Ultimate Music Production Laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 14:20
Wat ga je met je laptop doen?
Beste leden,

ik heb momenteel een 27" iMac, maar wegens het feit dat ik steeds vaker windows software gebruik wil ik overstappen naar een Windows laptop die ik makkelijk mee kan nemen als ik op reis ga, dus ik denk dat 15" of evt. 17" ideaal is. De iMac blijft behouden, alleen wordt deze als scherm gebruikt voor de windows laptop en zo kan ik af en toe ook nog eens Mac OS gebruiken. Ik gebruik de laptop uitsluitend voor muziek productie (software als: FL Studio, Pro Tools en veel VST plugins). Dit laatste duidt er vooral op dat ik niet alleen snelheid nodig heb, maar ook voldoende ruimte (liefst 1TB+). Een SSD (+-250gb) in combinatie met een grotere HDD (1TB+) zou ideaal zijn.

Werkgeheugen moet ook voldoende zijn 16gb+

Interne laptop speakers e.d. zijn niet van belang, wegens aansluiting op een externe geluidskaart. Nou hoeft de videokaart niet ultiem te zijn, maar ik geef zelf wel een voorkeur aan een hoge resolutie zodat ik veel dingen op mijn scherm kwijt kan (ondanks dat alles kleiner wordt).

Budget?
+- €1000-2000 (mag een paar euro boven of onder het budget liggen).

Ik heb zelf deze 3 op het oog, gesorteerd op prijs < naar >:

pricewatch: MSI Gaming Series GE62 2QD-486NL

pricewatch: MSI GE62 2QE-031NL (Apache) 4K edition

pricewatch: MSI GS60 2QE-226NL 4K edition (Ghost Pro)

Alvast bedankt!

-Dennis

[ Voor 18% gewijzigd door sytrusze op 06-10-2015 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:49
Een hoge resolutie betekent absoluut niet dat je een goede videokaart nodig hebt. Dat besef je hopelijk wel?
Weer uiteraard niet in hoeverre dit vereist is voor je overige programmatuur.

[ Voor 26% gewijzigd door WouterL op 07-10-2015 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 14:20
Wouter lucassen schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 02:03:
Een hoge resolutie betekent absoluut niet dat je een goede videokaart nodig hebt. Dat besef je hopelijk wel?
Weer uiteraard niet in hoeverre dit vereist is voor je overige programmatuur.
Dat wist ik indd niet, ik dacht altijd hoe beter de videokaart hoe hoger je de resolutie kunt instellen #noob

ps. een touch scherm op de laptop zou ook niet helemaal verkeerd zijn. Ik weet alleen wat de verhalen over de touch schermen zijn, of deze goed of slecht zijn maar daar weten jullie meer van waarschijnlijk.