Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Momenteel luister ik naar een Teufel Stereo S. Deze voldoet prima qua gebruiksgemak maar hij heeft net iets te weinig pit.

Nu wil ik een receiver aanschaffen bij mijn DALI speakers die ik nog heb staan. Omdat ik er dan later eigenlijk ook een subwoofer bij wil zit ik nu naar 5.1/5.2 7.1/7.2 receivers te kijken.

Ik zit nu alleen erg in dubio of een ik 'smart'-receiver meot kopen of gewoon een zonder alle netwerk toestanden en er een chromecast in moet steken. Voor deze laatste optie heb ik gekozen voor mijn twee tv's en daar ben ik zeer over te spreken. De verbinding van de chromecast vind ik erg stabiel en ik vraag me af of ingebouwde wifi de gebruikservaring van de chromecast kan evenaren. Verder heb ik geen ervaring met een chromecast aangesloten op een versterker dus ik weet niet of dat prettig werkt.

Ik speel alleen muziek af via spotify dus de enige functie die ik nodig heb (nu) is spotify connect.

Ik twijfel tussen:
Denon X1100Whttp://tweakers.net/pricewatch/395134/denon-avr-x1100w.html

of een goedkopere versterker + chromecast zoals:

Sony STR-DH550http://tweakers.net/pricewatch/395122/sony-str-dh550.html

Wat zouden jullie kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 20:22
Ik zou voor de Chromecast oplossing gaan. Bewezen techniek en de Denon vind ik toch net wat te weinig stabiel op Smart-gebied.

Wil je in de toekomst nog meer dan alleen Spotify? (Netflix etc.?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 14:11
Ik weet niet hoe de Denon's presteren maar ik heb sinds afgelopen jaar een Pioneer VSX 924 en deze presteert super qua Spotify en Airplay. Geen haperingen.

Nu heb ik ook een Chromecast aangesloten op deze receiver en dat werkt toch altijd een stuk slomer + dat de TV met HDMI CEC aan gaat zodra ik iets naar de Chromecast stream. Super natuurlijk wanneer ik Netflix aanzet maar niet wanneer ik muziek stream.

Dus voor video gebruik ik Chromecast. Voor muziek gebruik de Spotify functie van de receiver.

[ Voor 6% gewijzigd door rick85 op 07-10-2015 12:05 . Reden: URL toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
rick85 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:05:

Nu heb ik ook een Chromecast aangesloten op deze receiver en dat werkt toch altijd een stuk slomer + dat de TV met HDMI CEC aan gaat zodra ik iets naar de Chromecast stream.
Dit is eigenlijk precies het soort info waar ik naar op zoek ben. Het is inderdaad wel storend als je tv altijd aan gaat als je een muziekje op zet. Wellicht nog maar wat reviews lezen van de verschillende versterkers om te kijken wat de ervaringen met de ingebouwde wifi en streaming zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor een Cromecast heb je vziw altijd een TV nodig. En een beetje receiver met HDMI ingangen heeft ook spotify enzo. Ik zou altijd voor de Spotify receiver gaan. Sowieso heeft Denon de laatste jaren zijn streaming spul redelijk op orde, en een goede app. Kwaliteit van die Denon ligt ook een stukje hoger dan die van de Sony imho, en voor het aansturen van de Dali's acht ik hem beter geschikt dan de Sony.
Tot slot heb je met de Denon net iets meer receiver dan met de Sony. Dat Vtuner werkt ook goed trouwens, ideaal als gewone intrnetradio.

Overigens zou ik standaard altijd op LAN ipv wireless aansluiten. Al was het maar omdat je, mocht er ooit een hapering optreden, iig zeker weet dat het niet aan een draadloze onIchtbare kabel ligt ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-05 12:55

CeesKees

I rest my Kees

Waarom gaan wij in dit topic voorbij aan de chromecast audio?

Digitaal aan te sluiten en er hoeft geen TV aan... (Bij een gewone ook niet, dat is gewoon in te stellen)

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
CeesKees schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:35:
Waarom gaan wij in dit topic voorbij aan de chromecast audio?
Aux in. Vind je volgens mij nooit achter op een (actuele) versterker. HDMI wel. Dus als de normale goed in te stellen is heeft de cc audio alleen maar nadelen (extra kabel moeten kopen, niet herbruikbaar voor video etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:57

mr.paaJ

generatie cmd+z

AUX in vind je op bijna alle versterkers, eigenlijk alleen wat kleine minihifisetjes van 5 tientjes niet. Optisch SPDIF vind je op alle receivers.

De normale Chromecast lijkt me nuttiger op een receiver, dan kun je hem eventueel toch ook gewoon voor de videodingen gebruiken. Digitaal zal er weinig verschil zitten en via HDMI is ook surround muziek (concerten etc.) mogelijk, dat moet je via de Audio met SPDIF maar afwachten.

Nu is Spotify standaard, maar als je eens wat anders wil proberen zit je er bij zo'n receiver aan vast (of alsnog een los kastje nodig). Een Chromecast heeft meer toekomstmogelijkheden en wordt breder ondersteund.

Voordeel van een netwerkreceiver is dan weer dat hij uit het zicht kan blijven en met een app is te bedienen. Kan ook handig zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door mr.paaJ op 09-10-2015 10:27 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

De Chromecast Audio kan op de volgende manieren worden aangesloten:

3.5mm stereo cable - Included with the Chromecast Audio
This provided 3.5mm cable supports a stereo analog audio signal, and is designed to plug into input ports labeled things like "AUX IN", "LINE-IN" or some symbolic icon representing the same. 3.5mm stereo inputs are commonly found on desktop computer speakers, media player docking speakers, and compact portable speakers.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/QvCKJQTjJebp8wnRbxK9MYUfi8CZd4vtPqefZr7meurwnLDe3SQxLEOiCdQ1Jw=w560

3.5mm-to-RCA cable - Not included with Chromecast Audio
This cable is a commonly available retrofit cable that converts the stereo analog output from Chromecast Audio into a stereo RCA connection.
RCA inputs are common on many people's favorite stereo setups they've owned for years, and sometimes decades, like AV receivers, mini/micro bookshelf systems, and studio monitor speakers.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/KK0tEkJyRY_QrpA8waFS0cKb--GR7SamqVSYYTusAzH2JejfZjzx4i-3c3rFzQE=w895

Mini-TOSLINK-to-TOSLINK (optical) cable - Not included with Chromecast Audio
This cable is another commonly available adapter that provides access to the optical digital audio output on Chromecast Audio. Digital audio is popular among users with high power speaker systems.
TOSLINK inputs are commonly found on modern AV receivers, soundbars, and some high-end desktop speakers, and studio monitor speakers.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/Njf8bRtGwzhPVuPBoc_rrKlxgZBqiT_VrA03H5grF08Hx7PJwhGo77U_mBsC-zs=w895

Het leuke is dus dat je hiermee ook nog multi room/systeem kunt casten.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

JunkieLimbo schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:07:
[...]

Aux in. Vind je volgens mij nooit achter op een (actuele) versterker. HDMI wel. Dus als de normale goed in te stellen is heeft de cc audio alleen maar nadelen (extra kabel moeten kopen, niet herbruikbaar voor video etc).
Zie mijn post hierboven. Je hoeft je niet te beperken tot slechts aux. (wat in iedere receiver aanwezig is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
Ondanks de aanbieding van de Denon X1200W vandaag bij iBood heb ik toch besloten dat het een simpele versterker in combinatie de chromecast audio wordt.

De versterker die ik heb gekozen is de Onkyo A-9010. De prijs in combinatie met de lovende recensies hebben de doorslag gegeven. Tevens biedt de Onkyo de mogelijkheid om de chromecast zowel analoog als digitaal aan te sluiten. Daar kan ik dan nog een beetje mee spelen om te kijken wat de beste geluidskwaliteit biedt.
Pagina: 1