Hey mede-tweakers, ik zit even met een vraagstuk over de aansluiting van mijn monitor. Ik krijg namelijk af en toe "no cable connected" voor zo'n 5~10 seconden en dat is vaak erg irritant als ik middenin een game zit. Nou denk ik dat het misschien ligt aan de manier waarop ik mijn beeldscherm gebruik, ik heb dit beeldscherm: pricewatch: BenQ G2220HD Zwart
Ik heb hem aangesloten met een VGA kabel, die vervolgens in een koppelstukje gaat van VGA > DVI-A en vervolgens gaat die in mijn DVI-I (dual link) ingang van de videokaart.
Mijn videokaart heeft deze aansluitingen:
Video uit = DisplayPort, DVI-D, DVI-I, HDMI
Hoogste HDMI-versie = HDMI 1.4
Hoogste DisplayPort versie = DisplayPort 1.2
Voor zo ver ik op internet kan vinden is dit in principe geen probleem(?). Maar het koppelstukje is nogal oud (misschien niet goed meer?) en is het dus misschien handig om een DVI-D kabel te kopen en mijn beeldscherm gewoon in de DVI-D aansluiting van mijn videokaart te stoppen? Of kan ik beter een koppelstukje halen van VGA > HDMI en hem zo aan te sluiten?
Wat ik eigenlijk wil weten dus is op welke manier ik de beste beeldkwaliteit uit mijn scherm kan krijgen met de mogelijke aansluitingen. En of mijn huidige manier van aansluiten sowieso al wel of niet goed is.
Ik heb hem aangesloten met een VGA kabel, die vervolgens in een koppelstukje gaat van VGA > DVI-A en vervolgens gaat die in mijn DVI-I (dual link) ingang van de videokaart.
Mijn videokaart heeft deze aansluitingen:
Video uit = DisplayPort, DVI-D, DVI-I, HDMI
Hoogste HDMI-versie = HDMI 1.4
Hoogste DisplayPort versie = DisplayPort 1.2
Voor zo ver ik op internet kan vinden is dit in principe geen probleem(?). Maar het koppelstukje is nogal oud (misschien niet goed meer?) en is het dus misschien handig om een DVI-D kabel te kopen en mijn beeldscherm gewoon in de DVI-D aansluiting van mijn videokaart te stoppen? Of kan ik beter een koppelstukje halen van VGA > HDMI en hem zo aan te sluiten?
Wat ik eigenlijk wil weten dus is op welke manier ik de beste beeldkwaliteit uit mijn scherm kan krijgen met de mogelijke aansluitingen. En of mijn huidige manier van aansluiten sowieso al wel of niet goed is.
[ Voor 6% gewijzigd door Larkinzzz op 06-10-2015 19:09 ]