Toon posts:

Game PC build gezocht rond alleen graphics card.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte personen die wel wat van computers weten. Mijn uiterst respect.

Ik had voor The Witcher III speciaal een nieuwer graphics card gekocht maar deze kan niet in mijn oude pc. Dus dan bouwen we er maar meteen een nieuwe voor.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen. Dit betreft intensieve games als The Witcher maar ook multiplayer games hosten. Geen zeer intensieve bewerkings of renderings programma's dus bijv een i7 is naar mijn idee niet nodig (weten jullie meer van)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Gezien ik de graphics card al heb zat ik te denken aan max 700-900 euro voor de rest van de onderdelen bij elkaar. Het moet een goed systeem zijn dat even mee moet gaan, dus er mag wel een centje in zitten. Verzendkosten doen er niet zo toe.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn graphics card waar het dus omheengebouwd moet worden, deze is hier te vinden EVGA site
Beeldschermen, muis, toetsenbord, headset en een geluids systeem heb ik al. Het gaat dus werkelijk alleen om de kast en zijn inhoud.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Al het standaard gebeuren zodat hij start natuurlijk. Daarnaast zou een SSD zeer welkom zijn. Geen idee of dingen zoals CD drives nog nodig zijn. Mijn voorkeur gaat tevens niet uit naar watercooling.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Alleen dat hij dus games als The Witcher en nog een aantal toekomstige dingen smooth kan runnen. Een geheugen van sowieso 1-1,5 terabyte zou wel handig zijn.

Ga je overklokken?
Geen interesse in overclocken. De graphics card zelf is getweaked (zo gekocht) maar aan de rest kom ik niet.

Wat verwacht je van ons?[i]
Het liefst een systeem dat het best rond deze graphics cards past en langere tijd zou meegaan, qua levensduur en als tweede prestatie. Geld staat op de derde plek maar voor 1-2 fps gain of zulke kleine dingen ben ik geen klant.

In het kort, een robuust systeem dat 8,5 of 9's haalt.

Meer informatie nodig? Vraag maar raak.

Vriendelijke groet en alvast bedankt voor enige input

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Normaal wordt er een eerste poging gevraagd qua onderdelen, maar dit lijstje die ik net voor iemand anders gedaan heb, past ook hier:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 189,90€ 189,90
1Gigabyte GA-H170-HD3 DDR3€ 89,-€ 89,-
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 68,95€ 68,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 104,95€ 104,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,95€ 25,95
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2C1600C9€ 46,40€ 46,40
1Cooler Master V450 Semi-Modular€ 70,-€ 70,-
1Crucial BX100 250GB€ 79,95€ 79,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 675,10

• GeneralX
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Wat SmokingCrop zegt. Op voeding gebied zou er gekozen kunnen worden voor een net zo efficiënte, maar goedkopere 450W Seasonic of een nog goedkopere, maar minder efficiënte 430W Seasonic (prima reviews voor beiden). Deze zijn echter niet modulair.

[ Voor 6% gewijzigd door GeneralX op 07-10-2015 06:05 ]

Verwijderd

SmokingCrop schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 03:25:
Normaal wordt er een eerste poging gevraagd qua onderdelen, maar dit lijstje die ik net voor iemand anders gedaan heb, past ook hier:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 189,90€ 189,90
1Gigabyte GA-H170-HD3 DDR3€ 89,-€ 89,-
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 68,95€ 68,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 104,95€ 104,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,95€ 25,95
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2C1600C9€ 46,40€ 46,40
1Cooler Master V450 Semi-Modular€ 70,-€ 70,-
1Crucial BX100 250GB€ 79,95€ 79,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 675,10
Waarom niet meteen voor ddr4 als je toch voor Skylake gaat.

• SmokingCrop
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 08:11:
[...]

Waarom niet meteen voor ddr4 als je toch voor Skylake gaat.
Omdat je op dit moment nog meer geld moet neertellen voor een ddr4 bord met dezelfde features en je de prestaties van ddr3 vs ddr4 gewoon nooit gaat merken..
Zo heeft dit bord 1x M.2, 2x Sata-Express en zowel PCIe 3.0 x16 / x1 en PCI voor de comptabiliteit, wat ik belangrijker vind dan betere scores in theoretische benchmarks :P

Al moet TS dit moederbord wel niet kopen als die ook 100+ euro is waar hij hem wil kopen, want dan kan je idd evengoed voor de DDR4 versie gaan.
pricewatch: Gigabyte GA-H170-HD3 + cheap ddr4 kitje

[ Voor 11% gewijzigd door SmokingCrop op 07-10-2015 12:50 ]

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
Wat is de huidige setup? Misschien kan je de kast meenemen?

• Clinlio
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-11 18:21
Waarschijnlijk niet aangezien de grafische kaart al niet in zijn oude setup kon

Verwijderd

Topicstarter
sjettepetJR. schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:19:
Wat is de huidige setup? Misschien kan je de kast meenemen?
De setup die ik momenteel heb is een oude h8-1030nl van hp

Verwijderd

Topicstarter
Ontzettend bedankt voor de input. Verder denken jullie dat deze graphics card wel okay is, of een miskoop geweest?

Maar dus als ik voor de specificaties van SmokingCrop ga met de 450W Seasonic uit GeneralX zijn post.

Ik wil gerust voor de DDR4 gaan als je zegt die 20-30 euro is het wel waard. Voor zo'n klein verschil op prijs is dit voor mij namelijk geen punt als het totaal zo laag ligt.

Hier zou de build dus mee compleet zijn, want ontzettend fijn en snel zou zijn. Als laaste vraagje zou ik wel nog willen weten of de case veel uit maakt of niet. Iets mooiers mag wel :) staat midden in de woonkamer op het bureau namelijk

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:34

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Zo slecht is je huidige PC anders niet. Waarom kan je graka niet in je huidige systeem? Als het alleen niet in de kast past, kan je net zo goed alleen een nieuwe kast kopen, die i7 kan je iig meenemen, is krachtig zat, en je ram ook.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Verwijderd

Topicstarter
Johan9711 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 18:08:
Zo slecht is je huidige PC anders niet. Waarom kan je graka niet in je huidige systeem? Als het alleen niet in de kast past, kan je net zo goed alleen een nieuwe kast kopen, die i7 kan je iig meenemen, is krachtig zat, en je ram ook.
Letterlijk gezien past hij, toen de kaart aankwam stopte ik hem er meteen in maar de voeding die er in zat had geen 2x 6pin. Heb ik een nieuwe voeding gekregen van een maat die dat wel had maar toen starte de pc niet op en gaf hij de "geen graphics card" fout. Hij pakt hem dus niet.

Mocht ik iets mee kunnen nemen, sure. Maar voel me ook wel beter met een nieuwe start. Beestje is al 3 jaar oud. Tenzij je echt zegt het is onzin dit opnieuw te kopen, zoals misschien de i7.

• sjettepetJR.
Waarschijnlijk is een ander moederbord al genoeg om de videokaart te laten werken, en dan heb je een goede PC. Die GTX970 is geen miskoop, prima high-end kaart.

• Hor1zoN
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-06-2019
i5-6500 is voor 20€ meer een VEEEL betere cpu.

Verwijderd

Topicstarter
sjettepetJR. schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 18:52:
Waarschijnlijk is een ander moederbord al genoeg om de videokaart te laten werken, en dan heb je een goede PC. Die GTX970 is geen miskoop, prima high-end kaart.
Goed om te horen van de graphics card.

Ik weet alleen niet of ik alle onderdelen van de oude comp nog vertrouw gezien hij oud is en niet het beste onderhoud heeft gehad.

Dus zit sowieso naar een nieuwe case. moederbord, ssd, te kijken. Geen idee hoe betrouwbaar oude processors zijn.

Ik hoorde ook dat veel onderdelen niet goed met elkar samen werken dus dat en geheel nieuwe setup die op elkaar is afgestemd vaak beter werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2015 18:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hor1zoN schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 18:54:
Voor dat geld is mij dit zeker wel waard.

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-12 18:06
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 18:17:
[...]

Letterlijk gezien past hij, toen de kaart aankwam stopte ik hem er meteen in maar de voeding die er in zat had geen 2x 6pin. Heb ik een nieuwe voeding gekregen van een maat die dat wel had maar toen starte de pc niet op en gaf hij de "geen graphics card" fout. Hij pakt hem dus niet.

Mocht ik iets mee kunnen nemen, sure. Maar voel me ook wel beter met een nieuwe start. Beestje is al 3 jaar oud. Tenzij je echt zegt het is onzin dit opnieuw te kopen, zoals misschien de i7.
eh, klein dingetje: Kun je de kaart in een ander systeem proberen? Voor je dadelijk een nieuwe pc zonder videokaart hebt snap je... ;)

Verwijderd

Topicstarter
KnoxNL schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 18:58:
[...]

eh, klein dingetje: Kun je de kaart in een ander systeem proberen? Voor je dadelijk een nieuwe pc zonder videokaart hebt snap je... ;)
Bedankt voor de input en dit hadden meer mensen mij dus ook al vertelt. Heb dit inderdaad geprobeerd en hij werkte. Hij ligt momenteel al wel 6 maanden stil in zijn originele doos maar dat doet geen kwaad denk ik

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-12 18:06
Nee dan zul je wel goed zitten, goed bezig :)

Verwijderd

Topicstarter
KnoxNL schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:01:
Nee dan zul je wel goed zitten, goed bezig :)
Zeg dat maar tegen jezelf en de geweldige mensen die mij hier aan het helpen zijn :*)

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
DVD/CD drive kun je ook vanuit je oude desktop overzetten

• sjettepetJR.
De huidige CPU is nog prima, en het geheugen hoogstwaarschijnlijk ook.
De 2TB hard drive zal ook nog prima zijn, maar daar moet wel een SSD bij.
Ik raad je dan ook aan om een goedkoop moederbord te kopen op de V&A, en dit gewoon te gebruiken. Blijkt de CPU niet meer snelgenoeg, kan je Altijd nog kiezen voor een compleet nieuw systeem.

Ik raad dan ook aan om een tweedehands moederbord te kopen met daarbij een nieuwe kast, een SSD en een voeding.

• Ugraded
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-12 17:13
Euhm ik zou lekker je oude systeem houden en een onderdeel vervangen :? Bespaart heel wat geld en moeite :)

• sjettepetJR.
Je kan deze nemen; V&A aangeboden: ASRock H61M-DGS
Simpel bordje maar het doet alles prima.
Dit samen met een pricewatch: Crucial BX100 250GB en een pricewatch: NZXT S340 Zwart is een fantastische update wat je systeem weer een stuk sneller maakt in combinatie met de GTX970.

• SmokingCrop
  • Niet online
Hor1zoN schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 18:54:
wow, de volle 0,3 Ghz meer.. -O-
Het is de "turbosnelheid" die belangrijk is, vanaf dat de CPU iets moet gaan doen, gaat die automatisch over op de turbosnelheid. Komt op hetzelfde neer als overklokken van de K processor, dat doe je omdat het leuk en interessant is, niet omdat je er in de praktijk veel merkbare performance voor krijgt.. :>

[ Voor 46% gewijzigd door SmokingCrop op 08-10-2015 13:31 ]

Pagina: 1