Toon posts:

Resolutie lager na aansluiten TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi allemaal,

Ik heb onlangs de laptop van mijn vriendin aan de TV gehangen. Nadat ik dit heb gedaan is de resolutie van de laptop teruggesprongen naar max. 1600x900. Deze was voorheen 1920x1080.

Ik merkte het direct aan het scherm, maar vooral de desktop icoontjes, welke nu vrij groot weergeven worden.

Ze heeft een ASUS X750L laptop. Daarin zit een Nvidia GeForce 840M.

Ik heb zowel de Windows resolutie nagekeken, de Intel (onboard) HD Graphic panelen en de Nvidia configuratie. Ik kan in de Intel instellingen wel de resolutie aanpassen, maar ook daar geeft hij max. 1600x900 weer. In de Nvidia configuratie kan ik deze helemaal niet aanpassen.

Ik heb de drivers opnieuw geinstalleerd, ook deze opnieuw aan de TV gehangen (TV resolutie pakt hij dan wel op 1920x1080.

Ik kom er niet wijs uit...

Weet iemand hoe dit ontstaan is en, nog belangrijker, hoe ik dit kan oplossen?

Bij voorbaat dank!

Edit: als toevoeging geeft hij in de Windows schermresolutie aan dat hij op 1600x900 staat, er onder staat echter "De resolutie is lager dan 1440x1080. Sommige items passen mogelijk niet op het scherm"

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het zelf toch kunnen oplossen blijkbaar. Gezien de resolutie (ondanks mijn vorige bericht) blijkbaar niet aanpasbaar was.

Ik zie dat ik in het configuratiescherm de instellingen de "grootte van alle items" heb kunnen scalen naar 100%, ik vermoed dat deze eerder hoger heeft gestaan.

Het is bij deze opgelost.