Vanwege de tegenvallende prestaties van mijn huidige systeem ben ik mij al een tijdje aan het oriënteren op een upgrade of de bouw van een volledig nieuw systeem. Al vrij snel kwam ik tot de conclusie dat een upgrade zou betekenen dat zowel het moederbord, als de processor, videokaart en harde schijf dan vervangen moeten worden, dan kan ik net zo goed een nieuw systeem bouwen. Aangezien het al een tijdje geleden is sinds ik mij echt verdiept heb in de actuele hardware ben ik eigenlijk op zoek naar feedback betreffende mijn samengestelde systeem. Dit systeem is samengesteld op basis van de het lezen van reviews en benchmarks, topics betreffende systeemadvies en de best buy guide.
Onderstaand mijn huidige systeem. Een kleine hint dat het syteem niet meer mee kan is waarschijnlijk de totaalprijs in de pricewatch.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem wordt ook gebruikt voor alle simpele taken zoals browsen, office enz. Maar moet primair geschikt zijn om de komende jaren mee te gamen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De hardeschijf voor opslag kan overgezet worden.
Overig is niet noodzakelijk, echter zou het wel mogelijk zijn om de case en voeding te gebruiken.
Reeds aanwezige apparatuur
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een compleet nieuw systeem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren, heb in mijn eigen builds eigenlijk altijd AMD processors gehad, en nagenoeg alleen ATI-kaarten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wat betreft het geluidsniveau ben ik zeer tevreden over mijn huidge pc, niet te luid is een plus.
Ga je overklokken?
Een nieuw systeem zal dit niet nodig hebben, echter met verloop van tijd misschien wel.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Eigenlijk heb ik geen vast bedrag voor wat het systeem mag gaan kosten. Na het lezen van reviews, benchmarks en overige topics betreffende adviezen voor nieuwe systemen schat ik in dat ik rond €1000,- een knap systeem in elkaar kan zetten wat de komende jaren mee kan komen.
Wat verwacht je van ons?
Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Bovenstaande, ik heb dit systeem samengesteld op basis van reviews, benchmarks en adviezen van diverse fora. Het klopt naar mijn mening grotendeels echter kan het nog beter voor minder?
Onderstaand mijn huidige systeem. Een kleine hint dat het syteem niet meer mee kan is waarschijnlijk de totaalprijs in de pricewatch.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI 790FX-GD70 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | HIS HD 5870 iCooler V 1GB GDDR5 PCIe | € 0,- | € 0,- |
| 1 | WD Black SATA 3 Gb/s WD6401AALS, 640GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | WD Velociraptor WD3000GLFS, 300GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Storm Scout | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Hyper Z600 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | OCZ Platinum DDR3 PC3-12800 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Enermax Infiniti 720 CrossFire | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem wordt ook gebruikt voor alle simpele taken zoals browsen, office enz. Maar moet primair geschikt zijn om de komende jaren mee te gamen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De hardeschijf voor opslag kan overgezet worden.
Overig is niet noodzakelijk, echter zou het wel mogelijk zijn om de case en voeding te gebruiken.
Reeds aanwezige apparatuur
| 1 | AOC g2460Pqu Zwart | € 287,- | € 287,- |
| 1 | Logitech G710+ Brown Mechanical Gaming Keyboard qwerty | € 122,- | € 122,- |
| 1 | Logitech G400s Gaming Mouse | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 409,- | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een compleet nieuw systeem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren, heb in mijn eigen builds eigenlijk altijd AMD processors gehad, en nagenoeg alleen ATI-kaarten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wat betreft het geluidsniveau ben ik zeer tevreden over mijn huidge pc, niet te luid is een plus.
Ga je overklokken?
Een nieuw systeem zal dit niet nodig hebben, echter met verloop van tijd misschien wel.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Eigenlijk heb ik geen vast bedrag voor wat het systeem mag gaan kosten. Na het lezen van reviews, benchmarks en overige topics betreffende adviezen voor nieuwe systemen schat ik in dat ik rond €1000,- een knap systeem in elkaar kan zetten wat de komende jaren mee kan komen.
Wat verwacht je van ons?
Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Bovenstaande, ik heb dit systeem samengesteld op basis van reviews, benchmarks en adviezen van diverse fora. Het klopt naar mijn mening grotendeels echter kan het nog beter voor minder?
| 1 | Intel Core i5-6600K Tray | € 256,30 | € 256,30 |
| 1 | MSI Z170A GAMING PRO | € 139,90 | € 139,90 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 357,95 | € 357,95 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 55,90 | € 55,90 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 35,95 | € 35,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 107,95 | € 107,95 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Crucial BX100 500GB | € 158,- | € 158,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.176,90 | |