Glowforge Laser Cutter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kec
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-12-2024
Tot mijn verbazing leverde een zoekopdracht op Glowforge geen enkele hit op op dit forum. Dus dan maar een klein topic.

Afbeeldingslocatie: http://glowforge-com.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2015/09/glowforge2.png

Wat is het:
Een laser cutter waar je geen G-code of andere opdrachten voor hoeft te schrijven. Je plaatst je ontwerp in de app op de juiste positie, met behulp van de onboard camera, drukt op print en dat is het!

Video is vaak duidelijker:
Het reclame filmpje
Film door Tested

Wat kun je er mee?
Dit lijkt me typisch iets waar tweakers van alles mee kunnen maken. Custom covers, graveren van pc windows, misschien zelfs een case? Jullie kunnen vast nog wel wat dingen verzinnen. Suggesties hieronder aub!

Zodra de glowforge er is zal ik hier wat resultaten posten.

*knip* Uiteraard mag dit niet, maar dat had je zelf al kunnen lezen in de Het algemeen beleid.
(@Mods: mocht dit als spam worden gezien haal dan aub de laatste paragraaf weg.)

[ Voor 12% gewijzigd door br00ky op 20-10-2015 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor lasersnijders voor in mijn klas. De apparaten die ik tot nu toe gezien heb zijn ontzettend groot en vereisen speciale software, zoals ook in de promo wordt verteld. Deze lasersnijder biedt écht wel perspectief als ik dat zo bekijk.

De grootte is prima te doen, een stukje groter dan een normale A4-kleurenlaserprinter, waardoor die in veel lokalen prima is te gebruiken. Vanwege de eenvoudige webinterface die gebruikt wordt kunnen zelfs leerlingen er mee werken. Ideaal...

Ik gooi het op school in de groep, kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ze hebben slim gespeeld met de naam "3D laser cutter" :)

maar verder ziet het inderdaad zeer gebruiks-vriendelijk uit, maar ik vraag me af of je de te laseren tekening, nauwkeurig kan plaatsen (0.1mm), om eventueel kleine delen te kunnen graveren.

Ook dat alles via de cloud gaat is ook minder, als er storing bij hun is, kan je niet werken, als je geen internet hebt, kan je niet werken, als ze failliet gaat kan je niet werken.
ook als ze na een aantal jaren dit product niet meer ondersteunen, kan je het weggooien.

Ik hoop dat ze software update doen om ook alles lokaal aan te laten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWiersma
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-07 11:41
Ik overweeg ook om zo'n apparaat aan te schaffen. Wat mij vooral tegen houd zijn de hoge verzendkosten en het feit dat ze geen beter indicatie kunnen geven als "voor de zomer 2016" wat betreft de levertijd.

Dus wacht ik wel tot ze deze machines echt uit voorraad kunnen leveren dan om nu al een pre-order te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kec
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-12-2024
Maar dan betaal je wel het dubbele..

@Sypie: En heb je het al besproken? Dit lijkt me inderdaad erg interessant voor scholen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWiersma
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-07 11:41
Misschien ook voor anderen handig, ik heb nog even wat vragen gesteld aan de helpdesk. Om de Glowforge te kunnen gebruiken heb je een constante internetverbinding nodig:

Many of Glowforge's coolest features are possible because we are running the software in cloud servers. At some point we'd like to make fully offline printing possible, although it may not have all the features of online printing.

Most print jobs fit in the Glowforge's local print queue, so you just need the connection to start the print. If you lose connectivity while printing it will finish. However, bigger jobs may not fit and are sent down in smaller pieces. If you lose connectivity during a big print it will finish what it was doing, pause, and wait for connectivity to resume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjtuinenburg
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-10 23:57
Ik heb inmiddels ook de glowforge besteld.

Een tip: als je de pro versie wilt maar niet per se het filter; koop eerst gewoon de basis versie, dan krijg je daarna de mogelijkheid om te upgraden naar de pro versie zonder het filter. Scheelt weer wat geld.

Voor mensen die huiverig zijn om te bestellen vanwege mogelijke lange levertijd. Je kunt op ieder moment je order cancelen, en krijgt dan het volledige bedrag terug. (Je legt je geld natuurlijk wel tijdelijk in de handen van een partij die je eigenlijk niet goed kent, blijft een risico) Ook de kwaliteit van het eindproduct kan een risico zijn. Ik vind de wat langere levertijd prima, geeft mij de kans om te cancellen als er veel negatieve berichten via de fora naar buiten komen.

*knip* net als in de OP, ook hier niet, zie ook Het algemeen beleid

[ Voor 8% gewijzigd door br00ky op 01-11-2015 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de flowforge ondertussen geleverd?
Ik kan er niet zoveel over vinden.

Ik ben (voor de hobby) ook aan het kijken naar een laser graveerder. Maar het verschil tussen de €100 Chine mini laser engravers en de apparaten die ze hier verkopen vind ik zo groot.

De glowforge lijkt op een mooie tussenweg maar kan er niet veel over vinden, je wordt nog altijd naar de kickstarter verwezen.
Pagina: 1