Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop om games te programmeren

Pagina: 1
Acties:

• Jeroen.schuur
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-09-2021
Hallo iedereen,

Ik ben opzoek naar een laptop om vooral 2d games op te programmeren. De laptop moet klein zijn(het liefst tussen 12 -14 inch) en hij moet euro onder 900 liggen.

Ik heb zelf al naar een laptop gezocht maar ik kon eigenlijk niks vinden.

Ik sta open voor elk merk laptop.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt!

• cybertron12
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-11 20:42

Intel Core i7-4790K | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Asus R9280X-DC2-3GD5-V2 | Fractal Design CORE 2500 | Scythe Mugen 4 | Kingston HyperX Savage | Cooler Master B600 | Samsung 850 EVO 250GB | Zie inventaris voor meer...

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Lol, gezocht naar laptops maar niks kunnen vinden? want om welke reden vielen deze af?

39

Verwijderd

Om welke specs praten we hier Minimaal?

Ik heb tot nu toe deze: pricewatch: Acer Aspire V3 V3-371-51UK

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2015 15:06 . Reden: Toch maar ff gaan zoeken ]

• Jeroen.schuur
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:01:
Om welke specs praten we hier Minimaal?
Dat vind ik moeilijk te zeggen, ik heb niet zoveel verstand van alle processors en videokaarten voor laptops. Ik kan je wel vertellen wat ik er mee wil gaan doen.

Ik zal er waarschijnlijk eerst alleen 2d games op programmeren(dat zal die in iedergeval moeten kunnen draaien) en ik wil er op kunnen fotoshoppen om mijn sprites te maken.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

- welk OS wil je gaan gebruiken?
- welke programmeertaal, welke graphics-API en eventueel welke compiler?
- waarom een relatief klein scherm (zoals 12 inch) als je toch op sommige momenten veel overzicht nodig hebt?

Ik wil niet voor mijn beurt praten maar ik zie geen enkele aanleiding/kennis om aan te nemen dat welke laptop dan ook goed/slecht genoeg gaat zijn voor "het programmeren". Het is dan ook erg lastig om een advies te geven; de ene game (gewoon te koop in de winkel) heeft baat bij heel veel geheugen, de volgende bij heel veel threads en de derde bij een zo dik mogelijke GPU. Ik kan je alvast verklappen dat die drie nooit tegelijk in een laptop gaan zitten en zeker niet voor 900 Euro.

/edit: sprites in Photoshop? Nou ben ik zelf zeker geen developer maar sprites zijn over het algemeen niet meer de standaard. Zelfs moderne games die er retro uitzien, maken geen gebruik van sprites. Just my 2 cents ;)

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 06-10-2015 15:17 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Ik zou dan voor de hierboven beschreven opties gaan, de reden hiervoor is simpelweg de 8 GB ram, als je gaat photoshoppen zou je naar mijn idee meer ram nodig hebben, en bij het maken van 2d games is er ook niet al te veel processordruk bij het compilen (puur mijn ervaring hiermee met C++ in DevCPP).

Hopelijk kun je hier wat mee ;)

• Jeroen.schuur
MAX3400 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:13:
- welk OS wil je gaan gebruiken?
- welke programmeertaal, welke graphics-API en eventueel welke compiler?
- waarom een relatief klein scherm (zoals 12 inch) als je toch op sommige momenten veel overzicht nodig hebt?

Ik wil niet voor mijn beurt praten maar ik zie geen enkele aanleiding/kennis om aan te nemen dat welke laptop dan ook goed/slecht genoeg gaat zijn voor "het programmeren". Het is dan ook erg lastig om een advies te geven; de ene game (gewoon te koop in de winkel) heeft baat bij heel veel geheugen, de volgende bij heel veel threads en de derde bij een zo dik mogelijke GPU. Ik kan je alvast verklappen dat die drie nooit tegelijk in een laptop gaan zitten en zeker niet voor 900 Euro.

/edit: sprites in Photoshop? Nou ben ik zelf zeker geen developer maar sprites zijn over het algemeen niet meer de standaard. Zelfs moderne games die er retro uitzien, maken geen gebruik van sprites. Just my 2 cents ;)
Oke, ik zal alles zo goed mogelijk proberen uit te leggen. De Os die ik ga gebruiken is waarschijnlijk gewoon Windows, ik heb liever geen apple of chrome of linux. Ik programmeer nu in gamemaker met game maker language, misschien ga ik later nog in unity of unreal met c++ programmeren. Ik ben eigenlijk een half jaar geleden begonnen met programmeren door youtube filmpjes te kijken en ik ben nog steeds aan het leren. Ik ga nu naar een programmeer clubje en daarom wou ik een mobile laptop kopen zodat ik niet elke keer zo'n ding hoef mee te sjouwen. Ook ga ik hem voor school gebruiken. Ik hoef zeker geen AAA games te maken, daar heb ik ook geen behoefte aan. Het hoeft dus zeker geen super GPU te zijn.

• cybertron12
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-11 20:42
Kan je deze laptop beter nemen

pricewatch: BTO X-BOOK 13CL68

10 eu boven budget, en als je ooit nog aan Unreal Engine aan de gang wilt dat hij het ook nog aan kan.

Intel Core i7-4790K | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Asus R9280X-DC2-3GD5-V2 | Fractal Design CORE 2500 | Scythe Mugen 4 | Kingston HyperX Savage | Cooler Master B600 | Samsung 850 EVO 250GB | Zie inventaris voor meer...

Pagina: 1