Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobto
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-03-2021
Hoi,

Ik heb sinds kort de Creative Gigaworks T20 Series II. Niet geweldig, maar prima speakers. Nu zou ik er graag een platenspeler op aansluiten. Ik heb een platenspeler zonder geïntegreerde versterker. Wat is de beste manier om deze aan te sluiten op de speakers? Of kan ik beter op zoek gaan naar een platenspeler mét geïntegreerde versterker?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Je bent op zoek naar "phono voorversterker". Deze zet een phono signaal om in een lijn signaal welke je speaker/versterker setje als ingang nodig heeft. Ik denk dat de makkelijkste en goedkoopste weg is om een oude versterker van marktplaats (of uit de kringloop) te halen, welke een phono ingang heeft en een zogenaamde pre-out. De pre-out zorgt ervoor dat het signaal voor de eindversterker afgetapt wordt, die kun je dan op je creative setje aansluiten :)
Eventueel kun je ook een losse phono voorversterker kopen, maar die zijn vaak wat meer op het hogere segment gericht als het ware. En kosten vaak 100+ euro. Dat verschil ga je op die creative speakers niet horen.

Verder zou ik je adviseren om voor een setje bookshelf speakers te gaan, voor een eurotje of 50 kun je al best behoorlijk geluid krijgen. Veel beter dan zo'n setje pc speakers.. Maar dat moet dan ook maar net in je budget en ruimte passen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:17
Kapitein Edward schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:41:
Eventueel kun je ook een losse phono voorversterker kopen, maar die zijn vaak wat meer op het hogere segment gericht als het ware. En kosten vaak 100+ euro. Dat verschil ga je op die creative speakers niet horen.
Valt wel mee hoor, genoeg in het goedkopere segment te vinden:
http://www.bax-shop.nl/au...voorversterker-attenuator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Phono voorversterker idd. Die van Conrad kost geloof ik twee tientjes en is van prima kwaliteit. Evt aanvullen met een verloopje van tulp naar 3,5mm en lekker plaatjes draaien :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Yooo, dat wist ik helemaal niet :+

Die moet je hebben dus! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobto
Hier heb ik wat aan. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:58

BaRF

bijna kerst

Mocht je platenspeler trouwens een oud barrel zijn wat niet goed meer werkt dan kun je als alternatief ook kijken naar een simpel platenspelertje met line-out, die kosten ook echt niets en klinken voor normaal gebruik prima :) Zo is mijn vader tegenwoordig zijn kerst-collectie aan het afspelen op een simpel Numark spelertje :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobto
BaRF schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:15:
Mocht je platenspeler trouwens een oud barrel zijn wat niet goed meer werkt dan kun je als alternatief ook kijken naar een simpel platenspelertje met line-out, die kosten ook echt niets en klinken voor normaal gebruik prima :) Zo is mijn vader tegenwoordig zijn kerst-collectie aan het afspelen op een simpel Numark spelertje :)
Die kan ik direct aansluiten op de speakers? Ik ben een leek op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:58

BaRF

bijna kerst

Bobto schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:23:
[...]

Die kan ik direct aansluiten op de speakers? Ik ben een leek op dit gebied.
Ja dat kan inderdaad, als je een platenspeler hebt met een line-out is dat meestal een uitgang in de vorm van 2 tulpjes, dus een verloopje van die stekkertjes naar het stekkertje van de speakers (zal wel een 3.mm hoofdtelefoon aansluiting zijn?) is dan voldoende :)

bv deze speler

met zo'n adaptertje ertussen: Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41tiMCKBBCL._SY300_.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door BaRF op 06-10-2015 14:53 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Pagina: 1