Hallo,
Ik ben al zeer lang aan twijfelen om iets nieuws te kopen en het is nu wel tijd. Moet in veel spellen, o.a Battlefield 4/BFH de resolutie omlaag schroeven en dat stoort me.
Mijn huidige systeem is:
Het enige wat niet overeen komt is het geheugen dat is inmiddels 16 gig.
Wat ik op oog heb is het volgende.
Ik zoek een?
Ik heb dit bij elkaar gezocht, zodat ik de komende tijd vooruit kan. Ik heb met mijn huidige computer nu 5 jaar gedaan en de pc daarvoor 7 jaar en dat wil ik weer doen. Als het even mee zit dan 10 jaar en dan kan ik tegen die tijd wat overklokken of de resolutie verlagen zodat ik de levensduur wat verleng. Ook wil ik een stil systeem.
Met dit nieuwe systeem wil ik spellen spelen op hoge resolutie (ultra). Daarnaast ook mijn gameplay opnemen om te editten. Andere filmpjes editten. Daarnaast het gebruikelijke namelijk internetten en films kijken.
Wat is je budget?
Het budget vind ik nu al wel pittig, maar ik zie het ook als een investering zodat ik de komende jaren ervan af ben. Dus zo rond de 1600 euro is wel de max.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben wel tevreden over intel en nvidia. Kies ook de Palit jetstream, omdat die uit een onderzoek stil uit de bus kwam. Vond dat via een post van The mask:
https://www.techpowerup.c...i_Super_JetStream/29.html
https://www.techpowerup.c...i_Super_JetStream/30.html
Waar in ieder geval wil weten is of de kast die ik heb kan houden. Kan alles erin metname. Ik weet niet echt hoe ik dat kan zien. Ik heb daarom ook nog niets geselecteerd.
Gaat de voeding het redden? Hier heb ik ook geen verstand van.
Dat is het voorlopig, laat me weten of ik iets vergeten ben.
Groet
Ik ben al zeer lang aan twijfelen om iets nieuws te kopen en het is nu wel tijd. Moet in veel spellen, o.a Battlefield 4/BFH de resolutie omlaag schroeven en dat stoort me.
Mijn huidige systeem is:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 950 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | ASRock X58 Extreme3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Fractal Design Define R3 (Zwart) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung Syncmaster P2450H Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung SH-S223B/BEBE | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair TX650W | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | |
Het enige wat niet overeen komt is het geheugen dat is inmiddels 16 gig.
Wat ik op oog heb is het volgende.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 6700K Boxed | € 378,95 | € 378,95 |
| 1 | Gigabyte GA-Z170XP-SLI | € 132,95 | € 132,95 |
| 1 | Palit GTX 980 Ti Super JetStream 6 GB | € 712,10 | € 712,10 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 35,95 | € 35,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA | € 114,30 | € 114,30 |
| 1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 83,95 | € 83,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 164,95 | € 164,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.623,15 | |
Ik zoek een?
Ik heb dit bij elkaar gezocht, zodat ik de komende tijd vooruit kan. Ik heb met mijn huidige computer nu 5 jaar gedaan en de pc daarvoor 7 jaar en dat wil ik weer doen. Als het even mee zit dan 10 jaar en dan kan ik tegen die tijd wat overklokken of de resolutie verlagen zodat ik de levensduur wat verleng. Ook wil ik een stil systeem.
Met dit nieuwe systeem wil ik spellen spelen op hoge resolutie (ultra). Daarnaast ook mijn gameplay opnemen om te editten. Andere filmpjes editten. Daarnaast het gebruikelijke namelijk internetten en films kijken.
Wat is je budget?
Het budget vind ik nu al wel pittig, maar ik zie het ook als een investering zodat ik de komende jaren ervan af ben. Dus zo rond de 1600 euro is wel de max.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben wel tevreden over intel en nvidia. Kies ook de Palit jetstream, omdat die uit een onderzoek stil uit de bus kwam. Vond dat via een post van The mask:
https://www.techpowerup.c...i_Super_JetStream/29.html
https://www.techpowerup.c...i_Super_JetStream/30.html
Waar in ieder geval wil weten is of de kast die ik heb kan houden. Kan alles erin metname. Ik weet niet echt hoe ik dat kan zien. Ik heb daarom ook nog niets geselecteerd.
Gaat de voeding het redden? Hier heb ik ook geen verstand van.
Dat is het voorlopig, laat me weten of ik iets vergeten ben.
Groet