Windows 10 moet 2 keer opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank336
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2023
Ik wil even een klein probleempje kwijt op dit forum, ook om even te peilen of ik nu de enige ben met dit probleem en misschien zijn er Tweakers die hier een antwoord op hebben.

Laatst mijn computers, een desktop met Intel I7 2600K processor en een HTPC met AMD A8, omgezet naar het nieuwe WINDOWS 10.
De hele installatie is zonder problemen verlopen maar de eerst volgende dag gingen de computer de eerste keer niet aan.
Mijn HTPC kon ik alleen nog aan de praat krijgen door de spanning van de voeding af te halen en de startknop in te drukken om de restspanning van de voeding te halen. Daarna start hij wel op.
Bij mijn Desktop heb ik zelfs de voeding vervangen, maar zelfs dat bracht geen verbetering. (€80,- voor niks uitgegeven, wel goed voor de economie ;) )

Ik ging me steeds meer ergeren aan dit probleem en gisteren de gok genomen om beide systemen maar weer eens windows 7 te installeren, Ik kon me namelijk niet herinneren dat ik eerder problemen heb gehad met opstarten.

Wat schetst mijn verbazing, beide systemen gaan weer normaal aan. Yiepie _/-\o_
Ik heb niets veranderd in de BIOS of aan de configuraties van zowel de HTPC als de desktop.

Graag hoor ik van jullie of er mensen zijn die dit ook hebben ervaren.
Hartelijk dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mijnenveger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-09 15:03

Mijnenveger

Veegt mijnen

Snel opstarten uitschakelen.

Staat onder energiebeheer -> Het gedrag van aan/uit knop bepalen. En dan naar beneden scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank336
Bedankt voor je reactie maar ik ga voorlopig windows 10 niet meer installeren. Wacht wel een jaartje of zo, dan hebben ze voldoende tijd om alle kinderziektes eruit te werken.
PS. had ook veel problemen met outlook en EDGE, edge sloeg regelmatig vast en outlook functioneerde niet naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Kinderziektes? Heb je al gekeken of Windows 10 een update aan het installeren was?

Ga ook eens uitzoeken hoe je standaard programma's instelt. De standaard Edge browser hoef je helemaal niet als standaard programma gebruiken. Je kunt het verwijderen uit de taakbalk. Edge heeft een nog erger geheugen probleem dan Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank336
donderdraak schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:05:
Kinderziektes? Heb je al gekeken of Windows 10 een update aan het installeren was?

Ga ook eens uitzoeken hoe je standaard programma's instelt. De standaard Edge browser hoef je helemaal niet als standaard programma gebruiken. Je kunt het verwijderen uit de taakbalk. Edge heeft een nog erger geheugen probleem dan Chrome.
Ik heb windows 10 een aantal weken op deze computers laten draaien, dus ik denk niet dat het kwam omdat er een updateje aan het installeren was. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
Frank336 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:17:
[...]

Ik heb windows 10 een aantal weken op deze computers laten draaien, dus ik denk niet dat het kwam omdat er een updateje aan het installeren was. 8)7
Hoevaak denk jij dat microsoft een update uitbrengt? 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:57

Zorian

What the fox?

donderdraak schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:21:
[...]

Dagelijks als het aan mijn PC lag. Elke dag weer die melding van 'updates configureren' ofzo.
Ben ook weer terug naar 8.1, teveel issues met 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Oh nee, updates configureren, wat vervelend nou dat ze je systeem continue up to date en veilig houden. Gewoon om ons te pesten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank336
donderdraak schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:21:
[...]

Maar ik denk dat je mijn eerste post niet goed hebt gelezen!
Het gaat er namelijk om dat de computer pas na twee keer opstart, ik denk niet dat windows iedere keer met opstarten een update draait......Toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank336
Zorian schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:26:
[...]

Dagelijks als het aan mijn PC lag. Elke dag weer die melding van 'updates configureren' ofzo.
Ben ook weer terug naar 8.1, teveel issues met 10.
maar ging je computer wel gewoon aan met windows 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
Frank336 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 19:25:
Het gaat er namelijk om dat de computer pas na twee keer opstart, ik denk niet dat windows iedere keer met opstarten een update draait
In de titel staat "Windows 10 moet 2 keer opstarten". Als een update in de soep draait doordat de eigenaar de computer hard heeft uitzet dan gaat de windows-update uitrol op het systeem inderdaad fout. De computer zal opstarten en herstarten totdat de fout is gecorrigeerd. Meestal is dat een of twee keer herstarten vandaar mijn aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wat wil je bereiken met het topic? Je hebt al besloten dat je voorlopig bij 7 blijft. Dus je wilt het probleem niet verder oplossen. Dat kan ik mij overigens best voorstellen, maar is het dan alleen maar om te kijken of andere dit ook hebben?

Zo ja, wat levert je dat op?
Zo nee, wat levert je dat op?

Ik herken dat probleem totaal niet na 7 upgrades van zowel windows 8.1 als 7 naar Windows 10, maar genoeg andere problemen tijdens de upgrade, maar eenmaal geupgrade: Zeer degelijk en stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:57

Zorian

What the fox?

Frank336 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 19:26:
[...]

maar ging je computer wel gewoon aan met windows 10?
Met genoeg geduld en de nodige reboots, ja. Alleen wou hij soms niet uit, voornamelijk de laptop had daar grote issues mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank336
donderdraak schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 20:17:
[...]

In de titel staat "Windows 10 moet 2 keer opstarten". Als een update in de soep draait doordat de eigenaar de computer hard heeft uitzet dan gaat de windows-update uitrol op het systeem inderdaad fout. De computer zal opstarten en herstarten totdat de fout is gecorrigeerd. Meestal is dat een of twee keer herstarten vandaar mijn aanname.
Dat is inderdaad de topic titel. De eigenaar heeft de computer niet "hard" uitgezet, de computer komt niet door de bios en de eigenaar moet voor de tweede keer op de knop drukken.
Zoals reeds aangegeven had ik windows 10 al een paar weken draaien.

Vandaag van twee vrienden te horen gekregen dat hun computers op windows 10 ook flink wat opstart problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank336
Hann1BaL schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 20:23:
Wat wil je bereiken met het topic? Je hebt al besloten dat je voorlopig bij 7 blijft. Dus je wilt het probleem niet verder oplossen. Dat kan ik mij overigens best voorstellen, maar is het dan alleen maar om te kijken of andere dit ook hebben?

Zo ja, wat levert je dat op?
Zo nee, wat levert je dat op?

Ik herken dat probleem totaal niet na 7 upgrades van zowel windows 8.1 als 7 naar Windows 10, maar genoeg andere problemen tijdens de upgrade, maar eenmaal geupgrade: Zeer degelijk en stabiel.
Wat ik met dit topic wil bereiken, A: ben ik de enige die dit probleem heeft!
B: misschien heeft iemand een oplossing, want ik heb me de afgelopen weken suf gezocht op het internet en niets gevonden.
En als iemand een oplossing heeft dan hebben de andere er ook wat aan.
Maar volgens mij staat dit ook in de eerste regel van het topic. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Frank336 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 17:41:
[...]

Wat ik met dit topic wil bereiken, A: ben ik de enige die dit probleem heeft!
B: misschien heeft iemand een oplossing, want ik heb me de afgelopen weken suf gezocht op het internet en niets gevonden.
En als iemand een oplossing heeft dan hebben de andere er ook wat aan.
Maar volgens mij staat dit ook in de eerste regel van het topic. 8)
Anderen hebben er pas wat aan als een probleem aangekaart wordt en dan eventueel opgelost.
4 gevallen van mensen die dit hebben levert niks op en mensen die het probleem hebben en wel een oplossing zoeken zouden zelf wel een topic openen.

Dit soort problemen zou je altijd kunnen proberen op te lossen door na de upgrade een clean install te doen als er problemen zijn.

En als laatste staat dat vooral niet in je eerste regel:
Ik wil even een klein probleempje kwijt op dit forum, ook om even te peilen of ik nu de enige ben met dit probleem en misschien zijn er Tweakers die hier een antwoord op hebben.
Het peilen ja, oplossing zo dat andere mensen er ook wat aan hebben blijkt nergens uit, uit je TS.

Ik vind het nogmaals vervelend voor je, maar inventarisatie in een topic heeft ook helemaal geen zin, omdat dat op zich niets oplevert. Het zou handiger zijn als je 1 van 2 systemen zou gebruiken om het probleem op te lossen. Het is tenslotte tweakers nietwaar :)?

[ Voor 25% gewijzigd door Hann1BaL op 09-10-2015 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank336
En problemen zijn er toch om op te lossen.......
Maar als je denkt dat ik hierover geen topic mag maken, dan vind ik dat best.
Zal het niet meer doen, meneer hannibal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat er een hele discussie aan dit onderwerp vooraf gegaan is, maar ik heb sinds ik mijn update naar Windows 10 gedaan heb een zelfde probleem.

Bij het opstarten van mijn PC blijft deze hangen in het eerste windows 10 scherm. De ronddraaiende puntjes blijven hangen en ook mijn harde schijf geeft dan geen sjoege meer. Ik moet mijn PC dan hard resetten en dan start hij wel normaal op.
Dit doet zich iedere keer weer voor. Ik heb daarom een tijdje weer gedowngrade naar Windows 7, waar zich het probleem niet voor doet, maar vorige week heb ik weer geupgrade met hetzelfde probleem als resultaat.

Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Ik zou zeggen..als Windows 10 niet lukt probeer dan Windows 8.1 voordat je teruggaat naar Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qaatloz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-09 08:07
Had je gekeken of er een bepaalde update was die mislukte. Ik had namelijk een lange tijd een update van windows 10 zelf die mislukte en dan in een herstart dan weer terruggezet werd. De eerstvolgende keer dat ik afsloot ging hij het vrolijk weer proberen en mislukte het weer tijdens het opstarten. Ik heb dus een tijd lang ook een windows 10 installatie gehad die dubbel opstarts nodig had om in windows te komen.

De oplossing zat hem erin dat ik mijn windows partitie geen boot flag had meegegeven terwijl ik wel dualboot windows+linux draaide en vanuit grub windows opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-09 17:44
welke versie van Windows draai je. Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad met het afsluiten. Bleef draaien daarna lang op zwart scherm en dan starte hij weer op. Had 2x nodig om hem af te sluiten. Bij mij is het opgelost toen ik van 10.0.10240 afging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatwhale
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-05 11:06
Mijnenveger schreef op woensdag 7 oktober 2015 @ 12:13:
Snel opstarten uitschakelen.

Staat onder energiebeheer -> Het gedrag van aan/uit knop bepalen. En dan naar beneden scrollen.
Had hetzelfde probleem, en met inderdaad energiebeheer snel opstartten uit te schakelen, werkt het nu weer perfect, nu gewoon 1x opstarten, nooit gedacht dat dit het kon zijn! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Dit zou met een BIOS update verholpen kunnen worden, maar grote kans dat de fabrikant van het moederbord de standaarden qua energiebeheer verkeerd geïmplementeerd hebben.
Pagina: 1