Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-04 17:01
Mede-Tweakers,

Heb mijn Acer V5-573G een maand geleden voorzien van een schone Windows 10 installatie. Af en toe wanneer ik kies voor Start - Afsluiten, schakelt mijn laptop uit, maar blijft het powerlampje oranje knipperen; hetzelfde lampje als wanneer deze in slaapstand staat. Notebook staat niet in slaapstand; reageert niet op een toets op keyboard (en in slaapstand wel) en ook niet op indrukken powerbutton.
Zowel op enkel accu en op accu + adapter.
Wanneer ik kies voor slaapstand, blijft het blauwe LEDje branden welke normaal indiceert dat de NB aan staat.

Ik dien dan de powerbutton ingedrukt te houden om deze volledig uit te schakelen.
- hier moet ik wel op letten, aangezien mijn laptop in z'n sleeve, in m'n tas, in deze staat warm wordt binnen een half uur. Niet overdreven, maar goed kan het niet zijn.

Overduidelijk dat de laptop niet uitschakelt; lampje knippert + powerbutton werkt niet + wordt warm.

Als ik de laptop in slaapstand zet, knippert de LED ook en bij indrukken spatiebalk wordt de laptop gewoon wakker.

Dit probleem deed zich niet voor tijdens mijn vorige Windows 8 en 8.1 configuratie.

Heb direct na de installatie van Windows 10 handmatig alle drivers via de Acer support pagina gedownload en geïnstalleerd. Driver van GPU komt van Nvidia.

Om het probleem op te lossen, reeds het BIOS geupdate naar nieuwste versie, ook afkomstig van Acer Support site.

Help?!

[ Voor 4% gewijzigd door HetGezegde op 06-10-2015 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 22:01
Wat zegt Acer support er van? Of heb je nog niet gebeld?

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-04 17:01
Kan bellen inderdaad, maar word er normaal niet wijzer van. Vorige keer HDD willen vervangen, NB startte niet. Ze wisten niet waar het aan kon liggen; "wellicht wordt de HDD niet ondersteund?"
Bleek (na zoeken) een knopje op t moederbord te zijn welke er voor zorgt dat de laptop niet opstart als deze niet wordt ingedrukt. Knopje werd niet ingedrukt, omdat de behuizing niet perfect sloot, doordat de HDD te dik was.

Andere keer gebeld voor een tablet met een IRQ_LESS_OR_EQUAL BSOD; "Ik zou het niet weten, u moet hem opsturen" - SSD/flash werd niet goed gezien (kon maar een klein gedeelte testen met HD tune. Nog niet opgestuurd trouwens, maar ik wil maar zeggen dat de klantenservice het snel opgeeft.