Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-09 12:40
Ik loop rond met de gedachte wat anders te doen en wil graag aan de slag als Java developer. Op het moment werk ik ook in de IT alleen in een compleet ander vakgebied, meer netwerken en communicatie. In het verleden heb ik wel SCJP behaald en enkele certificaten op de Open Universiteit waaronder Objectgeoriënteerd programmeren in Java 1 en 2. Ik studeer daar nog steeds maar heb nog geen propedeuse.

In mijn vrije tijd programmeer ik veel (PHP maar ook Java) en voor mn huidige werk heb ik ook wat tooling gemaakt. Verder ontbreekt het mij dus aan relevante werkervaring.

Mijn huidige werk is op HBO niveau maar ik heb geen HBO afgerond. Verder ben ik eind 30 wat het ook niet makkelijker maakt. Zijn er bedrijven die iemand als mij zouden aannemen of wat zou ik het beste kunnen doen? Volgens mij is er best veel vraag naar Java developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-09 21:19
Er is inderdaad ontzetttend veel vraag naar Java programeurs, dus er moet vast ergens een opening te vinden zijn, ook zonder erg veel ervaring. Heb je al geprobeerd in te schrijven bij recruitment bureaus? Aangezien zij er dan ook een groot belang bij hebben om jou ergens te plaatsen, mocht dat wel eens kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouk
Sjeeps schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:09:
Er is inderdaad ontzetttend veel vraag naar Java programeurs, dus er moet vast ergens een opening te vinden zijn, ook zonder erg veel ervaring. Heb je al geprobeerd in te schrijven bij recruitment bureaus? Aangezien zij er dan ook een groot belang bij hebben om jou ergens te plaatsen, mocht dat wel eens kunnen werken.
Ja, binnenkort een intakegesprek bij een grote detacheerder, diverse andere reacties gehad maar dan zochten ze een medior/senior.Ben al ergens op gesprek geweest (concrete vacature) maar dan bleek het gebrek aan ervaring toch de reden om niet verder te gaan. Het liefst werk ik ook niet voor een detacheerder maar bij een wat kleiner bedrijf.

Wat wellicht een andere beperking is is dat ik graag in het noorden van het land blijf....

[ Voor 5% gewijzigd door kouk op 06-10-2015 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 13:58
Dat was mijn eerste gedachte ook; zoek een kleiner bedrijf. Dan is de kans dat je wat meer tijd hebt om je aan te passen met goede begeleiding wat groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Als je weet wat een VRF is, hoe Ethernet, BGP, MPLS en OSPF en de TCP/IP stack werken, en dat kan je combineren met Java, XML en Netconf/YANG kennis, zit je de komende 10 jaar goed.

Je hebt vast wel gehoord van SDN/NFV, automation en orchestration. Dit is een "industriële revolutie" in netwerkland, die voornamelijk gedreven wordt door de grote internetbedrijven (Google, Amazon, Apple), maar nu doorsijpelt naar de rest.

Ga vervolgens bij een consultancy clubje aan de gang en je kan voor een goed uurtarief je dagen slijten.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kouk
Nog andere suggesties, bijvoorbeeld wat voor certificering/opleiding ik nog meer zou kunnen doen om meer kans te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-08 20:04
Zorg dat je ook wat belangrijke frameworks leert, bijvoorbeeld Spring en Hibernate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ik ben zelf Java developer, werk voor een klein consulting bedrijf. Je vraag is lastig te beantwoorden aangezien je geen goede indicatie van je skills geeft. Er is inderdaad veel vraag naar Java devs maar dit is vooral vraag naar mensen met behoorlijk wat ervaring. Zaken als Oracle Java certificaten helpen je niet erg veel omdat die certificaten vooral bewijzen dat je wat meer obscure zaken van de taal kent, maar niet hoe je een applicatie bouwt.

Ik zou eens gaan kijken of je bij een grotere integrator (Cap Gemini, Ordina, CMG) terecht zou kunnen. Grotere integrators hebben vaak goede trainings programma's voor starters.

Tenslotte: Vraag, mocht je afgewezen wordt, naar feedback welke kennis je precies mist zodat je daar aan kunt werken.

https://niels.nu

Pagina: 1