen zie wanneer ik opzij scrol.
De tabbladen worden hier dus niet onder elkaar gezet wanneer je de breedte van je browser aanpast van groot naar klein.

Vervolgens heb ik ook de optie MultiRow geprobeerd. Het vreemde daaraan is alleen dat ik van de 18 tabbladen dan nog maar 3 tabbladen in helemaal uitgerekte vorm zie staan over 2 rijen.
1 van deze 18 tabblad items heb ik ingesteld op NextRow="true".
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar ik krijg de tabbladen met geen mogelijkheid netjes verdeeld over 2 rijen onafhankelijk van de breedte van de browser.

Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?
Of ideeën hoe ik dit probleem kan oplossen?
<ig:WebTab ID="WebTab1" runat="server" Width="100%" BackColor="#E6E6E6" DisplayMode="MultiRowAuto" EnableOverlappingTabs="True" Font-Overline="False" TabIndex="1" SelectedIndex="7">

<Tabs>
<ig:ContentTabItem runat="server" Text="Bezoek adres" BackColor="#d9d9d9">

<Template>

<!-- tabblad aanvullende gegevens Bezoek adres-->
<table style="width: 100%; height: 400px;">
<tr>
<td style="padding: 20px 10px; vertical-align: top;">

<table style="width: 100%;">
<tr>
<td class="demo_tekst">Straat:</td>
<td class="demo_veld" colspan="2">
<ig:WebTextEditor ID="demo_Adres" runat="server" CssClass="demo_invoer_verplicht" Height="20px" Width="195px">
</ig:WebTextEditor>
</td>
<td> </td>
<td class="demo_tekst">Huisnummer:</td>
<td>
<ig:WebTextEditor ID="demo_Huisnummer" runat="server" CssClass="demo_invoer_verplicht" Height="20px" Width="90px">
</td>
</tr>
<tr>
<td class="demo_tekst" style="height: 26px">Postcode:</td>
<td colspan="2" style="height: 26px">
<ig:WebTextEditor ID="demo_Postcode" runat="server" CssClass="demo_invoer" Height="20px" Width="90px">
</td>
<td style="height: 26px"></td>
<td class="demo_tekst" style="height: 26px">Plaats:</td>
<td style="height: 26px">
<ig:WebTextEditor ID="demo_Plaats" runat="server" CssClass="demo_invoer_verplicht" Height="20px" Width="200px">
<Buttons CustomButtonDisplay="OnRight">
<CustomButton Text="..." />
</Buttons>
</td>
</tr>
<tr>
<td class="demo_tekst" style="height: 26px">Land:</td>
<td style="width: 34px; height: 26px;">
<ig:WebTextEditor ID="demo_Landnummer" CssClass="demo_invoer" runat="server" Height="20px" Width="42px">
<Buttons CustomButtonDisplay="OnRight">
<CustomButton Text="..." />
</Buttons>
</td>
<td style="width: 122px;">
<ig:WebTextEditor ID="demo_Landnaam" runat="server" CssClass="demo_invoer" Height="20px" Width="195px">
</td>
<td style="height: 26px"> </td>
</tr>
</table>

</td>
</tr>
</table>

</Template>

</ig:ContentTabItem>
</ig:WebTab>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:07

markvt

Peppi Cola

Wel handig om te vermelden dat het om een infragistics control gaat.

http://www.infragistics.com/help/aspnet/web_webtab.html

Hoe ziet de html eruit die uiteindelijk aan de browser gezonden wordt?

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt.
Die site ken ik ja.

Ik moet trouwens zeggen dat wanneer ik een vaste breedte aan deze webtab hang, de tabbladen wel netjes over twee rijen verdeeld worden.
Het punt is alleen dat ze een variabele breedte moeten hebben ivm de verschillende schermresoluties...

Ik werk met een masterpage waarin ik Panels heb gemaakt met daarin ContentPlaceHolders
In die placeholders laat ik verschillende aspx bestanden openen.

Is het handig die html hierin te plaatsen of moet ik je die via een privebericht toesturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb je titel aangepast om de lading wat beter te laten dekken.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:06:

Of ideeën hoe ik dit probleem kan oplossen?
Niet met die rapid application development toolkits van Infragistics, Telerik, $insert-company-of-choice$ werken. Die troep is niet meer van deze tijd; hopeloos achterhaald, lomp groot, en sluit he-le-maal niet meer aan bij de eisen die aan een moderne web site of applicatie gesteld worden betr. performance, input methodes, adaptive & responsive layout, etc.

MultiRowAuto werkt overigens volgens de summiere documentatie van Infragistics zo:
"Tabs are placed in multiple, rows and row breaks are adjusted dynamically on the client."
En daar mag u het dan mee doen.

Onderbuikgevoel: er zit waarschijnlijk één of ander stukje ranzig geschreven JavaScript dat eenmalig dimensies van de tab elementen uitleest en deze probeert binnen de container te positioneren, ipv dit correct te implementeren met CSS of op z'n minst bij proberen te houden wanneer de grootte van de tab container verandert via een window resize event. (Wat overigens ook lang niet toereikend is, maar goed...)

[ Voor 42% gewijzigd door R4gnax op 07-10-2015 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jij zegt dat die toolkit helemaal niet meer van deze tijd is. Maar wat zou je nou voor alternatief adviseren?
En hoe zou ik die dan kunnen gebruiken in visual studio?
R4gnax schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:33:
[...]

Niet met die rapid application development toolkits van Infragistics, Telerik, $insert-company-of-choice$ werken. Die troep is niet meer van deze tijd; hopeloos achterhaald, lomp groot, en sluit he-le-maal niet meer aan bij de eisen die aan een moderne web site of applicatie gesteld worden betr. performance, input methodes, adaptive & responsive layout, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 08:05:
Jij zegt dat die toolkit helemaal niet meer van deze tijd is. Maar wat zou je nou voor alternatief adviseren?
En hoe zou ik die dan kunnen gebruiken in visual studio?
[...]
Met de hand de benodigde HTML & CSS uitschrijven om een tabset te maken die responsive zichzelf aanpast. En een klein beetje JavaScript erbij om de zichtbaarheid v/d gekoppelde panelen te regelen.
Dat heeft verder niets met 'kunnen gebruiken in Visual Studio' te maken. (Visual Studo is een IDE, niet een platform an sich.)

Ja; dat vereist kennis van web technologie. Maar dat is niks niet gek als je er even bij stilstaat dat je een website (of -app) aan het maken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
R4gnax schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:33:
[...]

Hoewel offtopic moet ik hier toch even op reageren, Ik denk dat als je kijkt naar bijvoorbeeld KendoUI van Telerik dat je er naast zit. Heb je er de laatste tijd wel eens serieus naar gekeken? En jij gaat serieus als je bijvoorbeeld een grid nodig hebt met wat meer mogelijkheden dan een html table zelf eentje maken?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Kendo UI grid _/-\o_

Zelf heb ik er voor gekozen om gewoon kaal de js-only versie van het component te gebruiken (zonder de kendo server side libraries)... Dan kan je het zo lean en mean maken als je wilt met rest api's etc.

Dat grid is zooo compleet dat je gewoon gek bent als je het zelf gaat maken. No way dat het je lukt om die kwaliteit in je uppie te evenaren.

[ Voor 24% gewijzigd door Laurens-R op 08-10-2015 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan je Kendo UI grid ook toepassen in visual studio?
Zou iemand dit misschien nader kunnen toelichten?

Mijn kennis is helaas niet zo danig toereikend wat dat betreft dat ik hier zonder hulp uit ga komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Jazeker kan dat, de website van KendoUI is vrij compleet met demo's, codevoorbeelden etc. Je zou daar eens een kijkje kunnen nemen. Hou er wel rekening mee dat de grid alleen in de betaalde versie zit.

[ Voor 21% gewijzigd door P_de_B op 08-10-2015 10:53 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
P_de_B schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:18:
[...]

Hoewel offtopic moet ik hier toch even op reageren, Ik denk dat als je kijkt naar bijvoorbeeld KendoUI van Telerik dat je er naast zit. Heb je er de laatste tijd wel eens serieus naar gekeken? En jij gaat serieus als je bijvoorbeeld een grid nodig hebt met wat meer mogelijkheden dan een html table zelf eentje maken?
KendoUI is dan ook niet hun RAD toolkit voor ASP.NET maar een frontend UI toolkit waar de client HTML/CSS/JS kant centraal in staat, ipv een nagedachte is, en die via ASP.NET aangestuurd kan worden, maar dat niet hoeft. En het steekt op dat vlak dus ook een behoorlijk eind beter in elkaar dan de RAD toolkits die ze aanbieden.

offtopic:
Ik bouw trouwens geregeld zelf componenten die beter integreren met de eigen infrastructuur of architectuur dan de jQuery plugin du jour dat zou doen. Daarmee zeg ik niet dat ik bijv. zelf even de hele Kendo grid in elkaar zou gaan draaien, maar ik ben zeker ook niet iemand die achteloos off-the-shelf componentjes aan elkaar gaat zitten knopen met bakken lelijke glue-code en bewust negeert wat er onder de kap van die dingen allemaal gaande is.

[ Voor 30% gewijzigd door R4gnax op 08-10-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben jullie een beetje kwijt....
Ik heb niet zo heel veel verstand van ASP .NET en de verschillende toolkits.
Infragistics webtab heb ik aangewezen gekregen om daar de verschillende componenten mee te maken.
Maar omdat ik tegen een probleem aan liep ben ik opzoek gegaan naar jullie hulp.

KendoUI ken ik ook verder helemaal niet. Net zo min als dat ik vorige week infragistics ook niet kende.
De meningen zijn erg verdeeld, zie ik.

Hoe krijg ik bijvoorbeeld de verschillende functionaliteiten van KendoUI in Visual Studio?

Ik zit voor als nog een beetje met mijn handen in mijn haar.
Voor mij is het denk ik het makkelijkst als ik met iets verder ga wat ik in ieder geval in visual studio kan gebruiken...
En iets wat ik kan combineren met html en css.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:07

markvt

Peppi Cola

Welke versie gebruik je van de toolkit?

In de bin map heb je bestanden zoals deze:
Infragistics35.WebUI.UltraWebTab.v8.1.dll

Waarbij die 35 voor het .net framework staat en de 8.1 voor de infragistics versie, daarmee kan je dan gerichter zoeken naar je probleem - of evetueel je toolkit updaten naar een nieuwere versie als daarin je probleem aangepakt is.

Wat vaak wel helpt is de vraag op het infragistics forum zelf stellen, daar heb je meer mensen die ermee werken.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helemaal geen infragistics35 bestanden in mijn bin map staan.
Wanneer ik kijk in Visual Studio in de toolbox waar ik vervolgens 'Choose items' kies kijk, kan ik wel de versie zien staan. Ik heb Infragistics45.Web.v12.2

Ik zal ook proberen een poging te wagen op het infragistics forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Of gewoon aan Infragistics zelf, middels hun support channels?

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eerst bewust voor een Nederlands forum gekozen omdat mijn Engels niet mega goed is.
Vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:06:
Ik heb eerst bewust voor een Nederlands forum gekozen omdat mijn Engels niet mega goed is.
Vandaar...
Infragistics zit voornamelijk in Uruguay, dus zij zijn ook geen native English speakers ;)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Pagina: 1