Ziggo problemen. Geen modem geleverd..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-10 21:40

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Topicstarter
Verhuizing...
Afgelopen zaterdag 3 oktober zou mijn nieuwe contract (Die 9 augustus besteld was) bij ziggo voor mijn nieuwe woning van start gaan. Internet 200/20 en simpel tv-pakket dingen... Modem/router en tv-box tot op heden niet ontvangen.. Na wat telefoontjes met Ziggo vanochtend te horen gekregen dat mijn pakket met Modem/router etc om onbekende redenen niet is geleverd en teruggestuurd is naar Ziggo. In situaties waar ze spul teruggestuurd krijgen annuleren ze het contract en ben je afgesloten.

Ik moet dus een nieuw contract afsluiten. Opnieuw wachten op de levering etc etc...
De vraag hoelang dit gaat duren... Enkele weken.. minstens 2 week in elk geval.
Dat betekend dus enkele weken wonen zonder internet (hoe houd een beetje nerd dat uit).

Iemand enige ervaring met dit soort situaties ? Welke mogelijkheden er nog zijn ? Tips ?

*enige provider die fatsoenlijke snelheden kan leveren op het adres is Ziggo.. Glasvezel lijkt ook plots niet meer aangelegd te worden in mijn wijk :confused:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:53
Bij mij was een defect onderdeel geleverd door Ziggo en de volgende dag stond een monteur met het onderdeel op de stoep. Ik zou ze bellen en eens vragen wat er mogelijk is en hoe ze je tegemoet kunnen komen. Het viel mij heel erg mee hoe klantvriendelijk ze tegenwoordig kunnen zijn, dat heb ik in het verleden heel anders meegemaakt.

Als tussenoplossing kun je kijken of je buren je op hun wifi netwerk willen laten (mooie gelegenheid om ze te leren kennen) of een 3G/4G hotspot opzetten als je abonnement dit toelaat.

[ Voor 13% gewijzigd door SlaadjeBla op 06-10-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Poortje tijdelijk aftappen bij de buren? Meeliften op WiFi van de buren?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pweide
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-10 21:37
Ja, vraag eventueel een buurtje of je mee mag liften, (officieel heb je er ook toestemming voor nodig met een openbaar netwerk)
Over het algemeen is er niet veel te regelen omdat je op dit moment geen contract hebt. Zonder contract kan je je ook nergens op uitoefenen en is het wachten op je nieuwe ingang.
Wat je eventueel zou kunnen vragen is of je de 7 dagen bedenktijd qua levering eruit gesloopt kan worden. Dit deden wij bij telfort ook wel eens, dan begon het proces meteen, en stond het niet 7 dagen stil. Weet niet of ziggo dit ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Levering Ziggo kan binnen 2 dagen is mijn eigen ervaring.

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:34
Waarom ga je niet naar een ziggo winkel? volgens mij kan je daar de spullen zo meenenen.

Eerste hit op postcode search Hoogeveen via de ziggo website:
BCC Hoogeveen
Hoofdstraat 40
7901JR Hoogeveen

Of een officiele Ziggostore:
Diezerstraat 40 Zwolle

[ Voor 53% gewijzigd door MarchelHoek op 06-10-2015 14:34 ]

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Fanaat schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:20:
Levering Ziggo kan binnen 2 dagen is mijn eigen ervaring.
Inderdaad. Ziggo levert die pakketten typisch gezien binnen een paar dagen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 23:49

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Temujin schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:44:
Na wat telefoontjes met Ziggo vanochtend te horen gekregen dat mijn pakket met Modem/router etc om onbekende redenen niet is geleverd en teruggestuurd is naar Ziggo. In situaties waar ze spul teruggestuurd krijgen annuleren ze het contract en ben je afgesloten.

Ik moet dus een nieuw contract afsluiten.
Ik vind dit uiterst opmerkelijk en een vreemde gang van zaken....

Hierop zou ik juist doorborduren.... tracking code .... waarom ben je daarover niet schriftelijk in kennis gesteld? Dat kan toch niet zomaar..... :? En betwijfel of er niet gewoon een smoes aan de andere kant van de lijn is verzonnen..... daar zijn ze namelijk nogal goed in bij het call center van Ziggo.... onwaarheden en leugens verspreiden....

Sterkte

[ Voor 13% gewijzigd door lSltAlKeR op 06-10-2015 15:05 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehvc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-10 22:53
lSltAlKeR schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:03:
[...]

Hierop zou ik juist doorborduren.... tracking code .... waarom ben je daarover niet schriftelijk in kennis gesteld? Dat kan toch niet zomaar..... :? En betwijfel of er niet gewoon een smoes aan de andere kant van de lijn is verzonnen..... daar zijn ze namelijk nogal goed in bij het call center van Ziggo.... onwaarheden en leugens verspreiden....

Sterkte
Ik vind het juist een goede gang van zaken, als bij een bedrijf iets terug komt, en ze kunnen niet toetsen of het van de klant komt of dat er iets logistiek mis gegaan is, annuleer dan standaard de boel. Zo voorkom je fraude of misbruik van het product.

De oplossing die ze bieden zou beter moeten zijn, nu komen tweakers met het advies naar een winkel te gaan. Ziggo had gelijk die winkel op moeten bellen, en vertellen dat ze een pakket voor meneer klaar moeten zetten. Dan lever je pas service.
Nu krijg je geen oplossing, maar mag je wel weer achteraan sluiten.
Ik zou ook de winkel of een balie van hun opzoeken, en laat ze maar met een passende oplossing komen. Zo stuur je juist nieuwe klanten weg, en volgens mij hebben ze die hard nodig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 23:49

lSltAlKeR

Time destroys everything!

ehvc schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 07:59:
[...]

Ik vind het juist een goede gang van zaken, als bij een bedrijf iets terug komt, en ze kunnen niet toetsen of het van de klant komt of dat er iets logistiek mis gegaan is, annuleer dan standaard de boel. Zo voorkom je fraude of misbruik van het product.
Je "deelt "de lijn toch al met de gehele wijk. Dus wat kan er nu fraudeleus gaan in deze vraag ik me af :X

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

lSltAlKeR schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:15:
[...]

Je "deelt "de lijn toch al met de gehele wijk. Dus wat kan er nu fraudeleus gaan in deze vraag ik me af :X
Wat dacht je aan postbode die er vandoor gaat met je pakje en het zelf of bij kennissen thuis hangt...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:31
lSltAlKeR schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:03:
[...]

Sterkte
Wettelijk gezien is dit de gang van zaken met abonnementen. Zodra het pakketje terug komt (retour ivm onjuist adres of geweigerd aan de deur oid) wordt het contract beëindigd. Heb dit ook meegemaakt met een abo bij Vodafone. Ze stuurde mij het onjuiste pakketje toe en moest deze aan de deur weigeren om het contract te laten beëindigen.

Zo voorkom je ook dat ik op jou naam een abonnement afsluit en zonder pardon het abonnement gaat lopen. Je hebt nog een kans het pakketje te weigeren en het contract stop te zetten!

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Pagina: 1