Toon posts:

Calibratie Dell Ultrasharp verschillend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteren 2x Dell Ultrasharp U2515H gekocht om in een dual monitor setup te plaatsen. Met veel plezier uitgepakt en aangesloten maar bij het inloggen in Windows bleek al meteen dat het precies 2 verschillende schermen waren, de kleur wit is namelijk heel verschillend.

Ze staan beide op dezelfde preset/fabrieksinstellingen. Er is bij elk scherm ook een calibratie rapport bijgevoegd en daar zie je al grote verschillen. Hier een foto waar je ziet dat het rechtse scherm witter is dan het linkse.

http://oi62.tinypic.com/2dikfsy.jpg

(afbeelding is gedraaid blijkbaar).

Kan ik hier nog iets aan doen? Heb beetje liggen prutsen aan de kleur instellingen maar krijg ze niet gelijk waardoor het niet leuk is om zo te werken.

PS: De ene is aangesloten via DP en de andere via HDMI. Heb de kabels eens gewisseld maar dat blijft hetzelfde.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2015 08:41 ]

• marcop82
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Eigenlijk is het niet "witter", maar de kleurtemperatuur verschilt. Kan je deze niet manipuleren ?
Eventueel kan je een colorimeter lenen of huren om ze te calibreren of contact opnemen met Dell waarom ze duidelijk verschillen.

[ Voor 39% gewijzigd door marcop82 op 07-10-2015 09:03 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ookal koop je twee dezelfde schermen, ze kunnen prima verschillend zijn in de kleurweergave.
Ik kan je niet vertellen waar dat door komt, maar het is vaak zo.

Als je tussen beide schermen gelijke kleuren wil, zal je ze zelf moeten kalibreren.
Dat kan je doen met een speciale kalibratietool, zoals deze: pricewatch: Datacolor Spyder4Express
(inmiddels discontinued, Spyder5 is al uit, maar waarschijnlijk overstock, dus goedkoop te verkrijgen :) )

Edit:
Uitgebreidere info over de Spyder4Express: http://spyder.datacolor.c...der4express-discontinued/

Werkt vrij simpel trouwens.
Ding op je scherm hangen, USB stekker aansluiten. software opstarten en de stappen doorlopen.
Kleurenprofiel wordt opgeslagen en je kleuren staan perfect afgesteld.

[ Voor 23% gewijzigd door McKaamos op 07-10-2015 09:11 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Die Datacolor Spyder ziet er wel een goed product uit. Wel moet je in principe de Spyder4Pro kopen voor multiple monitor support i.p.v. de express maar de nieuwe "Spyder5EXPRESS now supports calibration of all your connected monitors." Dus prijs komt dan wel zelfde uit. Blijft beetje zonde vind ik van dat geld om het 1x te gebruiken..

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Je gebruikt hem niet 1 keer ;)
Je gebruikt het ding eens per zoveel tijd, want monitor calibratie 'drift' na verloop van tijd. Schermen verslijten namelijk.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niet wachten dus heb de DataColor Spyder5Express besteld, gaat deze namiddag nog geleverd worden dus we zullen dat vanavond uitbundig testen.. Bedankt voor de reacties.
Pagina: 1