PC loopt steeds vast, ook geen taakbeheer mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondvanderpl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 17:37
Hallo Allemaal,

Paar jaar geleden nam ik een upgradesetje over met een i7 860 processor vanaf dat moment nooit gebruikt. Omdat ik meerdere PC's had. Nu wil ik hem als werk pc gebruiken aangezien ik een nieuwe NZXT H440 kocht en de upgradeset erin heb gezet alsmede een nieuwe Sandisk SSD.

Nu heb ik hem een goede anderhalve week, het viel me op dat hij soms vast liep. Inmiddels is het soms in heel vaak. Soms al tijdens het opstarten van Windows (7 ultimate 64bit) en soms na een paar minuten. Alles staat vast zelfs taakbeheer is niet oproepbaar. Het maakt niet uit of ik programma's open of dat ik gewoon letterlijk niks doe en 5 minuten later de muis probeer te bewegen en hij weer vast staat.

Ik ben ten einde raad, wat ik heb gedaan:
- memtest86 gedraaid (no errors)
- geheugenbankjes (2x2gb) eruit en dan eentje laten zitten
- mobo drivers geupate
- andere voeding
- andere videokaart
- geheugen op voltage en timings gechecked

Aangezien ik niet echt een PC goeroe ben dacht ik, dan installeer ik Windows opnieuw. Maar ook tijdens de installatie hiervan een vastloper.

Iemand nog ideeen of suggesties?

groeten,
Raymond

[ Voor 9% gewijzigd door raymondvanderpl op 06-10-2015 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de temperaturen van de CPU en videokaart?

Vroeger had ik weleens dat als een pc vaak vast liep, hij het na het vervangen van de BIOS batterij ook weer gewoon deed. Verder kan het natuurlijk zijn dat er iets op het moederbord beschadigd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Of iets met de SATA-kabel of sata-poort. Beide kan je zelf makkelijk testen denk ik. De SSD zelf is ook een verdachte, mocht het niet de kabel of poort zijn.

Óf het is softwarematig, en dan denk ik meer aan spyware of bitcoin malware dat staat te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 21:42

D4NG3R

kiwi

:)

Waar bestaat je systeem precies uit?
Memtest86+ voor minimaal 12 uur mag ik hopen?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondvanderpl
Bedankt voor de reacties, ga de dingen uittesten. De installatie was zelf zeer schoon, eigenlijk had ik er alleen maar office, chrome en avg virusscanner opstaan....verder was ik niet gekomen.

@D4NG3R
Heb de memtest niet 12 uur laten draaien, alleen totdat hij zelf aangaf no errors. Overigens van de eerste 2 keren dat ik memtest draaide bleef hij eerst rond 11 minuten op freeze en 2de keer na 13 minuten. Dus zou een verrassing zijn als hij 12 uur zou halen uberhaupt.

Laat spoedig de uitkomsten weten!

groeten,
Raymond

[ Voor 36% gewijzigd door raymondvanderpl op 07-10-2015 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondvanderpl
Omdat ik getracht heb tot 2 keer toe wellicht dat een nieuwe versie van Windows de oplossing bood kan ik hem nu niet meer booten. Hij geeft iets aan als boot mgr ontbreekt.

Via de installatie CD te herstellen maar dat lukt niet omdat hij niks van Windows kan vinden.
Pagina: 1