In augustus heb ik via Marktplaats een tv beugel van iemand overgenomen, om de tv van mijn vriendin op onze slaapkamer te kunnen hangen. Deze beugel werd geadverteerd en verkocht als een Vogels 6245 plus. Toen ik gisteren echter wilde beginnen met het ophangen van de beugel zag ik aan de achterkant op een stickertje het type 6145 staan. Even googlen bevestigd dat het de 6145 is en niet de 6245. Ik voel me nu dus een beetje 'bezeken' en heb de verkoper om een verklaring gevraagd en op zijn minst een deel van het bedrag terug over te maken. Maar of ik (via mail) nog een reactie krijg is natuurlijk maar de vraag, ook omdat ik er nu pas goed naar kijk en achter kom...
Mogelijk dus een kat in de zak gekocht...
Maar nu mijn vraag hier. Bij de specificatie van de 6145 staat:
Dus een 32" TV met een gewicht van 7,9Kg volgens de site van Sony. De beugel kan dus prima het gewicht van de TV aan, echter is de schermdiagonaal dus wel groter dan het maximum van de fabriek specs van de beugel. Passen zal het denk ik wel (heb de vereiste adapters etc. in huis), maar is het wel verstandig om deze beugel voor deze tv te gebruiken ivm de schermdiagonaal? Ik wil niet het risico lopen dat de TV op een dag naar beneden komt...
Op zich heeft deze beugel ook wel een klein voordeel, namelijk dat deze iets dichter op de muur zit dan zijn grotere broertje.
Alvast bedankt voor het mee denken
Mogelijk dus een kat in de zak gekocht...
Maar nu mijn vraag hier. Bij de specificatie van de 6145 staat:
De TV die opgehangen moet worden is een Sony 32W706B (https://www.sony.nl/suppo...nt-specs/KDL-32W706B/list).Specificaties:
Maximale schermdiagonaal 26"
Beugelbevestiging Vesa 200x100mm
Maximale belasting (kg) 15kg
pricewatch: Evolution EFW 6145
Dus een 32" TV met een gewicht van 7,9Kg volgens de site van Sony. De beugel kan dus prima het gewicht van de TV aan, echter is de schermdiagonaal dus wel groter dan het maximum van de fabriek specs van de beugel. Passen zal het denk ik wel (heb de vereiste adapters etc. in huis), maar is het wel verstandig om deze beugel voor deze tv te gebruiken ivm de schermdiagonaal? Ik wil niet het risico lopen dat de TV op een dag naar beneden komt...
Op zich heeft deze beugel ook wel een klein voordeel, namelijk dat deze iets dichter op de muur zit dan zijn grotere broertje.
Alvast bedankt voor het mee denken