Toon posts:

help mijn pc doet nix meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn dvd speler is sec cs
en m'n writer sec sl
de zip-drive is primair aangesloten (hd is scsi)
na verloop van tijd (ongeveer 10-15 sec) doet mijn koeler het ook niet meer, ik heb vanaf het moment dat ik m'n pc aanzet geen beeld en denk dat ik iets verkeerd heb aangesloten, ik weet alleen niet wat.... kan iemand mij aub helpen?

Verwijderd

Alles 1 voor 1 aansluiten .
1 de hd en dan de rest en kijken waarneerhij het niet meer doet .

• Adarkar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:44
misschien is je moederbord kapoet?

Verwijderd

tja idd een voor een aansluiten... eerst alleen videokaart met floppy of hdd.

mischienis er iets niet helemaal lekker geaard

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 16:28 schreef cybergod245 het volgende:
na verloop van tijd (ongeveer 10-15 sec) doet mijn koeler het ook niet meer
Zorg er dus voor dat je koeler het altijd doet hè, anders brandt je je processor door. En ik zou ook doen wat hierboven als is gesuggereed: alleen videokaart erin en floppy-drive. Kijken of je kan booten van floppy. Als dat werkt, alles stuk voor stuk aansluiten, en kijken waar de fout ligt.

Verwijderd

Topicstarter
maar ik heb mijn pc nu weer helemaal aangesloten zoals ie was... en mijn prim/master gedoe staat toch goed?
tis me nogal een boel werk om alles los te gaan halen ik kan me niet voorstellen dat iets niet goed geaard is en dat ik iets kapot heb gemaakt... er is gewoon iets mis met dat prim/master gedoe ik weet alleen niet wat... gaf dat stomme ding maar beeld dan kon ik me bios inspecteren |:(

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Heb je 'em een tijdje (denk aan seconden) laten draaien nadat je koeler is gestopt?

Zo ja dan is je cpu verneukt denk ik, haal 'em ff los en check op brandvlekken en brandlucht.

Verwijderd

Alle draadjes en dergelijke aansluitingen los halen en er weer opniuew in doen en dan weer stekker in het stopcontact.

Verwijderd

controleer of er geen bussen gedraait zitten want anders doet ie idd niks

Verwijderd

Topicstarter
[quote
Heb je 'em een tijdje (denk aan seconden) laten draaien nadat je koeler is gestopt?
[/quote]
nee... dat is niet het geval... ik schrok me kapot toen ik zag dat ie het niet deed en heb meteen me pc uitgezet.. er zitten ook geen brandvlekken ofzo op en ik ruik ook nix maar ik was misschien wat ongeduldig... na ongeveer 10 sec start de koeler bij mij pas ( is dit wel normaal)? maar ik heb nog steeds geen beeld ... dvd= sec sl
writer= sec ma
hd= scsi (zal dan wel master zijn he)???
zip = primair (met een zwarte kabel in het blauwe slotje maar dit werkte altijd al)

Verwijderd

Topicstarter
hebbes!!!!
als ik met opstarten tegen het kabeltje van me diskette drive duw gaat alles wel goed.. dat wordt dus een nieuw diskette station thanx tweakers!!!

Verwijderd

Topicstarter
ik zat te kijken of me writer het deed met 1 hand hield ik het diskettestation recht en toen probeerde ik ff los te laten (pc ging uit) en nu wil ie niet meer aan (doet helemaal nix meer als ik op het knopje duw)???

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
If it aint broke don't fix it...

Het was toch je FDD? Maak die eens helemaal los dan...

Verwijderd

Topicstarter
helpt niet... het lampje van het moederbord brand wel maar als ik op de knop duw gaat de pc niet aan hoe kan dit nou weer opeens??? ik heb alle kabels 100x nagevoelt

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Op dinsdag 19 juni 2001 16:28 schreef cybergod245 het volgende:
mijn dvd speler is sec cs
en m'n writer sec sl
DVD speler cs gejumperd :? is Cable Select moet op MA = Master staan.

? weet jij wat.

Verwijderd

Topicstarter
laat maar zitten tweakers me pc is nu echt goed verneukt.... ik denk dat ik hem ergens statisch heb belast ofzo... hij gaat morgen naar de technische dienst... gaat me weer geld kosten
Pagina: 1