Welke Mediaspeler voor engelse (Live) TV zenders?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een paar dagen aan het struinen op internet maar wordt niet veel wijzer, dus leg ik de vraag aan de experst voor ;-)

Ik zou graag Live TV kijken en dan met name engelse TV zenders. Ik heb verschillende kastjes bekenen (Red360 Plus, amazon Fire TV, DitIsTV, Raspberry) maar kan niet echt opmaken welke optie de beste is. En vooral ook het makkelijkst in de bediening. Ik kan het kastje aansluiten op een netwerkkabel en via HDMI met de TV verbinden.

Wat is volgens jullie de beste optie uit het bestaande aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brotherlouie99
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-12-2020
Ik heb zelf Red360 plus en die werkt top. Verwacht alleen geen HD kwaliteit, meer 480P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:58
Ik denk dat het handiger is om eerst eens wat duidelijker vast te stellen welke engelse TV-zenders je graag wilt kunnen zien. Een hele hoop kan je in Nederland namelijk niet bekijken. Ook is een budget misschien wel handig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:23
Misschien niet de oplossing waar je aan gedacht had, maar ik heb daar zelf een schotel voor.
Daarmee kun je gratis BBC 1 t/m 4, channel 4, ITV en nog een rits andere zenders uit de lucht plukken, alles in HD.

Via internet zul je altijd tegen het probleem aanlopen dat het illegaal is om deze TV zenders te streamen, wat betekent dat je nu iets kunt vinden dat werkt maar dat je volgende week weer iets anders zult moeten vinden wat de week daarna weer ophoudt te bestaan, en op die manier blijf je bezig.

Een andere mogelijkheid is om gebruik te maken van een Engelse VPN in combinatie met Iplayer etc, maar voor de VPN zul je moeten betalen en omschakelen tussen b.v. bbc en itv wordt omslachtig.

De meeste van dat soort kant en klare boxjes zijn overprijsde androidspelers met kodi erop, waarin de verkopende partij een of andere plugin heeft geinstalleerd. De support is meestal slecht en vroeg of laat werkt die plugin niet meer.

[ Voor 15% gewijzigd door ASW1 op 13-10-2015 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:58
ASW1 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:18:
Misschien niet de oplossing waar je aan gedacht had, maar ik heb daar zelf een schotel voor.
Daarmee kun je gratis BBC 1 t/m 4, channel 4, ITV en nog een rits andere zenders uit de lucht plukken, alles in HD.
Dat kan inderdaad een alternatief zijn ja.
Via internet zul je altijd tegen het probleem aanlopen dat het illegaal is om deze TV zenders te streamen, wat betekent dat je nu iets kunt vinden dat werkt maar dat je volgende week weer iets anders zult moeten vinden wat de week daarna weer ophoudt te bestaan, en op die manier blijf je bezig.

Een andere mogelijkheid is om gebruik te maken van een Engelse VPN in combinatie met Iplayer etc, maar voor de VPN zul je moeten betalen en omschakelen tussen b.v. bbc en itv wordt omslachtig.

De meeste van dat soort kant en klare boxjes zijn overprijsde androidspelers met kodi erop, waarin de verkopende partij een of andere plugin heeft geinstalleerd. De support is meestal slecht en vroeg of laat werkt die plugin niet meer.
En dit was precies hetgeen waar ik ook op doelde :) Vandaar dus m'n vraag welke zenders het betreft en wat het mag kosten. Er is best wel het een en ander mogelijk, maar over het algemeen hangt er aan iets dergelijks een prijskaartje waarbij de meeste mensen afhaken. Betreft het alleen de diverse BBC-zenders, dan kan het upgraden van je kabel-aansluiting mogelijk al wel volstaan en heb je kwalitatief hoogwaardig beeld, een betrouwbare dienstverlening en een redelijke prijs. Gaat het je om de commerciële Britse zenders, dan wordt het een iets ander verhaal.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:24:
Wat is volgens jullie de beste optie uit het bestaande aanbod?
Aankoopadvies dus een verhuizing naar Consumentenelektronica Aankoopadvies.
Pagina: 1