Terug sturen naar China vanwege garantie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tym
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Afgelopen vakantie is mijn Xiaomi Yi cameraatje kapot gegaan. Hij valt op dit moment in zijn geheel niet meer te gebruiken, aangezien hij geen SD kaartjes meer herkent. Aangezien het cameraatje pas een paar maanden oud is, heb ik contact opgenomen met de Chinese website waarop ik hem gekocht heb voor 60 euro. Na enig heen en weer emailen hebben ze mij twee voorstellen gedaan:

1. Ik stuur de camera terug. Zij vergoeden 20 dollar verzendkosten (verzendkosten zijn ongeveer 20 euro) en sturen de camera naar de fabriek. Na reparatie of vervanging krijg ik hem weer terug (kan 1.5 tot 2 maanden duren).
2. Ik krijg 20 dollar vergoed en houd de camera.

Alhoewel ik het liefst een werkend cameraatje heb, weet ik toch niet zeker of ik hem wel terug moet sturen. Ik heb er nooit belasting over betaald (bij invoeren) en ben bang dat ik deze alsnog kan gaan betalen als de camera weer terug gestuurd wordt na reparatie. Daarnaast heb ik zelf geprobeerd een oude firmware te flashen waarbij ik de voorkant van de camera af heb moeten halen (hij is dus open geweest).

Wat zouden jullie doen? Het verlies nemen en voor optie 2 gaan, of gokken dat de camera gerepareerd wordt (en ze dus niet moeilijk doen over het open maken) en dat ik geen belasting hoef te betalen bij het opnieuw importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:08

rdejongjr

Gnome

bij het heen en weer sturen van garantie goederen kunnen ze een factuur bijvoegen met de waarde van het apparaat en de kosten voor de klant €0,00.
Waneer dat netjes wordt vermeld komen daar geen extra kosten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

3) vraag gewoon een nieuwe

als jij dat ding terug stuurt wordt ie echt niet naar de fabriek gestuurd voor reparatie / vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

NSG

Je weet niks!

Kan je dan niet gewoon gebruik maken van:
https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tym
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Bedankt voor de reacties!

Als ik uit ga van dit:
rdejongjr schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:18:
bij het heen en weer sturen van garantie goederen kunnen ze een factuur bijvoegen met de waarde van het apparaat en de kosten voor de klant €0,00.
Waneer dat netjes wordt vermeld komen daar geen extra kosten over.
in combinatie met dit (bedankt voor de goede tip NSG, daar was ik zelf nog niet opgekomen):
Is het opsturen en ontvangen voor mij in ieder geval gratis. Het is dan alleen nog de vraag of ze moeilijk gaan doen aangezien de camera open is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een gevalletje van voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten ;) Dit is nou eenmaal het risico van producten rechtstreeks uit China bestellen, ik vind hun voorstellen dan ook zeer netjes.

Zei hoeven zich namelijk niet aan Europese regelgeving te houden, daarnaast kunnen ze moeilijk alle kosten op zich nemen. Als iedere klant dat laatste zou afdwingen, ( Bijvoorbeeld door PayPal te misbruiken ) dan gaan uiteindelijk de prijzen gewoon gewoon omhoog.

Die Chinezen zijn ja natuurlijk ook niet gek, want ze runnen een business en geen liefdadigheidsinstelling. Sowieso is het de vraag of het niet je eigen schuld is, want je zegt hij is op vakantie stuk gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:11
Houden en verlies nemen is toch geen optie ?

Dan neem je een verlies van €40 voor dat geld kan je hem ook opsturen en eventueel bij ontvangst van je nieuwe belasting betalen.
Pagina: 1