Toon posts:

geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 keer 128 mb ram erin zitten 1 x 100 en 1 keer 133 mhz hoe laat ik ze allebei 133 lopen? want ik heb et idee dat de geheugensnelheid een beetje de fps drukt in unreal tournament

• Booooe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2021

Booooe

Fetch!

Is afhankelijk van je snelheid van je processor. Als je processor op 100 MHz loopt, lopen beide reepjes op 100. Wil je hoger, dan zal zeker het 100 MHz reepje aan zijn eigen maximum gebonden zijn (zie Sisoft Sandra).

Om beide reepjes dus op 133 MHz te laten draaien: fsb op 133 MHz laten lopen.

• de_rokende_computer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08-2022

de_rokende_computer

de rokende computer kuch kuch

Moet je echt geluk mee hebben. je kunt het proberen met het geheugen op cas 3 te zetten en geforceerd op 133mhz zetten.

Maar wat voor een systeem heb je?? een celeron? die lopen op 66mhz, en het geheugen ook..

Wees iets duidelijker

jaja ik ben och laat maar zitten

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

ligt aan op wat voor fsp je proc loopt.
Als je die verhoogt gaat je geheugen automatisch mee (als je 100mhz reepje dat trekt)

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Topicstarter
athlon 650 @ 750 mhz 115 mhz. ik heb zo'n gaar gigabyte 7IXE mobo daar staat verder niks te clocken in :( ik heb de cpu overgeclocked door op het mobo te zitten kloten met de jumpers

Verwijderd

Topicstarter
glijk nog een xtra vraag maar op mijn mobo zitten 4 jumpers die voor de snelheid zorgen zeg mmaar in de handleiding staat hoe ze moeten staan tot en met 115 mhz weet iemand hoe ze moeten staat voor 133? het gaat om een Gigabyte 7IXE mobo

Verwijderd

Ik weet het niet hoor... maar misschien kan ie dan niet verder dan die 115 mhz? Geen oc-bordje dan...

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 16:29 schreef N3CR0 het volgende:
glijk nog een xtra vraag maar op mijn mobo zitten 4 jumpers die voor de snelheid zorgen zeg mmaar in de handleiding staat hoe ze moeten staan tot en met 115 mhz weet iemand hoe ze moeten staat voor 133? het gaat om een Gigabyte 7IXE mobo
Als dat het geval is lijkt het me gewoon dat je niet hoger kan dan 115 MHz. Ik zou het ook niet gokken, aangezien je een 100 MHz reepje erin hebt zitten. Ik zou ze gewoon allebei op 100 MHz laten lopen (goh, wat klink ik nu als een echte die-hard Tweaker).

Verwijderd

Topicstarter
mjah misschien heb je ook wel glij ook hij draait nu op 750 en eind van de zomer komt er tog een ander mobo en cpu :)
Pagina: 1