Toon posts:

Specifieke webpagina op specifieke printer afdrukken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een aanzienlijke tijd zitten zoeken maar kan er geen oplossing voor vinden.

Ik gebruik Mozilla Firefox als browser en heb twee verschillende printers, een laserprinter en een labelprinter.
Op de labelprinter printen we tickets uit welke we genereren via een online ticket systeem.

Bij het printen staat altijd standaard de laserprinter ingesteld omdat deze het meeste gebruikt wordt.
Nu is het zo dat zeer regelmatig wordt vergeten de printer te wijzigen als er een ticket afgedrukt moet worden op de labelprinter, met als gevolg dat het op de laserprinter wordt afgedrukt. Dit zorgt voor papierverspilling en irritatie.

Ik zoek een programma of addon waarmee ik kan zorgen dat als er op de webpagina van het ticketsysteem iets wordt afgedrukt dit altijd standaard op de labelprinter wordt gedaan ipv de standaard laserprinter.

Hopelijk heeft iemand dit al eens voor handen gehad of weet iemand een oplossing hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:38
Tsja een generieke oplossing zou een java applet of flash applicatie kunnen zijn. Of een kleine standalone applicatie (.exe) bouwen voor die specifieke machine die gewoon een pdf uit een queue van je ticketsysteem plukt en uitprint.
Vanuit html / css /js heb je helaas vrij weinig invloed op printen (we gingen immers alles toch paperless doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Gekkie,

Het is dan net niet de bedoeling om een applicatie hiervoor te bouwen waarmee dit mogelijk wordt gemaakt.
Kan me namelijk niet indenken dat er geen bestaande addons / applicaties zijn welke dit mogelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:42
Je zou in powershell (of welke andere script/programmeer taal) een script kunnen draaien wat forceert dat elke keer de laser printer als eerste staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:32:
Hoi Gekkie,

Het is dan net niet de bedoeling om een applicatie hiervoor te bouwen waarmee dit mogelijk wordt gemaakt.
Kan me namelijk niet indenken dat er geen bestaande addons / applicaties zijn welke dit mogelijk maken.
Als je java als addon ziet .. (en kunt leven met de update hell) zou je de "jZebra" applet kunnen gebruiken waarmee je via javascript printers kunt aansturen (en dus ook kiezen)

Maar een plugin die op basis van een regex op een pagina-url een printer selecteert (zoals je lijkt te willen) is er denk ik nog niet :)

[ Voor 11% gewijzigd door gekkie op 06-10-2015 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

"Ik" heb een probleem en "we" willen..... Die twee stroken niet.

Als "app X" alleen maar mag printen naar printer "Z" dan is er vrij weinig voor nodig om dat te realiseren.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
wimmel_1 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:04:
"Ik" heb een probleem en "we" willen..... Die twee stroken niet.
...en dat is hoe precies relevant :?
wimmel_1 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:04:
Als "app X" alleen maar mag printen naar printer "Z" dan is er vrij weinig voor nodig om dat te realiseren.
App X is een browser en afhankelijk van site/pagina wil TS printen naar A of B. Leg het dan even uit als er "vrij weinig nodig" is?

M.a.w. Wat voegt je post toe?

@TS: wat er al gezegd is: vanuit html/css/js heb je geen controle over welke printer er gebruikt moet worden en, AFAIK, heb je vanuit browser extensies ook vrij weinig te piesewieten met printers tenzij je naar Java oid wil terugvallen. Ik zou idd ook naar een dedicated labelprinter applicatie kijken/ontwikkelen. Vanuit "desktop applicaties" heb je veel meer controle over dat soort zaken.

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 06-10-2015 22:25 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik had gehoopt, zoals aangegeven dat er een addon oid beschikbaar zou zijn waarmee je kunt forceren voor een bepaalde website dat hij een specifieke printer neemt. Dit is dus helaas niet het geval.

Bedankt voor jullie nuttige (op Wimmel na dan) input!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

RobIII schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:18:
[...]

...en dat is hoe precies relevant :?

[...]

App X is een browser en afhankelijk van site/pagina wil TS printen naar A of B. Leg het dan even uit als er "vrij weinig nodig" is?

M.a.w. Wat voegt je post toe?

@TS: wat er al gezegd is: vanuit html/css/js heb je geen controle over welke printer er gebruikt moet worden en, AFAIK, heb je vanuit browser extensies ook vrij weinig te piesewieten met printers tenzij je naar Java wil terugvallen. Ik zou idd ook naar een dedicated labelprinter applicatie kijken/ontwikkelen. Vanuit "desktop applicaties" heb je veel meer controle over dat soort zaken.
Wil je dit soort dingen überhaupt wel regelen middels "web" standaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
wimmel_1 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:25:
[...]

Wil je dit soort dingen überhaupt wel regelen middels "web" standaarden?
Mweh... weet ik niet. Ik kan me er wel wat bij voorstellen (en dit topic is een mooi concreet voorbeeld daarvan) maar of je dat moet willen... weet ik niet. Either way: dat is een heel andere discussie en omdat het er toch (nog) niet is is TS er nu niet mee geholpen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door RobIII op 06-10-2015 22:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wimmel het probleem en de situatie zijn aangegeven daarvoor zoek ik een oplossing of het dan uberhaupt volgens webstandaarden wel geregeld moet worden is compleet niet aan de orde, ik zoek een oplossing geen preek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:28:
Wimmel het probleem en de situatie zijn aangegeven daarvoor zoek ik een oplossing of het dan uberhaupt volgens webstandaarden wel geregeld moet worden is compleet niet aan de orde, ik zoek een oplossing geen preek.
Voor jouw "probleem" zijn er VLANS en PKI oplossingen bedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Mwah was opzich wel aardig geweest .. je hebt een geluidsapi .. nu webrtc .. alleen een beetje goed printen is lastig. Al loop je al wel gauw tegen veel printer specifiek gedoe aan met marges en andere toestanden.
Ik heb het zelf aan de hand gehad (printer selectie en zo goed mogelijk in mm nauwkeurigheid printen op labelvellen ipv een labelprinter (beetje duur als je veel grote labels gaat printen) en het is dus een printmodule geworden met java en jzebra.
Werkt opzich prima ... het enige jammere is java.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supergert
  • Niet online
Je zegt niet welke labelprinter je gebruikt, maar van bijv. Dymo weet ik dat je die via javascript kunt aansturen

ZX81 > C64 > Amiga > BeBox > PowerMac > pc-klonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wimmel je begrijpt het probleem niet ben ik bang. Maar goed ik heb voldoende info. Topic kan gesloten worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:04
wimmel_1 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:30:
[...]

Voor jouw "probleem" zijn er VLANS en PKI oplossingen bedacht :)
Hoe hebben VLANS en PKI's te maken met afhankelijk van de bezochte pagina de een of de andere printer aanspreken? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Sleepkever schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:40:
[...]

Hoe hebben VLANS en PKI's te maken met afhankelijk van de bezochte pagina de een of de andere printer aanspreken? :/
Rara fietsbel.... Wie of wat spreekt de printer aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
wimmel_1 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:42:
[...]

Rara fietsbel.... Wie of wat spreekt de printer aan?
Wat is dat nou weer voor vraag. Op welk niveau? Gaan we het dan over netwerk of usb poortjes hebben of de browser die het print dialoogje showt?

En dan nog, wat is dat relevant voor deze discussie. De TS vraagt om een oplossing die een andere printer selecteert als de URL verschilt. Dit is op het zelfde netwerk op dezelfde machine die twee printers geinstalleerd heeft. Oftewel, een browser plugin die afhankelijk van de URL een default printer kan veranderen. Hoe zijn VLANS en PKI's daar in hemelsnaam relevant?

Om dan nu wel even antwoord te geven. Hoe handig ben je met javascript TS?

https://addons.mozilla.or...fox/addon/js-print-setup/

Die plugin in combinatie met de getPrintersList(); en setPrinter(); functies zouden kunnen helpen. Moet je alleen nog zelf iets schrijven wat dit op verschillende pagina's draait. Het makkelijkste hiervoor is waarschijnlijk een greasemonkey script schrijven. Dat is gewoon plain javascript en hoeft niet heel complex te zijn (if(site=ticketsystem) setPrinter(label) else setPrinter(otherprinter)). Enige nadeel is dan dat het niet echt portable is, maargoed.

[ Voor 5% gewijzigd door Sleepkever op 06-10-2015 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Sleepkever schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:51:
[...]

Wat is dat nou weer voor vraag. Op welk niveau? Gaan we het dan over netwerk of usb poortjes hebben of de browser die het print dialoogje showt?

En dan nog, wat is dat relevant voor deze discussie. De TS vraagt om een oplossing die een andere printer selecteert als de URL verschilt. Dit is op het zelfde netwerk op dezelfde machine die twee printers geinstalleerd heeft. Oftewel, een browser plugin die afhankelijk van de URL een default printer kan veranderen. Hoe zijn VLANS en PKI's daar in hemelsnaam relevant?

Om dan nu wel even antwoord te geven. Hoe handig ben je met javascript TS?

https://addons.mozilla.or...fox/addon/js-print-setup/

Die plugin in combinatie met de getPrintersList(); en setPrinter(); functies zouden kunnen helpen. Moet je alleen nog zelf iets schrijven wat dit op verschillende pagina's draait. Het makkelijkste hiervoor is waarschijnlijk een greasemonkey script schrijven. Dat is gewoon plain javascript en hoeft niet heel complex te zijn (if(site=ticketsystem) setPrinter(label) else setPrinter(otherprinter)). Enige nadeel is dan dat het niet echt portable is, maargoed.
Wat denk je van een simpele printserver welke de que's host en de fysieke printers zelf geen que kunnen/mogen hosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
wimmel_1 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:58:
[...]

Wat denk je van een simpele printserver welke de que's host en de fysieke printers zelf geen que kunnen/mogen hosten?
Nogmaals. Hoe lost dat het probleem van de ts op? Kan jij op die printserver nog achterhalen vanaf welke webpagina het geprint is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Sleepkever schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:04:
[...]

Nogmaals. Hoe lost dat het probleem van de ts op? Kan jij op die printserver nog achterhalen vanaf welke webpagina het geprint is?
Ja, er is zoiets als een document name die mee gegeven word

[ Voor 68% gewijzigd door Fish op 07-10-2015 09:11 ]

Iperf

Pagina: 1