Jouw persoonsgegevens verkocht voor een euro!

Pagina: 1
Acties:
  • 510 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jouw persoonsgegevens verkocht voor een euro!

Gestolen persoonsgegevens worden online voor minder dan een euro verkocht.
Het aanbod is zo groot dat de prijs voor adressen, telefoonnummers, burgerservicenummers, maar ook bank- en creditcardgegevens naar beneden gaat.

Dat zegt Albert Kramer van internetbeveiligingsbedrijf Trend Micro op BNR. "Dat heeft er ook mee te maken dat de tools voor cybercriminelen steeds beter bereikbaar zijn voor mensen die niet veel kennis hebben."
Bedrijven zouden te weinig doen om zich te wapenen tegen online risico's. "Wat we zien is dat aan de kant van preventie nog heel veel moet gebeuren. Aan de kant van de regelgeving, en dan vooral bij de overheid, is er behoefte aan nog strengere regels om bedrijven er op te wijzen welke verantwoordelijkheid ze hebben."

Link naar nieuwspagina

Wat vinden jullie hier van?
Mijn mening is, dat er te weinig gedaan wordt aan gegevensbeheer van verschillende websites. Onze gegevens zijn al verkocht, voordat we het bewijzen van spreken hebben ingevuld. Wat als binnenkort aan onze gegevens gewoon op straat liggen? Zijn we dan alles kwijt?

Er zijn bedrijven die zich op dit moment bezig houden met gegevensbeheer, waarin je zelf beslist wie jouw gegevens krijgt. Ik ben een pagina begonnen om te kijken wat jullie hier van vinden, je zou me enorm helpen als wij fokkers hier ook waardevolle informatie uit halen. Ondervinden jullie hetzelfde als ik? Zie link voor mijn onderzoek (kost hooguit 2min).

[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 06-10-2015 21:16 . Reden: Url ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je hebt je net geregistreerd en dumpt een onderzoeksvraag met formulier? Ik weet het niet zieker, maar volgens mij moet je daar toestemming voor vragen. Verder klinkt het een beetje als een journalistiek opdracht met een 'pakkende kop', iets wat niet perse gewaardeerd wordt in de techwereld om dat we hier graag met feiten werken en niet met emotionele telegraaf-oneliners ;-)

Inhoudelijk: dit is al langer bekend, de mainstream media loopt weer flink achter. Persoonsgegevens kosten veel minder dan een euro, je kan een setje van 1000 identiteiten voor 100 euro kopen... dat is dus BSN, NAW, CC/Bank en identiteitsbewijs nummers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:36
Bovendien zit je hier op Tweakers, niet op Fok. (althans, dat maak ik op uit het feit dat je 'wij fokkers' schrijft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het is nodig vooraf toestemming te vragen van de lokale moderators (van B&V) voordat een enquete wordt geplaatst. Ik lees niet dat dit hier is gedaan dus ik sluit het topic.

Neem desgewenst contact op met de lokale mods.

Domweg copypasten voor meer exposure helpt niet ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.