Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 700997

Topicstarter
Beste dames en heren,

Ik was een tijd geleden van plan om onder andere de videokaart (Nvidia Geforce GT 630) van mijn Medion Akoya P5206 E up te graden. Nu heb ik al diverse verontrustende berichten betreffende de MS-7797 moederbord en de aansluiting van nieuwe videokaarten daarop gelezen op verschillende fora. Om die reden heb ik besloten om een nieuw moederbord aan te schaffen. Ik zou echter graag een aantal oude componenten mee willen nemen naar dit nieuwe moederbord.

De huidige specificaties van mijn Medion Akoya P5206 E zien er als volgt uit:
Processor: Intel Core I7 3770 (socket 1155 LGA) 3.4 Ghz werkgeheugen
Moederbord: Medion MS-7797 (micro-star)
HDD: Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB
Voeding: FSP450-60EMDN FSP Group 450 Watt 24pin ATX Power Supply
Besturingssyteem: Windows 10 Home x64 bits
GPU: Nvidia Geforce GT 630
RAM: DDR3 4 GB Dual

Het is eigenlijk een prutsamenstelling van een snelle processor en slechte graphics die ik destijds (helaas) heb gekocht bij de Mediamarkt. Ik wil mijn nieuwe systeem richten op het gamen, en dan met name op de nieuwste games. Mijn budget is rond de 400 €. Hiermee zou ik graag een goede moederbord, videokaart, geheugen en zo nodig een voeding willen aanschaffen. De CPU en HDD wil ik graag meenemen naar het nieuwe systeem omdat deze naar mijn mening nog wel goed (en daarmee bedoel ik sterk) genoeg zijn. Ook zou ik graag, indien mogelijk, de behuizing van de Medion Akoya willen blijven gebruiken. Hierdoor bespaar ik ook een aantal centjes.

Ik hoop dat het bovenstaande verhaal duidelijk genoeg is en iemand mij kan helpen met dit probleem. Alvast dank iedereen.

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 700997 op 06-10-2015 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Iets te snel op send gedrukt gok ik ;). Je kunt je post aanpassen door rechtsboven op wijzig te klikken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Haha inderdaad, drukte op het verkeerde moment per ongeluk op enter

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 700997 op 06-10-2015 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:49

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

je moet dus een 1155 bordje hebben, zou je even een foto kunnen maken van het huidige moederbord? het hangt namelijk een beetje van de vormfactor af of een normaal moederbord gaat passen. een B75 chipset is verder goed genoeg, H77 kan, maar hoeft zeker niet. voor de rest graag ook een foto maken van de sticker op de voeding en even kijken of er bijvoorbeeld ook een losse 6pin voor een videokaart aan zit.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
NLBUURMAN schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:24:
je moet dus een 1155 bordje hebben, zou je even een foto kunnen maken van het huidige moederbord? het hangt namelijk een beetje van de vormfactor af of een normaal moederbord gaat passen. een B75 chipset is verder goed genoeg, H77 kan, maar hoeft zeker niet. voor de rest graag ook een foto maken van de sticker op de voeding en even kijken of er bijvoorbeeld ook een losse 6pin voor een videokaart aan zit.
Dank voor je reactie.

Dit is een foto van het moederbord die ik zo op internet heb gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://img01.taobaocdn.com/bao/uploaded/i1/66694033/T2ZaAMXhVaXXXXXXXX_!!66694033.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LcGRkHC.jpg?1
: foto van de voeding

En zo ziet het moederbord er uit in mijn systeemkast:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0P2biqn.jpg

Verder moet ik er bij melden dat ik geen gevorderde ben in het samenstellen van componenten. Daarentegen ben ik ben ook geen leek. De meeste zaken begrijp ik wel en als ik dat niet doe, probeer ik het te leren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik zou een 2e hands moederbord van v&a kopen omdat je i7 nog makkelijk mee kan komen met de huidige cpu's. Een Antec VPF450 (of 550) erbij icm een r9 380 of gtx 960 (zuiniger). Daarnaast voor 5 tientjes 8gb ram en klaar is je (game)bak :D

[ Voor 38% gewijzigd door pwillemske op 07-10-2015 16:51 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pwillemske schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:49:
Ik zou een 2e hands moederbord van v&a kopen omdat je i7 nog makkelijk mee kan komen met de huidige cpu's. Een Antec VPF450 (of 550) erbij icm een r9 380 of gtx 960 (zuiniger). Daarnaast voor 5 tientjes 8gb ram en klaar is je (game)bak :D
:D veel dank voor je reactie. Dat klinkt inderdaad erg goed. Hiermee kan ik dus mijn behuizing, cpu en hdd gewoon blijven gebruiken. Maar is er dan ook een moederbord die je me kan aanraden?

Ik zie dat er iets mis is gegaan met een aantal foto's die ik had geupload. Ik zal zodra ik thuis ben weer uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-06 04:10
V&A aangeboden: ASRock B75 Pro3-M | In nieuwe staat - Ongebruikt

leuk moederbord, weet niet of hij al verkocht is. (Door comment onder de advertentie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Eerlijk gezegd, zou ik voor 3 tientjes een Cooler Master N200/N300 halen, leuke kastjes die beter zijn in kwaliteit en futures dan jou huidige kast. Daarnaast zullen deze ook wat beter koelen wat leuk is meegenomen :)

Moederborden;
http://tweakers.net/categ...ZmSrG1tTpKJZUFqcUgoUQgHwA

Die Asus is zeer aantrekkelijk voor de prijs, maar flinke overkill voor jouw doeleinden :P . Ook moet je dan een andere kast nemen; E-ATX.

Anders zou ik één van die Gigabyte borden nemen.

Als je échte power wil, zou ik deze kopen;
V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X
Vrijwel even snel als een GTX 970, icm deze voeding;
pricewatch: Antec VPF Series 450W.

Totaal;
Mobo: 70
Kast: 30 (of meer, afhankelijk van je voorkeur).
Gpu: 225
Voeding: 60

Totaal: 385 euro en een beest van een pc :P

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm, hier kan ik dus wat mee. Ziet er goed uit. Dank voor de reacties. :)

Maar stel dat ik de componenten nieuw uit de winkel (bv. Alternate?) wil halen. Wat vinden jullie dan van dit moederbord?

ASRock H61M-DG3/USB3, Moederbord
https://www.alternate.nl/...duct/1041808?tk=7&lk=9446

Komt die enigzins in de buurt van de voorgestelde borden?

En als grafische kaart:

Deze: https://www.alternate.nl/...uct/1193747?tk=7&lk=16956

of

deze: https://www.alternate.nl/...uct/1208327?tk=7&lk=16980

Het bovenstaande in combinatie met:
Een Coolermaster N200/300 circa 30 €
Processor blijft hetzelfde I7 3770
Moederbord indien bovenstaande goed genoeg is, 50 €
HDD:Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB (oude hdd)
Voeding: Antec VPF 450 W, 60 €
Grafische kaart indien goed bevonden, 237 €
En dan nog geheugenkaartjes

Dan wordt het iets van 377 € totaal. Ik hoor graag jullie meningen hierover.:)

btw: de cpu-fan kan ik ook gewoon meenemen toch?

Allemaal alvast hartelijk dank voor jullie verdere reacties :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:59
ik vind het mobo erg karig.(maar 2 ram slots bv).
ja cpu fan kan je meenemen(als die voor jou niet te veel herrie maakt). vergeet alleen niet nieuwe koelpasta te halen(5-10 euro).
Alleen alternate heeft niet echt goede alternatieve.

Maar momenteel is er ook 2de hands niet echt geweldig veel keuze. mijn advies is om dan gelijk 2x8gb te halen. zodat je over 1/2 jaar niet weer een ander mobo hoeft te kopen. de CPU gaat namelijk nog prima mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor je advies Loki504, daar zal ik rekening mee houden.

Is het voor de rest wel een degelijke/goede moederbord?

Van de cpu-fan heb ik nooit last gehad, die neem ik dus ook mee :)

En wat vindt jij van de Sapphire NITRO R9 380 4G? (en past de Antec VPF 450 W voeding hierbij?)
Grafische chip: AMD Radeon R9 380
Geheugen: 4 GB (GDDR5, 256 bit)
Bezette slots: 2 Slots

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 700997 op 09-10-2015 16:04 ]

Pagina: 1