Na een update van een pc heb ik een videokaart over die beter is dan mijn huidige dus ga ik die verwisselen.
Het was een ATI HD 4850 en er gaat en ATI HD 5850 in, niet zo spectaculair maar kost niks.
Nu is die 5850 een stuk dikker dus zit mijn geluidskaart eigenlijk tegen de intake van de fan aan.
Deze wil ik dus een slot naar beneden verplaatsen maar er zit alleen een PCIe x16 onder
Ik had via Google al begrepen dat je een PCIe x1 kaartje in een groter PCIe x16 slot kan plaatsen maar kom ik dan niet in de problemen met die PCI Lanes ?
Het gaat om dit (ouder) moeder bordje http://www.msi.com/produc...3.html#hero-specification
In het onderste blauwe slot wil ik mijn PCIe x1 geluidskaartje stoppen.
Het enige wat hierover in het boekje staat is
1x PCIe 3.0 x16 slot, PCI_E1, it supports up to PCIe 3.0 x16 speed
1x PCIe 2.0 x16 slot, PCI_E4, it supports up to PCIe 2.0 x4 speed
2x PCIe 2.0 x1 slots
Ik zat zelf ook te denken om de videokaart in het onderste PCIe 2.0 x16 te doen want die videokaart
heeft een PCIe 2.0 aansluiting maar of dit zo slim is weet ik niet.
Wie heeft hier een antwoord op.
Het was een ATI HD 4850 en er gaat en ATI HD 5850 in, niet zo spectaculair maar kost niks.
Nu is die 5850 een stuk dikker dus zit mijn geluidskaart eigenlijk tegen de intake van de fan aan.
Deze wil ik dus een slot naar beneden verplaatsen maar er zit alleen een PCIe x16 onder
Ik had via Google al begrepen dat je een PCIe x1 kaartje in een groter PCIe x16 slot kan plaatsen maar kom ik dan niet in de problemen met die PCI Lanes ?
Het gaat om dit (ouder) moeder bordje http://www.msi.com/produc...3.html#hero-specification
In het onderste blauwe slot wil ik mijn PCIe x1 geluidskaartje stoppen.
Het enige wat hierover in het boekje staat is
1x PCIe 3.0 x16 slot, PCI_E1, it supports up to PCIe 3.0 x16 speed
1x PCIe 2.0 x16 slot, PCI_E4, it supports up to PCIe 2.0 x4 speed
2x PCIe 2.0 x1 slots
Ik zat zelf ook te denken om de videokaart in het onderste PCIe 2.0 x16 te doen want die videokaart
heeft een PCIe 2.0 aansluiting maar of dit zo slim is weet ik niet.
Wie heeft hier een antwoord op.