Hallo,
Ik zoek een?
Ik ben van plan een nieuwe pc aan te schaffen, omdat het mijn eerste zelfbouw pc is zou ik graag advies willen voor mijn keuze.
Wat is je budget?
Mijn budget licht rond de 1300-1400 euro met een max van 1500.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De pc zou voornamelijk gebruikt worden voor Gamen, vooral gpu intensieve en licht cpu intensieve games maar ook lichtere games. Ook ben ik van plan een begin te maken met videobewerking.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst wil ik een intel cpu en nvidia videokaart, voor de andere componenten heb ik geen voorkeur.
In eerste instantie slecht 1 videokaart maar mogelijk een uitbreiding tot 2, een beetje futureproef zou ideaal zijn.
Ga je overklokken?
Met overclocken heb ik geen ervaring maar zou dit wel willen.
Wat heb je zelf al gevonden?
De i5 heb ik gekozen omdat ik wou besparen door geen i7 te nemen, en toch een snelle cpu. De 970 heeft zeer goede specs en werd veel aangeraden, de rest van de pc heb ik geprobeerd af te stemmen op de videokaart.
Welke vragen heb je hier nog over?
Vooral over het moederbord en de behuizing heb ik nog wat vraagtekens, of de 970 wel in de kast past en of ik eventueel kan besparen op het moederbord. Ook zou ik willen weten of ik ergens nog op kan besparen en wat meer uitgeven aan een andere component.
Wensen:
16 gb ram
200+ gb ssd
1 tb+ hdd
Wifi
full hd beeldscherm
Bij voorbaat dank voor alle reacties
Ik zoek een?
Ik ben van plan een nieuwe pc aan te schaffen, omdat het mijn eerste zelfbouw pc is zou ik graag advies willen voor mijn keuze.
Wat is je budget?
Mijn budget licht rond de 1300-1400 euro met een max van 1500.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De pc zou voornamelijk gebruikt worden voor Gamen, vooral gpu intensieve en licht cpu intensieve games maar ook lichtere games. Ook ben ik van plan een begin te maken met videobewerking.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst wil ik een intel cpu en nvidia videokaart, voor de andere componenten heb ik geen voorkeur.
In eerste instantie slecht 1 videokaart maar mogelijk een uitbreiding tot 2, een beetje futureproef zou ideaal zijn.
Ga je overklokken?
Met overclocken heb ik geen ervaring maar zou dit wel willen.
Wat heb je zelf al gevonden?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 235,88 | € 235,88 |
| 1 | MSI Z97 GAMING 5 | € 139,80 | € 139,80 |
| 1 | Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD | € 366,95 | € 366,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 48,95 | € 48,95 |
| 1 | Cooler Master CM 690 III Window | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart | € 156,01 | € 156,01 |
| 1 | Sharkoon Shark Zone K30 Illuminated Gaming Keyboard | € 31,46 | € 31,46 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 78,- | € 78,- |
| 1 | Cooler Master V650 Semi-Modular | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 95,70 | € 95,70 |
| 1 | Asus PCE-AC56 | € 43,95 | € 43,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.382,55 | |
De i5 heb ik gekozen omdat ik wou besparen door geen i7 te nemen, en toch een snelle cpu. De 970 heeft zeer goede specs en werd veel aangeraden, de rest van de pc heb ik geprobeerd af te stemmen op de videokaart.
Welke vragen heb je hier nog over?
Vooral over het moederbord en de behuizing heb ik nog wat vraagtekens, of de 970 wel in de kast past en of ik eventueel kan besparen op het moederbord. Ook zou ik willen weten of ik ergens nog op kan besparen en wat meer uitgeven aan een andere component.
Wensen:
16 gb ram
200+ gb ssd
1 tb+ hdd
Wifi
full hd beeldscherm
Bij voorbaat dank voor alle reacties