Binnen SSRS waardes converteren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Goeiemiddag allemaal :w ik heb de volgende situatie. Ik heb een gewone SQL database die gevuld word door een applicatie. Die applicatie vult de database met informatie wanneer bepaalde foutmeldingen voorkomen op een ander systeem. In het verleden zijn er met SQL Server Reporting Services (SSRS) wat rapportages gemaakt waar dagelijks naar word gekeken om te zien welke foutcodes voorkomen.

Op dit moment is de rapportage dus letterlijk een visuele representatie van data in de database, maar die is lastig leesbaar. Zo moet je maar net weten dat foutcode 0x80005034 betekend dat een sensor geen meetwaarde teruggeeft. In totaal heb ik iets van 30 van die foutcodes. Om de leesbaarheid van de rapportages te verbeteren, wil ik ergens de foutcode omzetten naar een stukje tekst. Nou ben ik al even bezig geweest met zoeken hoe dat kan, en ik vind van alles over hoe je conversies doet van datetime naar varchar of dat soort conversies, maar niemand lijkt zich bezig te houden met het converteren van foutcodes naar leesbare tekst.

Kan iemand mij misschien een schop in de goede richting geven hoe je zoiets doet binnen SSRS? Ik mag helaas niets in de applicatie of in de database wijzigen trouwens - dat word geleverd en onderhouden door een externe partij, wij mogen alleen dingen uitlezen.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:33
in een aparte tabel opslaan en dan daarop joinen?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Dat zou idd kunnen, maar omdat ik niets mag wijzigen in de huidige DB zou ik dan een andere DB ergens op moeten tuigen en daar een tabel in hangen. Ik weet uberhaupt niet of je tussen 2 DB's joins kan maken, maar het word wel omslachtig op die manier. Ik zou verwachten dat ik toch niet de enige ben die dit zou willen doen in een rapportage.. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:23
Je kunt custom code in je report opnemen:
To add embedded code to a report
  • In Design view, right-click the design surface outside the border of the report and click Report Properties.
  • Click Code.
  • In Custom code, type the code.
Niet dat je hiermee (eenvoudig) een andere db kunt raadplegen, maar je zou de foutcodes wel in een grote select case kunnen gooien. Hoeveel codes gaat het om?

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
nescafe schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:29:
Je kunt custom code in je report opnemen:

[...]

Niet dat je hiermee (eenvoudig) een andere db kunt raadplegen, maar je zou de foutcodes wel in een grote select case kunnen gooien. Hoeveel codes gaat het om?
Iets van 30 codes, en die zijn vrij statisch, er komen geen nieuwe codes bij bijvoorbeeld. Dat linkje ziet er goed uit, ik ga het morgen eens uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Je zou die 30 codes ook in de query van je dataset al kunnen converteren ?

bijv:

code:
1
2
3
4
5
6
CASE kolom_foutcode 
  WHEN 0x80005034 THEN 'sensor geen meetwaarde' 
  WHEN 0x80005035 THEN 'sensor geen druk'  
  WHEN 0x80005036 THEN 'sensor defect' 
  ELSE 'onbekend' 
END as foutcodes

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Het is gelukt :) de waardes worden nu omgezet naar de daadwerkelijke betekenis in het rapport. Ook namens de storingsmonteurs bedankt :+

Pagina: 1