iPhone 5s nog een optie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 24-09 14:33
Hallo mede-tweakers,

Mijn moeder krijgt een nieuw sim-only abonnement en wilt hiervoor mijn telefoon overnemen. Hierdoor komt er geld vrij voor een iphone(iets wat ik al wilde vanaf de release van de 4/4s). Dit zal dan wel een iphone 5s worden.

Dan nu de vraag: kan ik die iphone 5s (32gb+) voor minstens 2 jaar fijn gebruiken, wat inhoud dat hij snel, vlot en ondersteund is?

Alvast bedankt,
Youri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Als het verleden een indicatie mag zijn, dan blijft de 5S nog wel een tijdje ondersteund, ja.
Hij wordt gewoon gedegradeerd naar de budget-sector, waar de iPhone6 het topmodel is.

Dat gebeurde ook met de 4 toen de 5 uit kwam. Op het gegeven moment viel de 3 wel uit de support toen de 5 uitgekomen was. Alleen de 3S bleef nog iets langer ondersteund dan de rest van de 3 modellen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het is nog steeds een moderne 64-bit CPU houdende telefoon. Het is in feite qua capaciteiten een soort mini-iPhone6 (een model dat sinds enkele weken pas geen topmodel is) met verder de volledige functionaliteit van de iPhone6.
Hij is alleen nog steeds relatief duur (510 euro voor 16 GB) en met een beperkte meerprijs zit je al richting iPhone6. Maar als je uitleg gaat in een richting dat je betaald voor een mini-iPhone dan is het wel degelijk technisch gezien een volwaardig toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 10:05
64bit, 4G, fingerprintsensor: prima toestel dus!

* _Brake_ ziet nog steeds geen reden om over te stappen naar 6 / 6s

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 16:00

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

doebbalapoent11 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:11:

Dan nu de vraag: kan ik die iphone 5s (32gb+) voor minstens 2 jaar fijn gebruiken, wat inhoud dat hij snel, vlot en ondersteund is?
iOS 9 wordt ondersteund tot iPhone 4S (iOS8 ook, iOS ondersteunde tot de iphone 4)..
Apple komt jaarlijks met een nieuw OS rond juni en dan zou je iOS 10 en iOS 11 uiteindelijk ook nog evt moeten kunnen draaien, waarbij de 5S vermoedelijk wel tot de supported devices blijft behoren, maar mogelijk 11 niet erg optimaal zal draaien (mar die zal je ook slechts 3 maanden hoeven te draaien totdat je de twee jaar volmaakt).

Ik vermoed dat het best te doen zal zijn, het zal vast niet het 'snelst' aanvoelende toestel zijn over anderhalf jaar, maar werkbaar moet het zeker zijn.
Hooguit zou ik me wel een beetje zorgen maken over accuduur en verval in de accutijd bij regelmatig gebruik... zeker als je de iPhone 5S gebruikt/refurbished koopt.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 24-09 14:33
RM-rf schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:40:
[...]

iOS 9 wordt ondersteund tot iPhone 4S (iOS8 ook, iOS ondersteunde tot de iphone 4)..
Hooguit zou ik me wel een beetje zorgen maken over accuduur en verval in de accutijd bij regelmatig gebruik... zeker als je de iPhone 5S gebruikt/refurbished koopt.
Dit kan worden verholpen met een nieuwe batterij/powerbank, daarnaast heb ik op school ook altijd stopcontacten/pc's beschikbaar
Pagina: 1