• kaspermalfroid
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-11 20:10
Ik plan deze maand een trip naar Boston, en dacht daar een beamer te kopen aangezien de prijzen daar een stuk lager lijken.

Budget is < 1000$, en ik heb een short throw beamer nodig met throw ratio < 0.80 om een voldoende groot beeld te krijgen.

Ik kwam uit bij de volgende:

http://www.bestbuy.com/site/benq-dlp-projector-white/9648106.p?id=1219427389545&skuId=9648106

Enkele vragen:
  1. USA werkt met 120V, Europa met 220-240V. Heb ik dan een simpel verloopstukje nodig, of een volt transformator? Volgens de Benq specs werkt de beamer bij voltages van 100V - 240V, dus ik veronderstel dat een simpel verloopstukje voldoende is?
  2. Iemand ervaring met Best Buy? Andere tips voor electronicawinkels in USA (Boston)?
  3. Zijn er betere alternatieven voor Benq HT1085ST?

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:00

weebl

YARR!

1. Vaak werken dit soort apparaten met een range van 100 - 240 volt. Zoek even de specs er bij.
2. Ik heb ooit een Samsung Galaxy Tab 10.1 bij de Best Buy Op 5th Avenue in New York gekocht. Deze had 3 dode pixels, dag erna mee terug en binnen 10 minuten stond ik weer buiten met een nieuwe. Prima service dus. Let wel op dat je waarschijnlijk geen garantie hebt in NL...
3. Geen idee...

Let wel op: je gaat hier gegarandeerd vragen over krijgen bij de douane gok ik... Een beamer is geen alledaags ding wat je meeneemt op vakantie. Houd er dus rekening mee dat je sowieso mag betalen bij de douane, waardoor hij misschien toch niet zo goedkoop is...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik de achterkant van dat ding zie ga je niet eens een verloopje nodig hebben:

Afbeeldingslocatie: http://benqimage.blob.core.windows.net/us-img/18019_resource.jpg
Kun je gewoon een NL snoer aan zetten :)

Daar even testen lijkt me sowieso een goede. Verder om douane gedoe te vermijden ook een NL snoer meenemen en er in de US bij stoppen. Maakt het al aannemelijker dat ie in NL gekocht is. In de tas stoppen en in je koffer, en hopen dat ie het houdt. Beamer op een zakelijke trip kun je alleszins verklaren. En zomaar even naar Boston doen niet echt veel mensen.

Alternatief voor Bestbuy: Target. Maar die voeren zo te zien alleen Epson.

Alternatief voro de beamer: zoe zelf wat leuk vooronderzoek zou ik zeggen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FreeLighting
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-11 12:26

FreeLighting

Heel de dag up's en down's!

Snel de datasheet bekeken zal 240v niet uitmaken :)

Dimensions (WxHxD): 12.2” x 4.09” x 9.6”
Weight: 6.28 lbs
Power Supply: AC 100 to 240 V, 50 to 60 Hz
Power Consumption: 353W/110V (typical), Standby < 0.5W

Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 11:07
The Eagle schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:38:
Maakt het al aannemelijker dat ie in NL gekocht is.
denk dan ook aan het niet neenemen van de handleiding en de bon van te voren emailen (foto maken)