Website bezoeken vanuit ander land

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 21:57
Ik run een multilangual webshop. Nu heb ik daar een IP redirect op laten instellen.

IPadressen uit NL en BE komen op de NL site uit (Walonie is dan even jammer)
IPadressen uit US komen op de US site uit
IPadressen uit DE,AT en CH komen uit op de DE site.
etc.

Nu heb ik het idee dat dit niet altijd goed werkt gezien het aantal bezoekers uit Amerika op mijn Nederlandse pagina.

Is er een tool waarmee ik kan simuleren dat ik mijn website bezoek vanuit een bepaald land om zo te controleren wat er gebeurd?

Via Google kwam ik niet echt tot hetgeen dat ik zoek.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:14
Je kunt een VPN dienst in het betreffende land gebruiken en kijken wat deze doet. Het probleem is echter dat de ingevulde gegevens bij IP adressen niet altijd 100% up-to-date zijn, en zeker als je harde redirects gebruikt kan dit gebeuren. Is iets als GeoIP van MaxMind niet een betere oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:12

André

Analytics dude

Probeer webpagetest.org eens, daar kun je een server kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Waarom gebruik je niet de 'Accept-Language'-header?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
De accept Language Header klinkt als een goede optie waarbij ik het gros goed kan afvangen.
Wat gebeurt er met een US bezoeker, die moet niet naar de Engelstalige pagina maar naar de US pagina gaan.
En wat met een bezoeker uit Roemenie, zijn taal is Roemeens maar ik heb geen Roemeense site. Hoe zorg ik ervoor dat deze mensen dan op de Engelstalige versie uitkomen?

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

code:
1
Accept-Language:en-US,en;q=0.8,nl;q=0.6

Accept Language heeft ook het land vanwaar de taal is.

Dit lost dan ook jouw probleem op van Wallonie, waarbij de Accept Language normaal op fr-BE staat.

Heeft ie geen land, dus gewoon en, dan maak je zelf de keuze.

En voor de rest stuur je ze door naar een locatie op basis van IP (Roemenie -> UK, Mexico -> US).

[ Voor 17% gewijzigd door Snake op 07-10-2015 11:42 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Dank voor je tip. Ik ga er mee aan de slag.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerKleinePunkt
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

DerKleinePunkt

Es gibt keine kleinen Punkte!

Vind het bloed irritant als voor mij gaan bepalen welke taal ik wil. Wat als ik in Spanje op vakantie ben en ik wil je website bezoeken? Of wanneer ik gebruik maak van Engelse taal instellingen. Een (klein) tekstvlak in de taal van het land met toelichting als: "bekijk de website in het Engels" zou toch voldoende moeten zijn? Waarom de gebruiker niet gewoon zelf laten bepalen welke taal die wil?

Ein kleiner Punkt in einer grossen Welt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

DerKleinePunkt schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:02:
Vind het bloed irritant als voor mij gaan bepalen welke taal ik wil.
Aangezien het tonen van een website met alleen plaatjes waarschijnlijk niet de bedoeling is, is het bepalen van een taal is iets waar je niet onderuit komt.
Wat als ik in Spanje op vakantie ben en ik wil je website bezoeken?
Dan kan er gekeken worden naar jouw taalvoorkeur.
Of wanneer ik gebruik maak van Engelse taal instellingen.
Dan is het zeer waarschijnlijk dat jouw voorkeur naar Engels uitgaat.
Een (klein) tekstvlak in de taal van het land met toelichting als: "bekijk de website in het Engels" zou toch voldoende moeten zijn? Waarom de gebruiker niet gewoon zelf laten bepalen welke taal die wil?
Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerKleinePunkt
  • Niet online

DerKleinePunkt

8088 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:16:
[...]

Aangezien het tonen van een website met alleen plaatjes waarschijnlijk niet de bedoeling is, is het bepalen van een taal is iets waar je niet onderuit komt.

[...]
Dus als jij niet weet welke taal ik spreek kun jij me niets presenteren? Is het niet kunnen of niet willen? Als klanten niet snappen hoe ze de taal van de website moeten wijzigen moet men toch echt eens gaan kijken naar de usability.

Mijn ervaring is dat websites / bedrijven zulke rare sprongen als hierboven maken in het mom van o, jee klanten mogen niet zien dat artikel x in land y voordeliger is (veelal alleen door een lager BTW van dat land).
Dan kan er gekeken worden naar jouw taalvoorkeur.
Gaat het je hier niet gewoon om het in kaart brengen van gebruikers? Dat zou ik eerder geloven.
En dan is er nog de praktijk: wie zegt dat er altijd dezelfde persoon achter de computer zit. Mijn vriendin en ik delen eenzelfde laptop. Wil je dit soort informatie weten dan zijn er in mijn optiek betere manieren om dit te meten.
[...]
Dan is het zeer waarschijnlijk dat jouw voorkeur naar Engels uitgaat.
Ik ben zelf "oud en wijs" genoeg om te bepalen wat ik wil. Laat mij dit dan ook doen. Kom ik er niet uit dan moet ik laagdrempelig hulp kunnen vragen.
[...]
Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten.
Correct. Maar ik ben van de instelling om de gebruiker zelf te laten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

DerKleinePunkt schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:48:
Dus als jij niet weet welke taal ik spreek kun jij me niets presenteren?
Hoe je die conclusie denkt te kunnen trekken uit wat ik schreef is me een raadsel.

Er moet content getoond worden. Die content is, in het geval van TS, beschikbaar in meerdere talen. Wat is er mis met het tonen van de content in de taal die de bezoeker zeer waarschijnlijk machtig is en tegelijkertijd de mogelijkheid bieden uit andere beschikbare talen te kiezen? Dat lijkt mij een betere oplossing dan het tonen van content in een arbitraire taal, waarbij de kans groter is dat de bezoeker die niet machtig is.
Maar ik ben van de instelling om de gebruiker zelf te laten kiezen.
En tot die keuze gemaakt is toon je dan geen content, maar een landingspagina met beschikbare talen? Of bedoel je iets anders?

Behalve dat ik gebruikers graag zelf laat kiezen, beperk ik ook graag het aantal benodigde handelingen om bij de gezochte content te komen.

[ Voor 10% gewijzigd door 8088 op 10-10-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerKleinePunkt
  • Niet online

DerKleinePunkt

8088 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:47:
[...]

Hoe je die conclusie denkt te kunnen trekken uit wat ik schreef is me een raadsel.

Er moet content getoond worden. Die content is, in het geval van TS, beschikbaar in meerdere talen. Wat is er mis met het tonen van de content in de taal die de bezoeker zeer waarschijnlijk machtig is en tegelijkertijd de mogelijkheid bieden uit andere beschikbare talen te kiezen? Dat lijkt mij een betere oplossing dan het tonen van content in een arbitraire taal, waarbij de kans groter is dat de bezoeker die niet machtig is.
Zo lees ik je reactie: je geeft aan niet alleen plaatjes wilt tonen, maar ook tekst. Zonder taal kun je echter alleen maar plaatjes tonen.

Mijn ervaring: kiest een gebruiker voor een .nl domein dan is veelal de verwachting dat Nederlands de taal van de website is. Wil iemand dan alsnog de taal wijzigen dan kan dit gemakkelijk en snel met een taaloptie rechtsboven in het scherm. Gebruikers willen online snelheid en gemak willen. Een splash screen of een taal forceren afhankelijk van automatisering wordt om mij heen ervaren als storend en vertragend.

Om er maar een cliché in te gooien: wanneer een klant met bondkraag jas een winkel binnenloopt wordt deze toch ook niet spontaan in het Marokkaans aangesproken? Waarom zou men dan online hetzelfde doen?
8088 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:47:
[...]
En tot die keuze gemaakt is toon je dan geen content, maar een landingspagina met beschikbare talen? Of bedoel je iets anders?

Behalve dat ik gebruikers graag zelf laat kiezen, beperk ik ook graag het aantal benodigde handelingen om bij de gezochte content te komen.
Bij mij zou de klant zelf mogen kiezen wat die wil. Wil deze een andere taal dan kan hij / zij dit rechtsboven selecteren. Op deze wijze zijn zowel verschillende domeinen als meerdere talen op één domein af te vangen. Wil mijn klant toch een talen keuze scherm dan is gemak, focus en snelheid belangrijk. Het wordt dan één keuze scherm met taalopties zonder de poespas van de site (zoals de cookiewall maar zonder wazige achtergrond). Deze pagina zou dan wel op een "flauwekul" url met no-index worden gezet zodat zoekmachines deze pagina niet indexeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Misschien als Topic starter hier goed om nog even op te reageren.
Wij gebruiken één url...www.website.com dus van waar ook ter wereld ga je naar deze url.

Uiteraard bieden we de shop aan in meerdere talen, maar je wilt dat natuurlijk wel dat een bezoeker uit Amerika direct de site in het Engels ziet. Natuurlijk kan hij vervolgens nog wisselen van taal. Het gros van de bezoekers schotel je iig de site in de juiste taal weer.

Amerikanen zijn niet gewend om naar een .com website te gaan en dan een taal te zien die zij niet kennen. Dit leidt direct tot het verlaten van de website.

PSN ID Binloading_nl

Pagina: 1