Vervanging Denon AVC10SE

Pagina: 1
Acties:

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:03
Mijn Denon AVC10SE versterker is aan het ruisen. Als ik er een klap op geef dan stopt hij met ruisen maar ik ben bang dat deze versterker aan het einde van zijn latijn is. Daarom ben ik op zoek naar een andere versterker. Om een beetje op de kosten te letten ben ik aan het kijken naar een tweedehands versterker van zo 300-500 euro.

Mijn set:
Chario Hiper speakers
Rel Q400
HTPCtje als geluidsbron.

Nu zat ik te kijken naar bv een Denon AVC-A11sr (genoeg te vinden op MP). Maar ik ben een beetje aan het twijfelen geslagen door het hele DTS/DD HD verhaal. De Denon AVC-A11sr ondersteunt dit namelijk niet.. Maar ik vraag me tegelijkertijd ook af of de HD varianten het de moeite waard zijn ? Indien dit het geval is welke tweedehandsje raden jullie mij dan aan met DTS/DD HD support ?

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Kan je omgaan met een schroevendraaier en een soldeerbout, wellicht kan je er nieuw leven in blazen door het vervangen van de condensatoren.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• vortexnl1982
Lip schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:02:
Kan je omgaan met een schroevendraaier en een soldeerbout, wellicht kan je er nieuw leven in blazen door het vervangen van de condensatoren.
Bekend probleem ?

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Geen idee, ben erg nieuwsgierig.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• vortexnl1982
Lip schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:37:
Geen idee, ben erg nieuwsgierig.
Ik zat er zelf ook al aan te denken. Een oom van mij repareert elektrische apparaten daar ga ik zaterdag even langs. Blijft toch een mooie versterker, de AVC10SE !

Maar desondanks ben ik nog wel benieuwd naar het antwoord op mijn vragen :)

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Om een antwoord te geven op je vraag. DD / DTS v.s DTS-HD True HD moet je zien als MP3 128k/bits`v.s FLAC.

• vortexnl1982
Lip schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:49:
Om een antwoord te geven op je vraag. DD / DTS v.s DTS-HD True HD moet je zien als MP3 128k/bits`v.s FLAC.
Nou 128 kbit mp3 is wel heel erg brak. Ik heb ook gelezen dat het verschil bijna niet te horen is, zeker met full bitrate DTS...

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Laat je geen oren door een ander aannaaien.

• vortexnl1982
Lip schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:51:
Laat je geen oren door een ander aannaaien.
Het is dus duidelijk hoorbaar met een fatsoenlijke set ?

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Dat durf ik je niet te zeggen, nooit opgelet eigenlijk.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-01 12:12

mr.paaJ

generatie cmd+z

Anders kun je er waarschijnlijk wel een bron aanhangen die DTS-HD zonder verlies omzet naar PCM. Een beetje Blu-Ray speler moet dat kunnen en ook je HTPC waarschijnlijk wel.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:41

DjVe

Hatsaflats!

Ik hoor het verschil amper bij een fatsoenlijke set. Bij films vind ik het uberhaupt weinig/niets toevoegen, aangezien geluid ondersteunend is. Muziek luister je meestal stereo, dus dan heb je weinig aan HD formaten.

• vortexnl1982
DjVe schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:57:
Ik hoor het verschil amper bij een fatsoenlijke set. Bij films vind ik het uberhaupt weinig/niets toevoegen, aangezien geluid ondersteunend is. Muziek luister je meestal stereo, dus dan heb je weinig aan HD formaten.
Ja, dit denk ik dus ook. Heb ook redelijk wat reviews gelezen en mensen merken het verschil niet zo snel.
Pagina: 1